Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sikkerhet

Startet av bmw2002, onsdag 25. januar 2017, klokken 17:20

« forrige - neste »

...

Er det 25W xenon? Burde kanskje kunne byttes til 35W, samt en liten høydejustering.

Hvordan er TMS med original 25W xenon?

Veldig bra at den fikk (tilsynelatende) full score på sikkerhet ellers i IIHS-testen.

Trond Mjøs

Litt merkeleg dette med dårlege lys då ein mekanikar eg kjenner (som ikkje jobbar på merkeverkstad hjå Opel) nemnde ein ting som Opel var kjend for: Gode lys!

trykkertor

Sitat fra: Trond Mjøs på onsdag 21. juni 2017, klokken 17:21
Litt merkeleg dette med dårlege lys då ein mekanikar eg kjenner (som ikkje jobbar på merkeverkstad hjå Opel) nemnde ein ting som Opel var kjend for: Gode lys!
Jo, men Ampera-E er nå "egentlig" ikke en Opel, eller?

Oddaa

Vanligvis benyttes det ulike lykter i USA og Europa pga ulikt lovverk, så dette trenger vel ikke nødvendigvis å være overførbart.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

anki

De av dere som har barneseter, ser at "child seat attachment (LATCH) hardware." får en moderate karakter pga at de sitter for dypt og trenger endel kraft for å få festet.
Er dette noe dere kjenner dere igjen i dere som bruker disse?

3irikur

Sitat fra: anki på torsdag 22. juni 2017, klokken 15:05
De av dere som har barneseter, ser at "child seat attachment (LATCH) hardware." får en moderate karakter pga at de sitter for dypt og trenger endel kraft for å få festet.
Er dette noe dere kjenner dere igjen i dere som bruker disse?

Ja, det tok ganske lang tid før jeg forstod hvor de på, og det var mye tyngre å feste i Amperaen enn det var i Leafen vi hadde før.

Nå sitter setet som et skudd da :)
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

Ipadjove

Kanskje samme 'problemet', men er det ikke en annen type standard, de festene?

Zuexi

Er ikke isofix bare én standard?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA