Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Første langkjøring. En "amatør" reviewer bilen. :)

Startet av kammiz, fredag 26. mai 2017, klokken 09:54

« forrige - neste »

kammiz

Fikk endelig testet bilen på en ordentlig langkjøring. Tur retur Fjellhamar til charlottenberg. Hadde brukt 2% når vi dro. Kjørte bilen nesten som en fossil bil, men jeg er jo elbilist i hjertet, så kjører jo økonomisk mtp akselerasjon og regenerering. Men har kjørt i L hele tiden, ikke coastet overhodet. Fulgte alle fartsgrenser pluss 5kmt ish. Selv på motorveien i 110kmt. Kjørte via kongsvinger til og fetsund tilbake.
Har hatt klima slått på hele tiden, men sto på 22-23 da, så var jo ikke et veldig stort forbruk. Familie på fire, to barn og to voksne. Full bil tilbake med skikkelig storhandel. Ti bæreposer og noen brett brus. Poenget var å se hvordan bilen fungerte til hverdags, uten egentlig å tenke så mye på at det var en elbil.
Veldig fornøyd!!! ❤️ ❤️ ❤️ ❤️ setene er veldig komfortable og sidestøtten er det beste jeg har opplevd i "standard" seter, altså ikke oppgraderte seter til sportsseter eller lignende. Og dette forbruket er til og med på 19" felger.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

kammiz

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

bno

Takk for fin rapport. Vi får vår i dag eller mandag. Du nevnte navigasjon. Har lastet ned APK og installert Android Auto. Men har ikke aktivisert AA med kom i gang osv. før jeg har bilen på plass. Regner med at det går greit. Er litt spent på det faktisk... Vedr. Onstar appen der har jeg registrert meg som bruker, men kommer ikke noe videre. Er det korrekt oppfattet at man må aktiviere Onstar appen ved å trykke på en Onstar knapp i bilen?

Ellers ser jeg frem til etter 7 år som enbilentusiast å få friheten bilen gir tilbake som du så fint beskriver indirekte i rapporten.

kammiz

#3
Sitat fra: bno på fredag 26. mai 2017, klokken 11:32
Takk for fin rapport. Vi får vår i dag eller mandag. Du nevnte navigasjon. Har lastet ned APK og installert Android Auto. Men har ikke aktivisert AA med kom i gang osv. før jeg har bilen på plass. Regner med at det går greit. Er litt spent på det faktisk... Vedr. Onstar appen der har jeg registrert meg som bruker, men kommer ikke noe videre. Er det korrekt oppfattet at man må aktiviere Onstar appen ved å trykke på en Onstar knapp i bilen?

Ellers ser jeg frem til etter 7 år som enbilentusiast å få friheten bilen gir tilbake som du så fint beskriver indirekte i rapporten.

Har lasted ned og installert APK ja. Du kan trygt følge oppsettet i appen før du får bilen. :) Jeg gjorde det ihvertfall.

Onstar appen fikser du sammen med selger når du får bilen. Bilen står fortsatt for din del i transportmodus tenker jeg. Hvis det er problemer trykker dere på onstar knappen så får dere hjelp. Det ordner seg. Jeg måtte bare logge ut og inn som bruker i myopel appen når jeg hadde fått levert bilen, så funket alt.

Friheten er definitivt tilbake! etter langturen igår og siden jeg kun har lading på jobb og tar tidlig helg idag, så har jeg vel bare litt over halv tank pr akkurat nå. Det bekymrer meg ikke det minste for helga. :P Men jeg har bestilt opplegg for lading hjemme nå, rett og slett fordi rekkevidden på bilen betyr at jeg neppe kommer til å hurtiglade så mye mer i mitt liv og dermed må bero meg mer på å komme hjem med tom tank på en bil som tar mer en natt eller arbeidsdag å lade opp på 16a. :)
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

bno

Tuden takk for info. Satte pris på det. Lykke til med bilen. Likte felgene dine for øvrig....

kammiz

Sitat fra: bno på fredag 26. mai 2017, klokken 12:32
Tuden takk for info. Satte pris på det. Lykke til med bilen. Likte felgene dine for øvrig....

takk takk :)
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

sylwester

Skal vi anta gjeldende siffer så er 33% 32,5%-33,4% som betyr 67-68% brukt.
40,8 kan bety 40,75-40,84 som gir en nettokapasitet på 59,9-61,0kWh
Dvs. at det er innenfor nøyaktigheten og at det kan hende et kun er 60kWh.

Litt misunnelig at du har en "fulladet Leaf" når du parkerer etter en tur til Sverige uten noen ladestopp :-O
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

kammiz

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Counterpointer

Har du funnet ut av funksjonen " honk horn" ved ferdig lading

Så den i menyen når jeg kjørte, men fikk jo ikke prøvd den.

kammiz

Nei jeg har heldigvis klart å skru av det meste lyder. Heldigvis tuter den ikke hvis du går fra en tom bil som går heller. Bare dinger litt innvendig. Tidligere opel tuter. Utrolig irriterende med keyless når man bare skal kaste søpla feks.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

OlaM

Veldig bra forbruk. Og fin review! Hvor mye kan man dimme ned alle skjermer og lys?
'21 3LR

kammiz

Takk for det. :-) du kan dimme det ganske mye og da dimmes stripen over dash også

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

S4e

Har nettopp fått bilen og kan bare underskrive på at den er fantastisk god å kjøre. Til nå kun prøvd til bykjøring og her er den helt fantastisk. Fullstendig stille og fantastisk stereoanlegg. utrolig kvikk og lettkjørt. God oversikt - sitter som en konge. 

Blir spennende å se om den også er bra på motorveien...
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Counterpointer

Sitat fra: S4e på tirsdag 30. mai 2017, klokken 22:34
Blir spennende å se om den også er bra på motorveien...
Den går hvertfall lett opp i sin (lave) toppfart

Synes heller ikke den mistet så mye kraft over 100 km/t og aksellerer fort der også.
Men nå kjører jeg vanligvis Soul som ikke er noe fartsmaskin.

kammiz

Jeg er enig, den føles dobbelt så kvikk som soul i alle hastigheter. Har soul vi også. :-)

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA