Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Droppe premium lyd?

Startet av akseln, fredag 09. juni 2017, klokken 10:35

« forrige - neste »

Go-carter

Sitat fra: Tesla91 på søndag 11. juni 2017, klokken 12:02
Sitat fra: Teslanewbie på søndag 11. juni 2017, klokken 11:21
Sitat fra: Tesla91 på søndag 11. juni 2017, klokken 11:03
Espen: Man kjøper en bil til over 1 million kroner, så er det ikke skikkelig lyd på bakerste rad.... Det er langt i fra godt nok...

Min erfarenhet er at det svært sjelden sitter noen på bakerste og hvis det er så mange i bilen så ønsker de ikke høy lyd da de heller vi snakke ...   


Noen kjøper Porsche til 2 mill og går for Bose og dropper burmester lydanlegg til 40000.. ;-)

Jeg er kanskje litt yngre enn deg da? ... Blir mye helgeturer til hytten med gutta, da er høy musikk og pils en del av kosen. Når det mangler høyttalere på bakerste rad blir det litt stusselig i en bil til over 1 mill...

Er ikke 30 jeg heller, men jeg er mektig imponert av std-anlegget på X. Et betraktelig løft fra alle andre biler jeg har hatt (riktignok vært std anlegg i alle sammen...). Nei, det er ikke den samme bass-pumpen som fra "stripa" i gamle dager, men skal man først ha det så ville jeg som flere over her sier lagt pengene i ettermarkedet. Men det er stooooor forskjell på urørt equalizer, og en equalizer som er bra innstilt.

Vanskeligere videresalg? Kanskje, men bryr meg ikke så mye om nestemann som skal ha bilen... ;)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

F_P

Disse, som vel kan lyd bedre enn mange her er slett ikke enig med deg ;)

http://www.lydogbilde.no/nyheter/teknologi/lyden-av-en-tesla


Sitat fra: Tesla91 på søndag 11. juni 2017, klokken 10:34
Tesla sitt stereo, hifi eller ikke, suger! Det beste er å droppe hifi-pakken og investere noen kr i et skikkelig anlegg. Det er synd at en så "dyr" bil skal ha så dårlig lydkvalitet.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Tesla91

Sitat fra: F_P på søndag 11. juni 2017, klokken 21:57
Disse, som vel kan lyd bedre enn mange her er slett ikke enig med deg ;)

http://www.lydogbilde.no/nyheter/teknologi/lyden-av-en-tesla


Sitat fra: Tesla91 på søndag 11. juni 2017, klokken 10:34
Tesla sitt stereo, hifi eller ikke, suger! Det beste er å droppe hifi-pakken og investere noen kr i et skikkelig anlegg. Det er synd at en så "dyr" bil skal ha så dårlig lydkvalitet.

12.6.2017. Dagen hvor jeg sluttet å ta "Lyd og bilde" seriøst. Totalt uenig.

Og såklart skal en bil til over 1 mill ha høytalere på bakerste rekke, HiFi eller ikke.

o.b.lix

Sitat fra: Tesla91 på mandag 12. juni 2017, klokken 07:36

12.6.2017. Dagen hvor jeg sluttet å ta "Lyd og bilde" seriøst. Totalt uenig.

Og såklart skal en bil til over 1 mill ha høytalere på bakerste rekke, HiFi eller ikke.

Lyd og bilde er er en to år gammel artikkel om lyden i model S, og dermed feil å sammenligne på lyd på bakerste rekke i model X...

Men essensen i lyd og bilde artikkelen er at lyden er veldig god tatt i betraktning prisen.

Og da kan man ikke sammenligne med entusiastmontert lyd, der man har brukt 300 timer på å tilpasse noe bedre. 300 timer i arbeidspenger er en enorm sum. Selv 30 timer er en enorm sum i arbeidspenger...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

daktari

Hva er optimale equalizer-innstillinger på standard- og hifi synes dere? Jeg har laget et smil (konveks kurve) på min S.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA