Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Samle topic erfaringer av feil og/eller mangler ved Ampera-E/Chevrolet Bolt

Startet av bno, onsdag 31. mai 2017, klokken 08:06

« forrige - neste »

Hansi

Ja. Første gang det skjedde noe gikk rekkevidde fra ~50km til 0km da bilen var parkert. Andre gang gikk rekkevidde fra ~80km til 0km da jeg kjørte. Forhandler prøvekjørte bilen i dag og opplevde det samme, bilen gikk fra ~80km til 0km da de kjørte.
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

bno

Siste gang det skjedde ble det da totalt stopp eller fikkva det slik at du kunne navigere ut til siden? (ref. forklaring på nett der en person fikk stopp midt i veien og kom ingen steds...?)

Counterpointer

Sitat fra: Hansi på tirsdag 29. august 2017, klokken 23:56
Ja. Første gang det skjedde noe gikk rekkevidde fra ~50km til 0km da bilen var parkert. Andre gang gikk rekkevidde fra ~80km til 0km da jeg kjørte. Forhandler prøvekjørte bilen i dag og opplevde det samme, bilen gikk fra ~80km til 0km da de kjørte.
Høres absolutt ut som dette problemet.

Du får nok ny batteripakke. Får håpe det går fortere enn han som skulle ha ny frontrute.

Kjedelig sak! Føler med deg

Stinger

Etter 3 uker har jeg oppdaget 4 feil/mangler.
Setene klemmer for mye (dette fikset jeg ved å bygge opp stoppingen ca 2 cm).
Varsel om at jeg må gripe rattet selv om jeg holder det med begge hendene.
Blindsonevarsling lyste konstant en periode selv om der ikke var et kjøretøy der.
FM hver gang bilen startes (unntatt ved korte stopp).

Ellers er jeg godt fornøyd med bilen.

Hadde vært fint å vite om FM er default for alle eller om det er noen som har bil som starter med DAB, BT eller USB.
e-Golf feb. 17-
Ampera-e aug. 17- 21 (solgt)
Polestar 2 des. 20 -

zbk

Starter som forventet på DAB hos meg i alle fall.

Mer frustrert over at blaing i favorittene med knappene på rattet alltid starter fra første element etter at bilen har vært av og ikke med den stasjonen jeg hører på.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Olemann

FM slår inn med svært høyt volum ett halv eller ett sekund når DAB faller ut, skremmer jo vannet av folk med normal hørsel....noen som vet om man kan skru av denne overgangen til FM eller på annen måte få volumet til å stemme med DAB volumet?

Sitat fra: zbk på onsdag 30. august 2017, klokken 13:28
Starter som forventet på DAB hos meg i alle fall.

Mer frustrert over at blaing i favorittene med knappene på rattet alltid starter fra første element etter at bilen har vært av og ikke med den stasjonen jeg hører på.

Ipadjove

Her starter alltid bilen med DAB. (Eventuelt Spotify osv når jeg kobler til telefonen og det var det jeg spilte sist) ((tror jeg)).
Her er ikke fm-radio, bare en lokalkanal. Har aldri slått inn på den.

bno

Sitat fra: Stinger på onsdag 30. august 2017, klokken 12:32
Etter 3 uker har jeg oppdaget 4 feil/mangler.
Setene klemmer for mye (dette fikset jeg ved å bygge opp stoppingen ca 2 cm).
Varsel om at jeg må gripe rattet selv om jeg holder det med begge hendene.
Blindsonevarsling lyste konstant en periode selv om der ikke var et kjøretøy der.
FM hver gang bilen startes (unntatt ved korte stopp).

Ellers er jeg godt fornøyd med bilen.

Hadde vært fint å vite om FM er default for alle eller om det er noen som har bil som starter med DAB, BT eller USB.
Jeg har feedback å komme med vedr. FM, men jeg kommer tilbake på det ila morgendagen. I møter ...

Hansi

Sitat fra: bno på onsdag 30. august 2017, klokken 08:02
Siste gang det skjedde ble det da totalt stopp eller fikkva det slik at du kunne navigere ut til siden? (ref. forklaring på nett der en person fikk stopp midt i veien og kom ingen steds...?)
Rekkeviddeindikatoren sank som en stein i løpet av kanskje 500 meter, det skjedde på et påkjøringsfelt til motorvei, jeg stoppet i flettefeltet.. Kunne muligens ha kommet lenger, men fikk veldig redusert effekt og var bekymret for både å bli påkjørt hvis jeg lusket avgårde i minimal hastighet samt batteriskade, så jeg valgte Opel Onstar som hjalp meg å bestille veihjelp..

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 30. august 2017, klokken 10:47
Høres absolutt ut som dette problemet.

Du får nok ny batteripakke. Får håpe det går fortere enn han som skulle ha ny frontrute.

Kjedelig sak! Føler med deg

Takk. Får håpe det ikke tar for lang tid ja..
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

bno

#144
Ønsker å si noe som kan oppfattes litt OT.
Siden jeg mottok bilen for et par måneder siden har det vært noen kvalitets-saker på bilen. Nå idag er vi glade for at vi valgte Opel som leverandør av vår transport. Jeg har hatt VW i over 35 år, men dette er min første Opel. Jeg kan ikke forstå hvor jeg har vært som har stått med VW i disse årene. Opel slik vi ser det via vår forhandler Svein Kvia AS har utbedret saken med vår bil på en særdeles utmerket måte. Jeg kan med hånden på hjerte ikke få fullrost forhandler nok. Forhold er utbedret og faktisk er dette den beste bilen jeg har hatt. Å nei, jeg har ikke aksjer i selskapet, men glad for at jeg valgte Opel og dette firma. Vi har nå bestilt uformelt en ny Hyundai Kona fra samme firma. Veldig fornøyd (punktum).

Hansi

Nå har bilen min fått ny batteripakke, bilen var klar i dag, jeg henter den i morgen, gleder meg :)
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Tom E.

Sitat fra: Hansi på tirsdag 19. september 2017, klokken 22:30
Nå har bilen min fått ny batteripakke, bilen var klar i dag, jeg henter den i morgen, gleder meg :)
Det gikk jo mye raskere enn jeg hadde forventet. Gratulerer!

Hansi

Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Kriss

Nå må vel snart 10 prosent av alle Ampera-e solgt til private i Norge vært lagt ut for salg på finn. Man tjener en del på salg, men så lenge det ikke finnes noen direkte konkurrenter pr. i dag er nytteverdien vel så høy.

Er dette et tegn på misnøye med bilen, for eksempel med setene? Er det noe annet enn litt fortjeneste som gjør at folk selger?
Ampera e leveres desember 2017

trykkertor

Sitat fra: Kriss på mandag 25. september 2017, klokken 11:16
Nå må vel snart 10 prosent av alle Ampera-e solgt til private i Norge vært lagt ut for salg på finn. Man tjener en del på salg, men så lenge det ikke finnes noen direkte konkurrenter pr. i dag er nytteverdien vel så høy.

Er dette et tegn på misnøye med bilen, for eksempel med setene? Er det noe annet enn litt fortjeneste som gjør at folk selger?
Interessant observasjon.
Kan noen av dere som solgte fortelle om det var muligheten for fortjeneste, eller hva som ikke innfridde med bilen?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA