Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Enormt med brukte TMS til salgs hos Tesla

Startet av Pepsipepsi, fredag 09. juni 2017, klokken 12:16

« forrige - neste »

MyMuffin

Sitat fra: Initium på lørdag 10. juni 2017, klokken 15:54
vi har snart " brukt opp" vår første leaf, og vurderer faktisk oppgradere til en brukt TMS. Ser at  en 60D går for rundt (under 400 ? ) og den er jo overlegen en ny leaf, på det meste fortsatt.

Med det bomregimet det legges opp til i Osloregionen, vil vi rett og slett ikke kunne leve et " normalt liv " med en dieseldrevet børse, sålenge det innbefatter å røre på seg litt. En tur til Trysil koster fort 1100kr bare i bom og diesel, og det er FØR strekningen Miklagard-Elverum er påbegynt. Kjenner jeg systemet rett, er det første som kommer på plass, bomstasjonene der også....

TMS er helt konge, men jeg tror du har blingsa litt på 60D (D står for dual motor aka firehjulsdrift). Du finner nok ingen D versjoner av tesla til under 550k.
En vanlig 60 kwh bakhjulsdrift utgave bør du nok klare å finne til ca 400k :)
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Initium

#31
60P da ? Eller P60 ?

Edit: ser nå at de heter S60 noen modeller også. Når betegnelsen på bilen nærmer seg PMS3, blir jeg iaf skeptisk... ;D

Mazzbot

Hva kan man forvente med en tms 85 fra 2013 - 14 av rekkevidde ? Håper å få en tms 85 til 400k og under 50 000 på telleren.
Tesla model 3 reservert 31/3 .

fonberg

Realistisk rekkevidde på langtur med "gammel" S85 er 350-400 km om sommeren, og 300-350 km på vinteren.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Counterpointer


elekTrond

'13 Mjau

OleJA

Sitat fra: StianSalG på fredag 09. juni 2017, klokken 22:11
Strategien til Tesla er vel at de har ventet til rentekampanjen har gått ut før de lemper ut bruktbilene. Vil jo ikke ha en haug med bruktbiler som kan friste når de heller kan lokke folk til å kjøpe nytt med lav rente.
Tror sant og si at Tesla ikke har hatt noen strategi på bruktbilsalg i det hele tatt. Det har stått haugevis med bruktbiler, flere av dem avskiltet, utenfor service senteret jeg frekventerer i lang tid.
Tror ganske enkelt noen tilstrekkelig langt oppe i systemet har fått en 'What the fuck... .' oppvåkning og forlangt fokus på salg av disse bilene. Dermed strømmer det plutselig over nå.

Daniel80

Jeg var på utkikk etter en brukt S85 (2014ish), men oppdaget jo etterhvert at jeg kunne kjøpe en helt ny S75D med samme månedskostnad (pga rentekampanjen). Så den ble bestillt i dag.. Men derretter oppdaget jeg at X75D ligger i samme prisklassen, så nå er jeg usikker på om jeg må endre bestilling igjen :P Mye pga luftfjæring og hengerfeste som ikke fås på S75D..
Bah, så mye valg/vurderinger og bekymringer (for verditap) :P
Ikke godt å si hvilke verdi bilen(e) har når jeg skal selge om 3-4 år...
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

Epleskreller

Gjelder rentekampanjen på bruktbiler?

Ellers så har Tesla også tidligere pushet ut masse biler i slutten av kvartal..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Navl1

VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

Amoss

Sitat fra: OleJA på lørdag 10. juni 2017, klokken 22:17
Tror sant og si at Tesla ikke har hatt noen strategi på bruktbilsalg i det hele tatt. Det har stått haugevis med bruktbiler, flere av dem avskiltet, utenfor service senteret jeg frekventerer i lang tid.
Tror ganske enkelt noen tilstrekkelig langt oppe i systemet har fått en 'What the fuck... .' oppvåkning og forlangt fokus på salg av disse bilene. Dermed strømmer det plutselig over nå.

Tror at du er inne på noe her. Men ikke at de ikke har hatt noen strategi på bruktbilsalget, uten det så hadde det ikke hopet seg opp så mange bruktbiler som ikke har vært til salgs. Strategien har vel heller vært å holde tilbake på bruktbilene de har fått inn for å kunstig holde bruktbilprisene oppe og derved verditapet til kundene lave. Lavt verditap = billig eierskap = lettere å selge nye biler.

I tillegg (dette gjelder strengt talt ikke Norge så vidt jeg vet?) så hadde vi en stund situasjonen at Elon personlig garanterte for en minimums bruktverdi på bilene etter 3 år for de som finansierte kjøpet via Tesla's samarbeidspartner.

Men at nå som du sier "noen tilstrekkelig langt oppe i systemet har fått en 'What the fuck... .' oppvåkning og forlangt fokus på salg av disse bilene."
Model S 85D

Initium

Garantibetingelsene på brukte TMS er i beste fall forvirrende iallefall.......

Cobos

Kan dette være en endring i tanken rundt lånebiler? I USA har de jo pushet at lånebiler skal være P100D mens i Norge har de gjennomgående vært enklere og billigere. Dermed tømmer de seg for gamle lånebiler og erstatter disse med nyere modeller?

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

fonberg

Sitat fra: Daniel80 på lørdag 10. juni 2017, klokken 23:07
...
Bah, så mye valg/vurderinger og bekymringer (for verditap) :P
Ikke godt å si hvilke verdi bilen(e) har når jeg skal selge om 3-4 år...

Jeg regner med at TMS/TMX som kjøpes ny i dag vil ha et verditap som er mindre enn historisk gjennomsnitt i Norge for fossilbiler i samme prisklasse, tipper 7-10% pr år de første fem årene. Kjøper man en fossibil i samme prisklasse i dag må man regne med bortimot det dobbelte i verditap for bensin, enda mer for diesel, da fossilbiler blir mer upraktisk og dyrere i bruk for hvert år som går.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Hamar

Strategien er vel å få flest mulig av de som står i kø til model 3 eller andre merker over i en brukt model S.
Rød Leaf - mars 2012
Reservert Tesla Model 3
Hamar

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA