Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Visning av i-Pace i Oslo

Startet av bmw2002, lørdag 20. mai 2017, klokken 22:33

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: daktari på tirsdag 20. juni 2017, klokken 20:44
....Det ble også sagt fra scenen at alle som stod på lista nå ville garantert motta sin bil i løpet av 2. halvdel 2018.
De sa også at de ville kunne levere noen hundre biler i tillegg til det til de som reserverer nå.
Det er imponerende da du kan spesifisere bilen akkurat som du vil, uavhengig av pakker.
Fikk veldig sansen for Jaguar sitt syn på kundebehandling Spørsmålet de alltid stiller seg er "er dette best for kunden?"

Orbit

Det virker også som det kommer litt mer info for hver dag, og at de adresserer en del av det som vi har etterlyst på denne tråden.

Jaguar Norge: Om dere leser dette, så er det bra dere tar imot innspill!
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Stikkkontakt

Bekymrer meg litt for prisen Jaguar Norge flagger. Den er høy og vesentlig høyere enn estimatene fra utlandet.
Syns i grunn at i-Pace bør være billigere enn e-tron ettersom det er en mindre bil og ytelser/batteristørrelse er ganske lik. Premiumfølelsen i Audi føler jeg er høyere enn i Jaguar. F.eks om man sammenligner A4 og XE som er samme størrelse lansert ca samtidig..

mariowing

#48
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 20. juni 2017, klokken 20:59
De sa også at de ville kunne levere noen hundre biler i tillegg til det til de som reserverer nå.
Det er imponerende da du kan spesifisere bilen akkurat som du vil, uavhengig av pakker.
Fikk veldig sansen for Jaguar sitt syn på kundebehandling Spørsmålet de alltid stiller seg er "er dette best for kunden?"

Det sier at Jaguar er et merke som er vant til å levere dyre biler til kresne kunder. Jeg er veldig spent på om de klarer å gire opp til å selge kanskje 1000 biler på et halvt år. Totalt i fjor ble det registrert 350 Jaguar i Norge hvis jeg ikke husker feil. Håper virkelig at de kan unngå Tesla tilstander på ventetiden for verksted! På den annen side; så grundig de tydeligvis tester denne bilen så har jeg faktisk ganske store forhåpninger om at den blir "feilfri" (dvs samme feilrate som nybiler flest).

Og mange bra spørsmål fra deg i dag Knut. Hadde selv tenkt å vise til artikkelen fra Electrek om supercharging men du kom meg i forkjøpet Synes han Gilles (?) egentlig svarte på utrolig mye så veldig overrasket over at så mye er klart og snakkes om et år før bilene skal ut. Men det peker egentlig bare tilbake på det  jeg skrev i forrige avsnitt; at Jaguar er opptatt av kvalitet og utvikler og tester bilen på samme måte "som man alltid har gjort" og ikke som Tesla som sender beta produkter uten ferdig software til kundene.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Tellus

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 20. juni 2017, klokken 21:24
Premiumfølelsen i Audi føler jeg er høyere enn i Jaguar.

Ops den svir litt  :o

Gud og hvermann kjører rundt i Audi. Snart kan vi vel også si det samme om Tesla.

Ikke mye premium i det  ;D

Spøk til side. Bilene bør vel ligge i samme prissjikt. Et forsøk fra Jaguar på å ta ut langt høyere margin i Norge enn i andre land tror jeg vil gjøre bilen lite salgbar her til lands. Alt for lett å sammenligne priser på tvers av landegrenser. Dessuten kan man jo importere fra hele Europa (minus UK) om man ønsker.

Bilen var forøvrig flott å se i virkeligheten. Bilder og video yter den ikke rettferdighet. Er redd standard 18 tommers felger blir ganske ynkelig. Håper bilen forøvrig kommer med det viktigste utstyret som standard slik at vi kan putte litt penger i større hjul.

mariowing

#50
Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 20. juni 2017, klokken 21:24
Premiumfølelsen i Audi føler jeg er høyere enn i Jaguar. F.eks om man sammenligner A4 og XE som er samme størrelse lansert ca samtidig..

Jaguars Global Product Manager som snakket mye om bilen og egenskaper ved den under "minglingen" var veldig opptatt av å fortelle om gradene av skinnkvaliteter og andre materialer (som han ikke husket navnet på) som bilen skulle kunne leveres med. Han nevnte også at en av de få (i følge han) tingene F-Pace har fått kritikk for er at materialkvaliteten ikke var høy nok og at dette skulle de gjøre noe med på I-Pace.

I-Pace vil kunne leveres med luftfjæring, ventilerte seter og animerte blinklys blant annet så tror nok den kommer greit på høyde med Audi. Den har jo også mye finere løsning på skjermer enn de fleste av dagens Audier i alle fall med sine påklistrede, slengt midt på dashboardet løsninger. Se gjerne video av Range Rover Velar sitt interiør som i alle fall på oppsettet rundt føreren er omtrent kliss likt I-Pace.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Counterpointer

Sitat fra: mariowing på tirsdag 20. juni 2017, klokken 22:43
Og mange bra spørsmål fra deg i dag Knut. Hadde selv tenkt å vise til artikkelen fra Electrek om supercharging men du kom meg i forkjøpet Synes han Gilles (?) egentlig svarte på utrolig mye .....
Takk for det

Det var veldig morsomt på slutten der hvor det var en fire fem entusiaster som fikk stille alle spørsmålene de ville. Så ut som Giles koste seg, han er seriøst opptatt av at Jaguar skal være så bra som mulig.

Det var også gøy at han ville sjekke ut innholdet i Electrec artikkelen med Tesla. Trist hvis Jaguar kunne tenke seg å kjøpe seg tilgang i superchargersystemet til Tesla, men at Tesla  ikke vil dette, selv om de sier det........

mariowing

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 20. juni 2017, klokken 23:15
Sitat fra: mariowing på tirsdag 20. juni 2017, klokken 22:43
Og mange bra spørsmål fra deg i dag Knut. Hadde selv tenkt å vise til artikkelen fra Electrek om supercharging men du kom meg i forkjøpet Synes han Gilles (?) egentlig svarte på utrolig mye .....
Takk for det

Det var veldig morsomt på slutten der hvor det var en fire fem entusiaster som fikk stille alle spørsmålene de ville. Så ut som Giles koste seg, han er seriøst opptatt av at Jaguar skal være så bra som mulig.

Det var utvilsomt det som overrasket meg aller mest, at han delte så mange detaljer. Og måten han snakket om bilen og disse detaljene på gjorde meg ganske trygg på at de har tenkt masse, undersøkt masse og faktisk kjørt masse elektrisk bil. Så får vi virkelig håpe at det blir en deal med Tesla på lading



Sent from my iPhone using Tapatalk
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Stikkkontakt

Sitat fra: Tellus på tirsdag 20. juni 2017, klokken 22:43
Dessuten kan man jo importere fra hele Europa (minus UK) om man ønsker.

Du kan visstnok bestille Jaguar fra UK også.

https://www.jaguar.co.uk/fleet-and-business/specialist-sales/tourist-sales.html

Ganske hyggelige priser og sikkert noe rabatt på toppen. Audi UK gir f.eks 12% rabatt på alle modeller uten at du engang ber om det.

Tellus

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 21. juni 2017, klokken 08:00
Sitat fra: Tellus på tirsdag 20. juni 2017, klokken 22:43
Dessuten kan man jo importere fra hele Europa (minus UK) om man ønsker.

Du kan visstnok bestille Jaguar fra UK også.

https://www.jaguar.co.uk/fleet-and-business/specialist-sales/tourist-sales.html

Ganske hyggelige priser og sikkert noe rabatt på toppen. Audi UK gir f.eks 12% rabatt på alle modeller uten at du engang ber om det.

Joda, men jeg tenkte at ratt på høyre side er er lite aktuelt for oss nordmenn.

Stikkkontakt

Sitat fra: Tellus på onsdag 21. juni 2017, klokken 08:09
Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 21. juni 2017, klokken 08:00
Sitat fra: Tellus på tirsdag 20. juni 2017, klokken 22:43
Dessuten kan man jo importere fra hele Europa (minus UK) om man ønsker.

Du kan visstnok bestille Jaguar fra UK også.

https://www.jaguar.co.uk/fleet-and-business/specialist-sales/tourist-sales.html

Ganske hyggelige priser og sikkert noe rabatt på toppen. Audi UK gir f.eks 12% rabatt på alle modeller uten at du engang ber om det.

Joda, men jeg tenkte at ratt på høyre side er er lite aktuelt for oss nordmenn.

Om du leser linken så står det at de skreddersyr bilen etter behovene i det landet du skal eksportere bilen til. Jaguar lager faktisk biler med venstreratt om du ber om det.

bmw2002

En av opsjonene jeg har tenkt å bestille er lysende Jaguar logo, dette var visst ikke standard...

mariowing

Sitat fra: bmw2002 på torsdag 22. juni 2017, klokken 20:09
En av opsjonene jeg har tenkt å bestille er lysende Jaguar logo, dette var visst ikke standard...

Kommer til å bestille full pakke, utenom treverk for det har jeg aldri skjønt hva man skal med i en bil. Solgte en Model S P90DL i vinter og har pengene stående forbeholdt I-Pace. Har også det personlige bilskiltet klart! Tiden frem til høsten 2018 kommer til å føles som en evighet :-(


Sent from my iPhone using Tapatalk
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

telcontar

Var på vip visningen av denne på tirsdag. For meg så var denne bilen en skuffelse, pen å se på, men virker trang innvendig (så lenge en ikke kunne prøvesitte, så blir det den optiske opfatningen som gjelder). Blir ingen depositum å betale på denne ihvertfall.

Jeg har ingen tro på det de sier om at utvendig størrelse med Maccan (dette stemmer nok), men innvendig størrelse som Cheyenne.

bmw2002

Synes ikke bilen virket trangt i det hele tatt. Prøvde å sette meg på kanten av setet frem til en av damene høflig ga beskjed om at det ikke var lov.

Sittestillingen føltes veldig som en litt høy sportsbil, mer likt BMWen vi har, bare litt høyere. Kanskje litt som 5 serie GT.


Men håper man får muligheten til å sitte i bilen på en bilutstilling før man bestiller, Giles mente det burde gå an. Men at bilen ikke ville bli vist i Frankfurt i september. Hadde vurdert å dra dit hvis ikke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA