Ampera-e på finn.no

Startet av oland, ons 10. mai 2017, kl. 19:23

« forrige - neste »

rolandvg99

Sitat fra: knut.aulie på ons 24. mai 2017, kl. 23:26
Ser jo ut som en stigende pris nå, den vil jo snart flate ut. Så vil den ikke holde så veldig lenge, men det avhenger av levering av tilsvarende spec fra konkurrent.
Når jeg skal selge min til neste år (kanskje) har den sikkert falt ned på normalt nivå igjen

Eller prisen på "god nok" spec. Nå får til og med Rjukan hurtiglading i løpet av sommeren (kryss i taket). Både Leaf og Soul (begge i 30 kWt) har mer enn nok rekkevidde i hverdagen. Ampera-E har lite utenom batteri/rekkevidde å tilby pr. i dag, og når Leaf v2 kommer med ProPilot tror jeg de som handler dyrt i dag må belage seg på å beholde bilen i mindre enn 3 dager/mer enn 4 år for å unngå for store tap på bilen. For dere som handler til veil blir det straks kr 40 000 mindre å spare inn.
"I like soul with a capital S"

AmocoCadiz

Sitat fra: rolandvg99 på ons 24. mai 2017, kl. 23:36
Sitat fra: knut.aulie på ons 24. mai 2017, kl. 23:26
Ser jo ut som en stigende pris nå, den vil jo snart flate ut. Så vil den ikke holde så veldig lenge, men det avhenger av levering av tilsvarende spec fra konkurrent.
Når jeg skal selge min til neste år (kanskje) har den sikkert falt ned på normalt nivå igjen

Eller prisen på "god nok" spec. Nå får til og med Rjukan hurtiglading i løpet av sommeren (kryss i taket). Både Leaf og Soul (begge i 30 kWt) har mer enn nok rekkevidde i hverdagen. Ampera-E har lite utenom batteri/rekkevidde å tilby pr. i dag, og når Leaf v2 kommer med ProPilot tror jeg de som handler dyrt i dag må belage seg på å beholde bilen i mindre enn 3 dager/mer enn 4 år for å unngå for store tap på bilen. For dere som handler til veil blir det straks kr 40 000 mindre å spare inn.
Det er nettopp dette som allerede er ankepunktet mot Ampera E, alt for svakt teknikkutstyr for en 2017 modell, og ihvtf. 2018 modell.

De aller fleste trenger ikke større batteri enn dagens 30kWh Leaf, Soul i3 og Ioniq.
Meget god fortsatt utbygging av hurtigladenettverket gjør at enda færre folk trenger stort batteri i hverdagen. Kjører du strømtom på Østlandet idag har du virkelig klart det umulige.  :)

Da må bilen levere noe mer, enten cutting edge teknikkpakke med autonomi ver2  og ACC eller ha et "må ha" trekk som Tesla har.
Dessverre mangler AE både dette og en produsent som tar elbiler seriøst utenom complience tvangstrøyen fra USA.

...

Sitat fra: AmocoCadiz på tor 25. mai 2017, kl. 01:14

Det er nettopp dette som allerede er ankepunktet mot Ampera E, alt for svakt teknikkutstyr for en 2017 modell, og ihvtf. 2018 modell.

De aller fleste trenger ikke større batteri enn dagens 30kWh Leaf, Soul i3 og Ioniq.
Meget god fortsatt utbygging av hurtigladenettverket gjør at enda færre folk trenger stort batteri i hverdagen. Kjører du strømtom på Østlandet idag har du virkelig klart det umulige.  :)

Da må bilen levere noe mer, enten cutting edge teknikkpakke med autonomi ver2  og ACC eller ha et "må ha" trekk som Tesla har.

Her var det noen rare argumenter... Hva mangler AE utenom ACC, i forhold til de andre bilene? Leaf selger jo fortsatt som hakket møkk, uten ACC og ProPilot? Hva MÅ en elbil ha i dag?

Hvorvidt folk trenger ACC, autonomi, mer enn 30kWt batteri er jo helt opp til den enkeltes behov og forutsetninger. Om man ikke bor sentralt på Østlandet, så er kanskje et 60kWt batteri det som skal til for å gå over til elbil, selv om den ikke har ACC? Noen ønsker ikke styre med hurtiglading, ladekø eller ønsker å kjøre tur/retur pendleavstand uten å måtte lade, andre klarer seg fint med et stopp eller 2 på vei dit de skal.. og alle andre kombinasjoner av behov, ønsker og muligheter.

Counterpointer

Vi får se hvor lenge, 60 kWh batteri, 204 hk, romslig kupé, app, 10 tommer display, og mindre enn rimeligste Tesla pris holder.

Kommer nye Leaf med 40 kWh, er det bare Model 3 som kan tilby rekkevidde og den har hverken bakluke eller mye lasteplass .....

Soulen min hadde bruktpris lik min kjøpspris i ca ett år, hadde ikke vært utrolig om Ae klarer det samme eller til og med lengre.

Det kommer til å påvirke Ae prisene på Finn.no at etterhvert så kommer det jo nesten ikke nye biler fra forhandler! Det kommer et par hundre biler nå og så en ny ladning med noen hundre. Mer er det vel ingen som har bekreftet.
Dette vil gjøre at tilbudet på Finn.no vil minke og etterspørsel vil stige...........

Goggen123

Men hva med service og kompetanse hos forhandlere, og tilgang på deler med et såpass fåtall biler? Legg til usikker fremtid ifm PSA oppkjøpet.
Får en SAAB-isk følelse av det hele.

Counterpointer

Sitat fra: Goggen123 på tor 25. mai 2017, kl. 10:59
Men hva med service og kompetanse hos forhandlere, og tilgang på deler med et såpass fåtall biler? Legg til usikker fremtid ifm PSA oppkjøpet.
Får en SAAB-isk følelse av det hele.
Tror nok Opel kommer til å klare å serve denne bilen i overskuelig fremtid. Det er ingen utsikt til nedleggelse som jeg kan se.

THE

Jeg har ikke noe problem med å få servert min Saab 9-3 6 år etter at Saab gikk over ende.

De som kjøpte siste utgave av 9-5 har hatt problem med tilgang på noen deler, og det ble vel ikke solgt mer enn 11-12000 av den modellen. Det samme kan man oppleve med Ampera-e også hvis det bare blir produsert noen få tusen utgaver. Det er mange deler som sikkert ikke deles med andre Opel/GM biler på Ampera-e også. Med så få produserte biler er det heller ikke aktuelt for tredjepartsleverandører å produsere deler.

Hvis Ampera-e hadde passet for mine behov, så hadde jeg uansett ikke vært redd for å kjøpe en, og jeg tror nok de som får levert sine biler nå har gjort et godt kjøp. Det kan godt være at det tar år i stedet for måneder før det er et reelt alternativ som kan leveres. Ny Leaf og Tesla 3 er vel de eneste sikre lanseringen, og rekkevidde på Leaf er foreløpig ukjent. Jaguar iPace blir nok mye dyrere, og skal visstnok ikke ha mulighet til å trekke tilhenger, så den vil nok heller konkurrere med Tesla S enn med Ampera-e.

Vi får håpe at leveringstakten av Ampera-e tar seg opp, hvis ikke tror jeg faktisk bruktbilene vil holde seg like godt i pris som Tesla har gjort.

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Tom E.

Fikk ikke solgt bilen min for 685K. Kjøper klagde på prisen og syntes den var høy. Han ba om avslag og jeg sa NEI!

rolandvg99

Sitat fra: Tom E. på tor 25. mai 2017, kl. 18:16
Fikk ikke solgt bilen min for 685K. Kjøper klagde på prisen og syntes den var høy. Han ba om avslag og jeg sa NEI!

:D
"I like soul with a capital S"

Counterpointer

Det gratis nedlastede spillet Flappybird ble i sin tid solgt for mange tusen kr, nå får en ingenting for det.
Markedet bestemmer.

Tom E.

Det var jo rene gavepakken. Nesten gratis.....................

oland

2017 Opel Ampera-e

bno

Tror den blir solgt raskt for den prisen.

kammiz

Sitat fra: THE på tor 25. mai 2017, kl. 18:12
Jeg har ikke noe problem med å få servert min Saab 9-3 6 år etter at Saab gikk over ende.

De som kjøpte siste utgave av 9-5 har hatt problem med tilgang på noen deler, og det ble vel ikke solgt mer enn 11-12000 av den modellen. Det samme kan man oppleve med Ampera-e også hvis det bare blir produsert noen få tusen utgaver. Det er mange deler som sikkert ikke deles med andre Opel/GM biler på Ampera-e også. Med så få produserte biler er det heller ikke aktuelt for tredjepartsleverandører å produsere deler.

Hvis Ampera-e hadde passet for mine behov, så hadde jeg uansett ikke vært redd for å kjøpe en, og jeg tror nok de som får levert sine biler nå har gjort et godt kjøp. Det kan godt være at det tar år i stedet for måneder før det er et reelt alternativ som kan leveres. Ny Leaf og Tesla 3 er vel de eneste sikre lanseringen, og rekkevidde på Leaf er foreløpig ukjent. Jaguar iPace blir nok mye dyrere, og skal visstnok ikke ha mulighet til å trekke tilhenger, så den vil nok heller konkurrere med Tesla S enn med Ampera-e.

Vi får håpe at leveringstakten av Ampera-e tar seg opp, hvis ikke tror jeg faktisk bruktbilene vil holde seg like godt i pris som Tesla har gjort.

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Ikke glem at den skal selges i Asia også. Tror nok andelen på verdensbasis bestående av EU-Ampera-E, USA-Bolt og Asia-Bolt tilsier nok produksjon til at tredjeparts fatter interesse også. Jeg tror ikke GM gjentar enda en "who killed the electric car"...  ;D
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Kriss

Når Ampera-e nå blir solgt på finn til rundt 400 tusen, viser det vel at Opel Norge bommet grovt på prissettingen. De undervurderte markedet og fikk samtidig GM med på å levere til en pris som rett og slett er for lav. Det ser vi nå som GM har mistet lysten til å levere.
Ampera e leveres desember 2017

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA