Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Personlig bilskilt - fra torsdag 15. juni kl 11:00

Startet av jcnorway, mandag 12. juni 2017, klokken 10:47

« forrige - neste »

jcnorway

Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

morpheos


Tuten

Hm.

Selger man bilen så må man fjerne tilknytningen til bilen. Men kan den overføres på ny bil, eller må man ut med nye 9000,- til den nye bilen?
2017 Model S 75D

morpheos

I følge denne så kan du overføre til ny bil, men det står ikke noe konkret om betaling. Vil tro at det ikke er snakk om nye 9.000

Tesla-man

Håper på å få gjeninført forstavelsen "EL" igjen. Åpner opp for noen morsomme kombinasjoner;
EL BIL
EL POWER
EL KRAFT
EL NINJO
EL 4 ME
EL IS BEST
EL IS HERE
EL OR NOT
EL NO OIL
EL NO GAS
EL AHEAD

EK er ikke like lett, men HY kan jo bli "HY OG HELV"   ;D
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

madsskon

7 tegn inkl mellomrom.

Varemerker kan ikke krenkes, altså ordet Tesla kan for eks ikke være med.

GEMGUS.
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

OlaM

EL TEKROK nei forresten det blir 9
EL SKMEG hmm 8, går uten mellomrom
EL VETE
EL POWR
EL EMEL (hvis din andre bil også er en Tesla)
EL SIKE
EL PASO (for tacoelskere))
'21 3LR

SurSnasen

Sitat fra: tiger`n på mandag 12. juni 2017, klokken 11:32
Noen som går for BYE OIL ?

I og med alle el-biler er avhengig av diverse oljeprodukter, tror jeg at jeg selv ville vært litt forsiktig med akkurat den type tekst en god stund til...

Selv satser jeg på at ELDIOT er ledig når den tid kommer for meg.

Chris Neumann Ruud

Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

JorgenM

ELECTRO (Marvel)

Slikt blir uansett ufornuftig pengebruk for meg, så står nok over :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

jkirkebo

Sitat fra: StianSalG på tirsdag 13. juni 2017, klokken 10:29
Sitat fra: tiger`n på mandag 12. juni 2017, klokken 11:32
Noen som går for BYE OIL ?

I og med alle el-biler er avhengig av diverse oljeprodukter, tror jeg at jeg selv ville vært litt forsiktig med akkurat den type tekst en god stund til...

Selv satser jeg på at ELDIOT er ledig når den tid kommer for meg.

Nja råolje er man strengt tatt ikke avhengig av, stort sett alle plastkvaliteter kan fremstilles syntetisk i dag. Smøreolje likeså.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

SurSnasen

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 13. juni 2017, klokken 11:44
Nja råolje er man strengt tatt ikke avhengig av, stort sett alle plastkvaliteter kan fremstilles syntetisk i dag. Smøreolje likeså.

Deler og biler skal fremdeles fraktes mellom kontinentene. Havarerte Teslaer skal fremdeles berges av diesel- og bensindrevne bergingsbiler. Fabrikker skal fremdeles bygges ved hjelp av anleggsmaskiner drevet av oljeprodukter. Traktorene til bøndene går fremdeles på diesel. Å snu alt dette vil nok ta svært så mange år.

Jeg tror det er lenge til herr Musk kan tvitre at bilene deres er fullstendig uavhengige av oljederivat. 

Amoss

Sitat fra: StianSalG på tirsdag 13. juni 2017, klokken 13:41
Jeg tror det er lenge til herr Musk kan tvitre at bilene deres er fullstendig uavhengige av oljederivat.

Personlig ville jeg nok tolket ett skilt som "NO OIL" som at ingen oljeprodukter blir brukt *for å drive bilen fremover*, ikke at man har løsrevet seg helt i fra ett ellers oljeavhengig samfunn.

Sitat fra: Tesla-man på tirsdag 13. juni 2017, klokken 02:01

EK er ikke like lett, ...


EK STRA?
EKSENDIN?
Model S 85D

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

zbk

For å tekkes elbilmotstaderne: "COALPWR"

Eller enkelt og greit: "9000 KR"
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA