Flere elbiler solgt i Frankrike enn i Norge siste kvartal

Startet av HCO, tir 06. jun 2017, kl. 08:51

« forrige - neste »

HCO

P4.no:
SitatI første kvartal i år ble det solgt flere elbiler i Frankrike enn i Norge. Tyskland og Storbritannia vil også passere oss snart, skriver Finansavisen.

For Europa samlet ble det solgt 32.627 elbiler, det tilsvarer en vekst på 37,6 prosent.
2019 Tesla Model 3
2022 Zero SR/F
2026 Kia Niro EV

zbk

Det er vel bare å rope hurra for dette, vel? Største ulempen jeg kan se er at vi her på berget risikerer å bli avspist med mindre kvoter av produksjonen.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

doldis1

Sitat fra: zbk på tir 06. jun 2017, kl. 09:00
Det er vel bare å rope hurra for dette, vel? Største ulempen jeg kan se er at vi her på berget risikerer å bli avspist med mindre kvoter av produksjonen.

Uten tvil 3 x hurra, hvis en tenker etter er vel de fleste leveringsproblemer ang. elbil linket opp til det
faktum at bilen in question er en compliance .....? Og skuer vi framover, til støvet legger seg etter den
industrielle revolusjonen del II, hvor mange av compliance-kameratene lever da ?

Det verden trenger er flere produsenter som går inn for å lage innovative elbiler, som Tesla og Nissan, så
kan de som kun går inn for å redusere selskapsskatten gjerne følge Kodak inn i solnedgangen for
min del .......

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA