Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sette lufttrykk i Leafspy

Startet av Myrvang, søndag 07. mai 2017, klokken 20:04

« forrige - neste »

Myrvang

Har Leafspy, og den skal vise lufttrykk i dekkene. Da jeg satt på sommerdekkene (har ikke TPMS på vinterdekkene) kom trykket opp på alle dekkene med VF 2.33, HF 2,38, VB 2,38, VB 2,34. Da jeg fylte mer luft i denne endret ikke tallene seg. Jeg har lest litt, og fortått det slik at man må endre trykket til 1,8 2,0 2,2 og 2,4 bar og kjøre en tur på 5 min i over 40 km/t. Har forsøkt dette, men det skjer ikke noe, trykket står på det samme uansett i apen.

Har nullstilt TPMS i bilen og fått bort lampa som har lyst i hele vinter.

Noen ideer om hvordan jeg får opp trykket i appen?
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Cornelius70

For det første, så man vel ha Leafspy Pro. Der må man inn i innstillinger og slå på visning av service-menyen, og derfra kan man starte kalibrering av dekk-posisjonene. Når du har startet kalibreringen der, så skal du ta deg en kjøretur med de gitte dekk-trykk.
App'en sier ifra når kalibreringen er ferdig, og da vil dekk-trykkene - og posisjonen av dekkene vises riktig.

Dog; så lenge dette er felger du har hatt på bilen før, så skulle den vise dekk-trykkene uten kalibrering. Kalibrering trengs vel egentlig bare hvis du har rotert dekkene, eller har nye sensorer...
US Nissan Leaf SV '13/gen 2, Citroen Saxo '00 (vraket), 36V, xxxW El-sykkel med 20Ah LiFePO4 batteri, Bosch Rotak 37 Li.; 12V, 1060Ah Rolls S-4000 blybatteri i Huset med 800W solceller. Campingvogn med 12V, 55Ah LiFePO4 og 150W solceller.

Myrvang

Har PRO, og dekkene er brukt på bilen før, men da hadde jeg ikke Leafspy. Trykket kom jo opp da jeg startet opp bil og app, men det endret seg ikke da jeg fylte luft. Derfor har jeg forsøkt å parre på nytt, og satt trykket som beskrevet i appen.

Får bare prøve litt til...

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Trekkoppbil

#3
Sitat fra: Myrvang på søndag 07. mai 2017, klokken 20:04
Noen ideer om hvordan jeg får opp trykket i appen?

Sensorene går i dvale når de ligger stille.

Antakelig må du kjøre en tur før sensorene aktiveres eller du kan provosere fram aktivering med tpms-verktøy.

Prosedyra du beskriver er til annet bruk: Å lære IDene fra nye sensorer, eller å lære hvilke posisjoner sensorene har som kan være et poeng etter å ha rotert hjula, men bilen leser av hjula uavhengig av om posissjonene er feil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA