Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Samle topic erfaringer av feil og/eller mangler ved Ampera-E/Chevrolet Bolt

Startet av bno, onsdag 31. mai 2017, klokken 08:06

« forrige - neste »

Grønn911

Noen som sliter med HØY varsellyd når døren åpnes med bilen påslått?! Får ikke lyden under 30% og bare det er uutholdelig...

Como

Sitat fra: Ipadjove på torsdag 22. juni 2017, klokken 19:22
Hadde bilen inne hos Opel i går, og om de har oppgradert software vet jeg ikke. Men til vanlig får jeg ca 8 meldinger om 'ta rattet' på ca 40 mil kjøring. Idag har jeg kjørt 60 mil uten en eneste melding :)


Edit: kaaaan hende det har med veiene/veimerking jeg kjører på, men håper noe har skjedd.
Jeg hadde bilen inne tirsdag for noe utvendig kosmetisk samt å stramme plastdekselet bak sladrespeilet som lagde en vibrerende ulyd.  Usikker om software ble oppgradert, men får fortsatt opp forstyrrende varselmeldinger og 'ta rattet' varsel. Tror ikke jeg har fått 'ta rattet'-meldingen når 'land assist' skrus av, men det kan være tilfeldig. Noen som har erfart annet?
I går slo krasj varselet inn og lyste rødt i frontruta. Det var ingenting foran bilen på en rett oversiktlig vei.
2022 Skoda Enyaq 80x
2017 Ampera-e

Ipadjove

Ja godt mulig det bare er været/vegoppmerking osv som styrer dette, har fått noen 'ta rattet' i dag også :/
2 ganger har jeg fått de røde blinkene i frontruta uten logisk grunn. Den ene var en møtende campingbil i motsatt felt og det andre var på veg ut av en tunnell.

Idag ville ikke bilen starte. Fikk beskjed om å legge nøkkelen nedi midtkonsollen. Jeg gikk heller ut av bilen og innigjen og da fungerte det som det skulle. Bug?

zbk

Har med både Ampera-e og Zoe erfart at om nøkkelen havner under mye annet i lomma, feks mobilen, hender det at bilen sliter litt med å registrere den.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Counterpointer

Hadde stein/grus i bremsen på ett hjul i dag. Høy skrapelyd.
Forsvant etter kjøring på brostein, rygging og bremsing hjalp ikke.

Trond.m

Forsøker å lade med Mennekes 16A ladekabel. Det ser ut som om bilen oppfatter denne som en standard ladekabel og struper ladingen til 10A.
Noen som vet om dette kan overstyres. Jeg har innstilt kabelen på 13A, men det ser ikke ut til å påvirke ladefarten.

zbk

Andre har rapportert at opp til 13A pilotsignal bare gir valg om 6/10A lading. Over dette skal bilen oppfatte kabelen som en ladestasjon og trekke det den kan.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

bno

Min erfaring er at bilen bruketnoen minutter før den lader med mulig ladefart.  Kan kjøre ladefart oppfra 6 til 32A. Ser dette når jeg kommer inn fra garasjen da jeg har sanntidsovetsikt på strmforbruket og set at bilen øket ladefarten suksesdivt.

seidl

Sitat fra: TM på søndag 25. juni 2017, klokken 19:58
Forsøker å lade med Mennekes 16A ladekabel. Det ser ut som om bilen oppfatter denne som en standard ladekabel og struper ladingen til 10A.
Noen som vet om dette kan overstyres. Jeg har innstilt kabelen på 13A, men det ser ikke ut til å påvirke ladefarten.

Bilen registrer ikke kabelen som "ladestasjon" før 14A. Så det blir enten 6A,10A eller 14-16A lading.
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

Trond.m

Takk for hjelpen. Satte ladekabelen til 16A nå, og det ser ut til å løse "problemet"

bmw2002

Etter å ha hentet i barnehagen fikk jeg ikke låst opp bilen. Sto ute i plaskregnet med en trøtt 2 åring. Gøy!

Så åpnet jeg med den appen, men bilen ville starte pga manglende nøkkel. La nøkkelen i midtkonsollen som på bildet lenger opp.

Når jeg kom hjem fikk jeg ikke låst bilen med noen av nøklene. Kjørte bort til Opelverkstedet. Der fungerte alt fint...

Ipadjove

Bra der er flere måter å låse opp bilen på. Kan også bruke nøkkelen fysisk i handtaket.

bmw2002

Nøkkelproblemet skyldes visst at bilen leveres med dårlige batterier i fjernkontrollen.  Jeg har hatt problemet flere ganger nå og Opel skiftet batteri.  De hadde fått beskjed på kurs om at Ampera-E kunne bli levert med "gamle" batterier i fjernkontrollen.

Kan være lurt å prøve dette dersom dere får problem og ikke gidder dra innom forhandler.

bno

Har opplevd at skifte mellom dagmodus og nattmodus er treg i begge "retninger". I det siste synes jeg den lever sitt eget liv. Eksempelvis i morges kl.: 06:30 i skyfri himmel og sola skein. Så skiftet denne ikke til dagmodus (på vei til Stord) før jeg hadde kjørt og ferget over til Haugalandet. Dette er ikke bra med alt for mange "tullefeil". Mulig produsenten har et stort kvalitetskontroll problem.

oland

Sitat fra: bno på onsdag 28. juni 2017, klokken 09:28
Har opplevd at skifte mellom dagmodus og nattmodus er treg i begge "retninger". I det siste synes jeg den lever sitt eget liv. Eksempelvis i morges kl.: 06:30 i skyfri himmel og sola skein. Så skiftet denne ikke til dagmodus (på vei til Stord) før jeg hadde kjørt og ferget over til Haugalandet. Dette er ikke bra med alt for mange "tullefeil". Mulig produsenten har et stort kvalitetskontroll problem.

Samme erfaring her, beskrivelsen din er nøyaktig som i min bil.
2017 Opel Ampera-e

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA