Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Droppe premium lyd?

Startet av akseln, fredag 09. juni 2017, klokken 10:35

« forrige - neste »

akseln

Hei!
Har en X90D i bestilling, men kan fortsatt endre konfig. I utgangspunktet er bestillingen med alt utstyr bortsett fra Premium Lyd. Er dette dumt med tanke på senere salg? Er det bedre å selge en bruktbil "med alt" i stedet for en bil "med alt bortsett fra premium lyd"? Vil jeg utelukke en viktig del av markedet?

Så er det jo alltids en vurdering om Premium Lyd er verdt pengene  ;D

krister461

Det er vanskelig å svare på. Selv ville jeg nok ikke vurdert en bil uten premium lyd, mens andre ikke bryr seg.

Så, om premium lyd er noe du selv vil sette pris på så ville jeg kjørt på når du først bruker så mye på en bil. Hvis ikke, går det sikkert fint å selge den uten.

nivve

Premium lyd er en av de mer omdiskuterte. Jeg har en X75 i bestilling og tok premium lyd. Visstnok skal standard-anlegget i X være ganske bra, men siden jeg har hatt premium lyd i både 85-en og 90D-en, er jeg redd for at det blir nedtur hvis jeg dropper det nå.

Jeg droppet derimot skinn og premium interiør, og der 'mister' jeg sikkert en del kunder. Men så var det dette med å kjøpe bil til seg selv, og ikke nestemann..

Andre tenker HELT annerledes :-D For eksempel: Han som kjøpte min 85, fikk den nypolert og detailet, og sa: Jeg bryr meg ikke så mye om lakk og interiør/eksteriør. :o Han hadde vært fornøyd om jeg spylte av den og støvsuget litt i setene, og brydde seg mest om at det var 8 års serviceavtale og mye gjenværende garanti.

Jeg tror derimot at en bil med "alt" utstyr er absolutt lettest å selge senere. Da trenger kunden bare å synes at fargen er pen, så er det ikke mer å tenke på.

dainai

Lyden utan ultra-hifi i X er på linje med ultra-hifi i S.

Ultra-hifi i X er helt rått. Kjöp! :)

afitch80

Lyden uten hifi i X er ikke på linje med hifi i S. Har hatt to S'er med hifi. Og for noen dager siden hørte jeg lyden i en X uten hifi. Det er trøkk i bassen men lyden er ullen uten hifi enn i både X og S med hifi. Med hifi er lyden klar og fin i både X og S med enda mer trøkk i bassen.

Ville ikke kjøpt verken X eller S uten lydpakke. Ser at veldig mange gjør det, spesielt på X. Så bestiller man med lydpakke, så har man nok en viss fordel ved videresalg.
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

rakriste

eller ettermonter anlegg for samme sum ;)
Tesla Model X 90D - 2017

x Tesla Model S P85 - 2013

F_P

Det kommer oppgradering av std lydpakken på sikt fra tredjepart. Vent i spenning ;)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

turfsurf

Hifi pakken er da relativt greit priset, i motsetning til premium pakken. Men på en brukt bil tror jeg ikke du får igjen pengene.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

akseln

Har premium lyd på TMSen i dag og er litt redd for å bli skuffet hvis jeg tar bort valget på TMX. Heller litt til at jeg tar med lyd også.

Er det Light Harmonic som kommer med hifi-pakke til TMX også? Kan jo være en god løsning hvis jeg dropper og så angrer meg i etterkant.

Teslanewbie

#9
Har hatt 3 TMS med premium lyd , Xen er uten og jeg opplever at lydbildet er minst like godt foruten det ekstra trykket i bassen som bare en subwoofer kan gi .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Tesla91

Tesla sitt stereo, hifi eller ikke, suger! Det beste er å droppe hifi-pakken og investere noen kr i et skikkelig anlegg. Det er synd at en så "dyr" bil skal ha så dårlig lydkvalitet.

Espen Hugaas Andersen

Jeg har fått kjørt X uten hifi et par dager nå, og lyden er mer enn god nok for meg. Det er sikkert det beste anlegget jeg har nå, kanskje utenom mine Bose Quietcomfort 15. Det er nok større sannsynlighet at jeg hadde blitt skuffet om jeg hadde betalt for hifi, fordi da hadde forventningene vært mye høyere.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Tesla91

Espen: Man kjøper en bil til over 1 million kroner, så er det ikke skikkelig lyd på bakerste rad.... Det er langt i fra godt nok...

Teslanewbie

#13
Sitat fra: Tesla91 på søndag 11. juni 2017, klokken 11:03
Espen: Man kjøper en bil til over 1 million kroner, så er det ikke skikkelig lyd på bakerste rad.... Det er langt i fra godt nok...

Min erfarenhet er at det svært sjelden sitter noen på bakerste og hvis det er så mange i bilen så ønsker de ikke høy lyd da de heller vi snakke ...   


Noen kjøper Porsche til 2 mill og går for Bose og dropper burmester lydanlegg til 40000.. ;-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Tesla91

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 11. juni 2017, klokken 11:21
Sitat fra: Tesla91 på søndag 11. juni 2017, klokken 11:03
Espen: Man kjøper en bil til over 1 million kroner, så er det ikke skikkelig lyd på bakerste rad.... Det er langt i fra godt nok...

Min erfarenhet er at det svært sjelden sitter noen på bakerste og hvis det er så mange i bilen så ønsker de ikke høy lyd da de heller vi snakke ...   


Noen kjøper Porsche til 2 mill og går for Bose og dropper burmester lydanlegg til 40000.. ;-)

Jeg er kanskje litt yngre enn deg da? ... Blir mye helgeturer til hytten med gutta, da er høy musikk og pils en del av kosen. Når det mangler høyttalere på bakerste rad blir det litt stusselig i en bil til over 1 mill...


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA