Programmere oppvarming av batteri?

Startet av brynen, torsdag 11. mai 2017, klokken 14:51

« forrige - neste »

brynen

Hei!
I appen Connected kan man sette i gang oppvarming av kupè, og med iRemote er det mulig å programmere gjentakende oppvarminger til faste tidspunkter og dager. Det samme på websiden for Connected Drive, tenker jeg.
Men vet noen hvordan man kan sette i gang oppvarming av batteri - enten instant eller gjentakende? Finner ingen valg for dette noen steder - hverken i noen av de to appene eller via web?
Siden jeg har lest litt i forumet om hvor mye det har å si for rekkevidden med oppvarmet batteri på forhånd er det jo interessant å finne ut hvordan man skal gjøre dette...

Autowinder

#1
Kan sette gjentakende oppvarminger/nedkjølinger i Connected også. Scroll ned på førstesiden


Sent from my A1784 using Tapatalk Pro
TMY 2025 LR AWD • BMW i3 2022 120ah FC

TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL INNLEVERING, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

brynen

Takker for svar - men jeg har kun mulighet for å trykke på en knapp for Aktiver nå - denne starter da med en gang - ingen programmeringsmulightere som jeg kan se. Under denne har jeg Finn kjøretøy og historikk.

Uansett - det er på siden av det jeg lurer på - nemlig oppvarming av batteriet - ikke kupèen..

Autowinder

#3
Årsmodell? Siste Firmware?

Oppvarming av batteri følger oppvarming av kupéen...
TMY 2025 LR AWD • BMW i3 2022 120ah FC

TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL INNLEVERING, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

brynen

Henta bilen på fredag, så det hele bør være rimelig fersk vare Hvordan sjekker jeg firmwareversjon?
Takk for oppklaringen vedr oppvarming, trodde de to var separate.


Sent from my iPhone using Tapatalk

PionerThink

Hvis du logger inn og ser på tlf så får du(og meg selv) tilsynelatende ikke opp muligheten til forhåndsprogrammering, bare "aktiver nå" ::).
Tror dette skyldes at skjermen er for liten eller noe på tlf :o,
Går jeg derimot inn på IPad'en så kommer det opp flere muligheter til også forhåndsprogrammering som Autowinder er inne på :+1:
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 146'km i daglig bruk i Kristiansand
Porsche Boxster 2011, Solskinnsbil

Klykken

Kan også programmeres via bilen, som nødløsning. Connected-appen er forøvrig noe uoversiktlig dritt. Sjekk med iRemote-appen om du får det til der..
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Orbit

Se tidligere tråd. Du må slå på "remote services" på nettsidene, og deretter logge ut og inn igjen på app på mobil etc. Dersom "remote services" ikke er på første gang app brukes, sjekker den aldri på nytt senere (på den enheten) om det er slått på uten at du logger inn på nytt.

Det kan også forklare hvorfor PionerThink får forskjellig resultat mellom mobil og iPad.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

JorgenM

Sitat fra: Autowinder på torsdag 11. mai 2017, klokken 15:08
Oppvarming av batteri følger oppvarming av kupéen...

Nei det gjør den vel ikke :)

Hvis du bare trykker AKTIVER NÅ så er det vel kun kupe som varmes.
Man må inn på ladetidtakeren for å aktivere batterivarmer. Og aktivere den minst 3 timer før avgang for å få full effekt.

Her står det mye om hvordan dette fungerer (riktignok kun om den gamle iRemote-appen):
http://bmwi3.blogspot.no/2015/03/bmw-i3-understanding-how.html
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

brynen

Sitat fra: Orbit på torsdag 11. mai 2017, klokken 16:11
Se tidligere tråd. Du må slå på "remote services" på nettsidene, og deretter logge ut og inn igjen på app på mobil etc. Dersom "remote services" ikke er på første gang app brukes, sjekker den aldri på nytt senere (på den enheten) om det er slått på uten at du logger inn på nytt.

Det kan også forklare hvorfor PionerThink får forskjellig resultat mellom mobil og iPad.


Konge!! Logget ut og inn igjen ac Connected - nå kan jeg sette avreisetidspunkt. Flott, takk skal du ha


Sent from my iPhone using Tapatalk

brynen

Sitat fra: JorgenM på torsdag 11. mai 2017, klokken 18:08
Sitat fra: Autowinder på torsdag 11. mai 2017, klokken 15:08
Oppvarming av batteri følger oppvarming av kupéen...

Nei det gjør den vel ikke :)

Hvis du bare trykker AKTIVER NÅ så er det vel kun kupe som varmes.
Man må inn på ladetidtakeren for å aktivere batterivarmer. Og aktivere den minst 3 timer før avgang for å få full effekt.

Her står det mye om hvordan dette fungerer (riktignok kun om den gamle iRemote-appen):
http://bmwi3.blogspot.no/2015/03/bmw-i3-understanding-how.html

Takker - god info her


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ingeniøren

Hva er greia - nå er det snart sommer og da går alt så mye lenger.

Har for øvrig aldri brydd meg om å forvarme batteri i de snart to årene jeg har hat bilen.....
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
Linux Zorin på PC'n og integrerte solceller på taket

Autowinder

Jeg mener fortsatt at aktiver nå,
TEMPERERER bilen og forvarmer om kaldt, kjøler om varmt, men da er forvarming uaktuelt. Correct me if I'm wrong ;)


Sent from my A1784 using Tapatalk Pro
TMY 2025 LR AWD • BMW i3 2022 120ah FC

TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL INNLEVERING, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

JorgenM

Står jo på siden jeg linket til at KUN kupe forvarmes da. Første Q :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

brynen

Greia er vel bare at jeg har fått ny bil og det er en del å sette seg inn i for en elbil-noob. Rekkevidde er jo et issue, og med nattetemperaturer ned mot 2-3 grader tenkte jeg det kunne kanskje være en ide å varme batteriet for å se hvor langt jeg kan komme.


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA