Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Enormt med brukte TMS til salgs hos Tesla

Startet av Pepsipepsi, fredag 09. juni 2017, klokken 12:16

« forrige - neste »

Pepsipepsi

Sjekk her, utrolig mange biler til salgs. Alle med utvidet garanti. Dette må jo slå ut veldig på prisene på finn.no.

https://www.tesla.com/no_NO/used?model=ms

krister461

Ja, mange av disse kom i går. Tydelig at Tesla har samlet opp litt. Nytt er også at de som har gått lengst bare kommer med 2 års garanti/frem til 160.000km. Tidligere hadde vel alle bilene 4 år og 80.000km.

Lacaixxa

Over 150 biler. Noen som vet om de gjør disse tilgjengelig i resten av europa?

2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d (solgt)
2022 TMYP i bestilling

Pepsipepsi

Det bør vel være mulig å prute på disse også. Utrolig mange rett rundt kr 500.000. Med nypriser under kr 600.000 burde prisen vært enda lavere på mange.

knut3448

Sist jeg sjekka, på mandag var det vel, så var det 48 CPO biler tilgjengelig. I går kveld var det 138, iflg EV-CPO. En kraftig økning ja. Det har dukket opp noen billige 2014 S60 med og uten AP1. Det har også dukket opp noen billige S85, men disse er stort sett 2013 og mange har kun 2 års bruktgaranti (max 160.000km på odometeret). 2014 S85 har stort sett ikke blitt så mye billigere. Denne nye garantien på bare 2 år synes jeg virker litt rar. Er det slik at man kan kjøpe en 2014 S85 på finn og få gjenværende nybilgaranti, mens man får 2 års bruktbilgaranti om man kjøper CPO? For en 2014 modell beholder man da kanskje fabrikkgarantien og bruktbilgarantien blir irrelevant, dermed er litt av fordelen med å handle CPO borte for disse bilene. Men man får jo også 2014 S85 med 4 års bruktbilgaranti.

Det var litt overraskende at de la ut så mange biler. Tidligere har bruktbilrådgiveren hos Tesla sagt at de ikke legger ut alle bilene de har tilgjengelig for salg for å ikke presse bruktmarkedet og holde annehåndsverdien oppe. Det har tydligvis skjedd noe med den policyen, av en eller annen grunn.

Pepsipepsi

@knut, enig med det du skriver. Det kan vel heller ikke utelukkes at det er flere biler på vei. En må uansett sjekke garanti nøye. Det er også litt uklart om det er 160.000 km garanti, dvs garanti i ytterligere 160.000 km eller garanti til bilen når en km stand på 160.000.

RickI

Det er ganske morsomt at en bil med 100K km på ryggen sin selges på nesten samme pris som en splitter ny :) 

knut3448

@Pepsipepsi
De som allerede eier bil får håpe at dette er en engangsgreie og at antall biler tilgjengelig snart normaliserer seg, men det er ingen garanti for det nei. Ang garanti så er det noen små forskjeller i ordlyden på 2 og 4 års variantene.

2år - CPO cars which receive the remaining battery and drive warranty and a two year, 100,000 miles (160,000 km) maximum odometer pre-owned limited warranty
4år - CPO cars which receive the remaining battery and drive warranty and a four year, 50,000 (80,000 km) miles pre-owned limited warranty

Jeg tolker det slik at 2års garantien kun gjelder frem til km-telleren (odometeret) viser 160.000km. Kjøper man en brukt bil med 130k på telleren så har man garanti i 30k km eller 2 år, avhengig av hva som inntreffer først. 4års garantien gjelder i 4 år eller 80k kjørte km, uavhengig av hva som står på odometeret.

Prisene på brukt er høye ja, jeg planla å handle CPO men endte opp med ny etter prisfallet på S75.

alda

Sitat fra: knut3448 på fredag 09. juni 2017, klokken 14:21
Tidligere har bruktbilrådgiveren hos Tesla sagt at de ikke legger ut alle bilene de har tilgjengelig for salg for å ikke presse bruktmarkedet og holde annehåndsverdien oppe. Det har tydligvis skjedd noe med den policyen, av en eller annen grunn.

Tesla har alltså suttit på dessa bilarna en längre tid utan att lägga ut dom till försäljning, kan det stämma? Märklig strategi....tror dom att bilarna blir lättare att sälja ju längre tiden går...? Det är ju heller omvänt...
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Counterpointer

Bruktprisene på Tesla er jo ikke som på noen andre merker, heller ikke andre elbiler. Noe er nødt til å skje med normalisering.

Så nettopp en video om CPO biler i USA og der starter de billigste på fra 280 k NOK (33k $). Prisene i USA er jo temmelig like på nye biler!

spirrevipp

Jeg tror noe allerede har skjedd, men at det er mange håpefulle selgere som ikke har tatt det helt innover seg... Hvem er det egentlig som gidder å kjøpe en brukt Tesla for omtrent samme pris som ny?
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: spirrevipp på fredag 09. juni 2017, klokken 16:51
Jeg tror noe allerede har skjedd, men at det er mange håpefulle selgere som ikke har tatt det helt innover seg... Hvem er det egentlig som gidder å kjøpe en brukt Tesla for omtrent samme pris som ny?

Jeg tror du har et poeng. Har fulgt med i bruktmarkedet på Model S, men prisforlangende er helt sinnsykt egentlig. Såpass at jeg heller bestilte helt ny.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

N00b

Ja ærlig og oppriktig så betaler vi for mye for gammel bil. Det er ikke som ost eller fin rødvin. En bil brukes opp og forringes.

Svak krone og sterk dollar har demmet opp for en naturlig synkende pris på bruktbil. 

Knut Røe

Bruktprisene på Tesla er jo helt vanvittige, ran på høylys dag. 3 år gamle biler selges til mer enn nypris, det er jo det glade vanvidd. Sett i forhold til hvor mye som har skjedd med bilene fra 2013 til 2017 virker det som en ekstremt dårlig deal å kjøpe en 2013-2014 nå til over 500 tusen.
Ankomst av plenty av disse bilene i løpet av 1-2 år vil sette spikeren i kista på prisen og attraktiviteten for eldre TMS
Ampera-E
Model 3
I-pace
Q6 E-tron
Og i 2019, Mercedes EQ.

Særlig I-pace og Q6 mener jeg vil bli nye IN-biler som det er status å ha, da er plutselig ikke en 4-5 år gammel Tesla så interessant og hot lenger. Biler blir fort gamle, og særlig de høyteknologiske. 5 år er lang tid, og Model S er faktisk 5 år gammel nå, levert fra 2012 i statene.

F_P

Siden jeg skal selge min S nå som X er på vei. Hvor mye skal vi verdsette denne ekstra garantien fra Tesla? Tenker vel egentlig på hvor mye skal jeg trekke fra på min når den legges ut for salg?
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA