Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Samle topic erfaringer av feil og/eller mangler ved Ampera-E/Chevrolet Bolt

Startet av bno, onsdag 31. mai 2017, klokken 08:06

« forrige - neste »

Gålå


Mattias P

Väldigt nöjda med bolen vår i stort sett. Men, en sak vi upplevt är att parkeringssensorerna piper i alla möjliga situationer. Till exempel när man står stilla för rött ljus, utan hinder framför sig? Någon som upplevt det samma? Går det att ställa in fölsomheten på sensorerna? Eller att stänga av dem?

Ipadjove

På Ampera-e er det en knapp til høyre under skjermen som slår av sensorene.

Mattias P

Absolut, men den knappen slår bara av sensorerna i det aktuella tillfället. Har inte lyckats deaktivera dem helt. Tycker egentligen inte att jag borde behöva det, men av och till har de varit ganska irriterande.

bno

Skal inn å skifte frontvindu neste uke. Vindu løsnet ned ved panserområdet og det dugger på innsiden slik at jeg må kjøre aircon kontinuerlig. Nedre vinduskant er misfarget med et hvitt belegg varierende bredde (5 - 2 mm). Vindu beveger seg ved lett press på nedre kant.

bno

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 30. august 2017, klokken 10:47
Sitat fra: Hansi på tirsdag 29. august 2017, klokken 23:56
Ja. Første gang det skjedde noe gikk rekkevidde fra ~50km til 0km da bilen var parkert. Andre gang gikk rekkevidde fra ~80km til 0km da jeg kjørte. Forhandler prøvekjørte bilen i dag og opplevde det samme, bilen gikk fra ~80km til 0km da de kjørte.
Høres absolutt ut som dette problemet.

Du får nok ny batteripakke. Får håpe det går fortere enn han som skulle ha ny frontrute.

Kjedelig sak! Føler med deg

Vedrørende frontrute så har jeg fått en sak se forrige post ovenfor. Opel kan ikke si meg når jeg kan få ny rute og i Tyskland er dette i bestilling. Finner ikke ut av det med frontrute du nevner. Kan du oppdatere meg på hva det gikk på? Jeg ønsker å konfrontere Opel Norge med at min Opel forhandler ikke kan fortelle meg når jeg kan få ny rute. Dette er da ikke bra.

Counterpointer

Sitat fra: bno på onsdag 29. august 2018, klokken 16:34
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 30. august 2017, klokken 10:47
Sitat fra: Hansi på tirsdag 29. august 2017, klokken 23:56
Ja. Første gang det skjedde noe gikk rekkevidde fra ~50km til 0km da bilen var parkert. Andre gang gikk rekkevidde fra ~80km til 0km da jeg kjørte. Forhandler prøvekjørte bilen i dag og opplevde det samme, bilen gikk fra ~80km til 0km da de kjørte.
Høres absolutt ut som dette problemet.

Du får nok ny batteripakke. Får håpe det går fortere enn han som skulle ha ny frontrute.

Kjedelig sak! Føler med deg

Vedrørende frontrute så har jeg fått en sak se forrige post ovenfor. Opel kan ikke si meg når jeg kan få ny rute og i Tyskland er dette i bestilling. Finner ikke ut av det med frontrute du nevner. Kan du oppdatere meg på hva det gikk på? Jeg ønsker å konfrontere Opel Norge med at min Opel forhandler ikke kan fortelle meg når jeg kan få ny rute. Dette er da ikke bra.
Det var en knust frontrute som tok veldig lang tid å erstatte . Dette var på en av de første bilene som kom til Norge.

bno


KjellF.

Jeg har ennå ikke klart å lade telefonen eller nettbrettet gjennom USB-ladeportene på midtkonsollen. Er det noe jeg gjør feil, eller er det andre som har samme erfaring?

Ipadjove


KjellF.

Ja, prøvd med flere. Telefonen viser symbol på at den lader, men ladeprosenten øker ikke. Andre som har opplevd det samme?

Saxooo

Kjøpte en Ampera-E på vårparten og prøvde å tørke av ryggekameraet da jeg prøvekjørte den fordi det var så tåkete, men trodde jeg ikke hadde tørket nok for det var mye skit på bilen. Nå fikk jeg vite av verkstedet at dette er en vanlig feil og at det koster 10 - 12 000 å bytte det.

Hvis det er en vanlig feil, lurer jeg på om der er en gradvis forverring som burde vært oppdaget på service før garantien gikk ut eller skjer det brått på et knapt års tid? Regner med at prisen på å produsere et såpass enkelt kamera er minimalt. Fins det generiske erstatninger og kan man bytte det  selv?

Electric cars in Norway

Sitat fra: Saxooo på onsdag 14. juni 2023, klokken 15:27Kjøpte en Ampera-E på vårparten og prøvde å tørke av ryggekameraet da jeg prøvekjørte den fordi det var så tåkete, men trodde jeg ikke hadde tørket nok for det var mye skit på bilen. Nå fikk jeg vite av verkstedet at dette er en vanlig feil og at det koster 10 - 12 000 å bytte det.

Hvis det er en vanlig feil, lurer jeg på om der er en gradvis forverring som burde vært oppdaget på service før garantien gikk ut eller skjer det brått på et knapt års tid? Regner med at prisen på å produsere et såpass enkelt kamera er minimalt. Fins det generiske erstatninger og kan man bytte det  selv?
Linsa tåler ikke å bli gnukket på. Bruk helst bare vannspray. Synd ikke de laget med bedre materiale :-1: ...

ellers så er det jo en helt kongebil... 

RJK

Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 14. juni 2023, klokken 16:40
Sitat fra: Saxooo på onsdag 14. juni 2023, klokken 15:27Kjøpte en Ampera-E på vårparten og prøvde å tørke av ryggekameraet da jeg prøvekjørte den fordi det var så tåkete, men trodde jeg ikke hadde tørket nok for det var mye skit på bilen. Nå fikk jeg vite av verkstedet at dette er en vanlig feil og at det koster 10 - 12 000 å bytte det.

Hvis det er en vanlig feil, lurer jeg på om der er en gradvis forverring som burde vært oppdaget på service før garantien gikk ut eller skjer det brått på et knapt års tid? Regner med at prisen på å produsere et såpass enkelt kamera er minimalt. Fins det generiske erstatninger og kan man bytte det  selv?
Linsa tåler ikke å bli gnukket på. Bruk helst bare vannspray. Synd ikke de laget med bedre materiale :-1: ...

ellers så er det jo en helt kongebil...
Ville prøvd først å polere med noe som kan fylle porene, som er gjennomsiktig. Dersom det ikke hjelper (nok), så er alternativet å slipe ned med stadig finere sandpapir, eller tannpasta, og så polere opp. Gjøres på hovedlykter, men der er selvsagt glasset langt tykkere, så man har mer å gå på.

Men verdt et forsøk. Ellers kan du jo søke opp på www.finndel.no og se om du kan få tak i noe langt billigere fra høggern, som at på til er originalt.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA