Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 - bilder og smånytt.

Startet av Gordon Retriever, onsdag 24. mai 2017, klokken 23:58

« forrige - neste »

Gordon Retriever

Er dette en form for strammemekanisme som skal sikre at at beltet sitter strammere når man kjører avgårde?

bno

#301
Sitat fra: tiger`n på onsdag 09. august 2017, klokken 11:35
Amerikansk finish på sitt beste  :D
Du har et poeng der.På AE er det noe lignende innfestning.

daktari

Virker som festet er i setet og ikke chassiset. Hva er fordelen med det?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Apfelsaft

Sitat fra: Hyperstress på søndag 06. august 2017, klokken 19:52
Hadde vært interessant å sett hvor mye plass luka tar. Hvor tykk den er.
Luka på TMS stikker jo «langt» inn i bagasjerommet og lager ofte litt krøll i pakkeplanen når en tror at en akkurat fikk plass til alt, og så piper luka og går opp igjen fordi den ikke fikk boltre seg de bakerste 20cm.
Derfor er automatisk åpning og lukking av dører søppel. Liker veldig godt at du faktisk åpner og lukker dørene manuelt i Model 3. Alt skal være så forbanna automatisert nå til dags... På ladeluken gir det mening, men dører? Det gir også mening at bilen er i stand til å åpne bagasjeluken selv, lukking er luksus. Så lenge du faktisk kan åpne og lukke manuelt! Noen biler har så vidt jeg vet bare automatisk låsing (dvs. du kan ikke bare presse luken igjen).
BMW i3 2016 fullutstyrt
Model 3-reservasjon

kW = effekt (ytelse fra motor)
kWh = energi (batterikapasitet)

Øyvind.h

Luken på Model S kan lukkes manuelt om man vil.
Eller alternativ 3 som jeg i blant benytter med feriepakket bil: hjelp den slik at den ikke stopper når den treffer stappfullt bagasjerom naturligvis så lenge det er forsvarlig).

Men luken (dvs den vertikale karosseridelens innside) kunne vært mye tynnere. Plasten burde shavet av 5-10 cm, uten at jeg har målt om det faktisk er mulig.

Delvis samme problem i X, men bagasjerommet er så stort at det er sjelden det er et problem.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Counterpointer

Sitat fra: bno på onsdag 09. august 2017, klokken 23:44
Sitat fra: tiger`n på onsdag 09. august 2017, klokken 11:35
Amerikansk finish på sitt beste  :D
Du harvet poeng der.På AE er det noe lignende innfestning.


Synes egentlig ikke denne ligner. Kan ikke sees i førerdøra uansett.

bno

@ knut.aulie
Jeg misforsto. Takk for korrigeringen.  :+1:

Counterpointer

Sitat fra: bno på fredag 11. august 2017, klokken 07:30
@ knut.aulie
Jeg misforsto. Takk for korrigeringen.  :+1:
Null problem måtte ut i bilen å se. Hadde ikke sett på dette før.

Synes ikke løsningen på 3 ser bra ut. Kan ikke skjønne motivasjonen for å gjøre det sånn.

Gordon Retriever


Løve


steam

Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

Strøm Tycoon

Sitat fra: Løve på onsdag 09. august 2017, klokken 09:15
Godt å se andre også reagerer på det selefestet der. Det ser jo ikke ut i måneskinn, og ser direkte vondt å ende opp i en kollisjon med.

Det er "slakken" i setebeltestrammemekanismen vi ser der, i en kollisjon vil beltefestet trekkes ned mot innfestningen. Så da vil det i det minste se bra ut.

BTW: Veldig uortodoks plassering av nødblink-knappen i Model 3. Se om dere finner den.

Elbildriver

#312
Fant den


Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA