"Premium HIFI" og Spotify kvalitet

Startet av Orake1et, fredag 05. mai 2017, klokken 21:08

« forrige - neste »

Muffinman

Hehe! Jeg er en av dem som ikke helt ser at man får tilbake for innsatsen ved å legge mye arbeid og penger i lyd i bilen av samme årsak som Tuxedo skriver. Samtidig verker det litt at jeg nettopp har solgt alt utstyr og revet alle akustiske tiltak i godrommet slik at det skal kunne brukes av en tenåring. Sistnevnte kan i det minste glede seg over et støyisolert rom med et generøst antall lag gipsplater  :D

GOS

Prøv en Tesla.
Ta med noen FLAC filer og 320 kbs filer på USB brikke. Skift mellom å spille samme melodi på Spotify og fra USB så finner du ut hvordan du føler det er.

Før i tiden, før Spotify, så klarte jeg ikke å høre forskjell på Rdio på High Quality og 320 kbs. Mener jeg sjekket mot FLAC også uten at det var hørbar forsljell, men det er rundt 4 år siden så muligens jeg husker feil på det feltet. Er usikker på om jeg har testet etter at Spotify kom på bilen.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

emmern

Takk for innspill. Det er hva det er I guess, jeg kommer ikke rundt det, jeg har allerede bestilt en S og det er ingen dealbreaker sånn sett. Det er bare at jeg vet hva jeg går til . har testet spotify på tesla med premiumanlegg og det hørtes helt greit ut. Men bassen måtte skrus opp til 5+ for at det skulle skje noe vesentlig.

Sitter fortsatt i tenkeboksen om jeg skal ta standard og ettermontere, eller å bestille premiumpakken. Har 5-6 dager på meg :P
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Hodetelefoner

Kvaliteten på Spotify avhenger veldig av dekning også.

daktari

Tesla støtter ukomprimert lyd på USB, så hvis du virkelig er opptatt av lyd vil vel det være benchmark.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Muffinman

Jepp, og da er jo FLAC midt i blinken siden det er lossless. Bør vel også velge noe som ikke har fått all dynamikk kverket i produksjonen også for å få frem forskjellene. Før i tiden var "Amused to Death" et album som var veldig egnet til å få frem forskjeller i gode anlegg i ditto rom.

Jeronan

Would actually love to try this out, as I have a lot of CD's left.... just that I have no CD-ROM anymore for years lol.

But I still have a Beatport account, so I can check there for some downloads, as they offer .wav as download option.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

emmern

Spill av FLAC ja via bluetooth, og via USB stick :) Samme fil, samme volum!
e-Golf 2018 300 FL

Jeronan

Sitat fra: emmern på tirsdag 03. juli 2018, klokken 13:01
Spill av FLAC ja via bluetooth, og via USB stick :) Samme fil, samme volum!

Are there any streaming services that offer FLAC other than Tidal? I refuse to give money to that fraud of a Kayne West.

I have seen some small providers, but they seem to offer very limited music, mostly only from their own label.

I guess I just try out Beatport first.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

OlaM

Nei, vet ikke om noen andre som streamer i lossless. Jeg kjøper lossless musikk på https://bandcamp.com/, stadig flere band og plateselskap som bruker det. De har også en app du kan streame, men bare i 128. Hvis man vil ha best mulig kvalitet er det knapt noe alternativ til å laste ned filer. Såpass bry kan man ta seg, det er ikke så fryktelig mange år siden vi holdt på med CDer med renseplater, vekslere og digre mapper.
'21 3LR

What-a-watt

Sitat fra: emmern på mandag 02. juli 2018, klokken 14:07
Nå må jeg bare vurdere HVOR mye jeg vil ha vinterpakken. :)
For hvis jeg greier meg uten kan jeg bare ettermontere bedre anlegg

Synes det er ganske håpløst at man må betale dyrt for å få varme i rattet. Jeg har nedsatt hørsel etter at jeg jobbet på Fornebu uten hørselsvern i min ungdom (ingen brukte det på den tiden). Men vi med nedsatt hørsel fryser også på hendene!

CaZpaH

Sitat fra: Whatwatt på søndag 05. august 2018, klokken 21:59
Sitat fra: emmern på mandag 02. juli 2018, klokken 14:07
Nå må jeg bare vurdere HVOR mye jeg vil ha vinterpakken. :)
For hvis jeg greier meg uten kan jeg bare ettermontere bedre anlegg

Synes det er ganske håpløst at man må betale dyrt for å få varme i rattet. Jeg har nedsatt hørsel etter at jeg jobbet på Fornebu uten hørselsvern i min ungdom (ingen brukte det på den tiden). Men vi med nedsatt hørsel fryser også på hendene!

Er vel ikke mye å vurdere lenger. PUP er blitt standard og kan ikke lenger velges vekk. (Gitt at du tenker å bestille ny egen konfigurasjon).
Nåværende: 2024 Tesla Model Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

emmern

Jeg endte opp med å bestille premiumpakken, men det kom jo en heftig prisreduksjon på den i mellomtiden, så jeg fikk bytta til en klin lik bil i inventory som var på vei og fikk dermed reduksjon :)
e-Golf 2018 300 FL

Nodland

Har funnet ut at og kjøpe tesla er som og kjøpe datamaskindeler/mobil/dslr osv :p  Siden jeg bestilte min tms i januar og hentet i april, så har bilen fått ny mcu(intel)/nytt design på chromelistene i dash'en/inkludert premiumpakke.. og sikkert noe jeg ikke har fått med meg :p med andre ord, det går fort i svingene :p
Bmw iX3 Fully Charged Phytonic blue bestilt :)
Tesla Model S 75d 2018(Solgt)

SH aka F_P

Er det noen som har lyttet etter støy når man spiller av FLAC via USB?
Har merket meg at en del biler har en helt sinnsyk grunnstøy fra anlegget. Den høres best om man skrur ned volumet, også legger man øret mot en av diskantene foran for deretter å trykke mute. De pulserer en suselyd som er ganske mye høyere enn det burde være. Laget litt trøbbel i noen biler der vi har oppgradert stereo faktisk. Noen forsterkere drar opp denne støyen litt, og det er ikke helt heldig for å si det slik.
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA