"Premium HIFI" og Spotify kvalitet

Startet av Orake1et, fredag 05. mai 2017, klokken 21:08

« forrige - neste »

Nasatech

Sitat fra: emmern på søndag 01. juli 2018, klokken 22:54
Ja tenkte det. Er det noen på Sørlandet som gjør dette så jeg slipper å reise 2 lysår for å gjøre det? :)

Trust me. Når du får bilen har du lyst til å kjøre de to lysårene allikevel. Sikkert hver dag :)

Skulle til Sveits i fjor. Tok bilen. Skulle bare være der en kveld, men helt klart en super tur!

Skulle til Bergen tidligere i år (bor i Oslo). Bilen igjen :) Kjempe fin tur!

Gled deg!

SabreMan

Sitat fra: emmern på søndag 01. juli 2018, klokken 21:49
Sitat fra: Trustno1 på torsdag 11. mai 2017, klokken 11:57

Tesla har designet sitt anlegg etter dette prinsippet, så utgangspunktet er ikke så ille. Det mest ødeleggende er at folk flest bare kjører på med lyd fra alle kanter. Mitt tips er å sette faderen helt frem og slå av dolby, slik at man deaktivere bakhøyttalerne.

Sitter og vurderer premiumpakken som er grisedyr. Er den verdt det hvis jeg i tillegg ønsker varme i rattet? Eller er lyden crap i forhold til ettermontering?

Jeg kjøpte varmepakke + lydpakke. Jeg hadde valgt premiumpakke i dag, spesielt siden du ønsker varme i rattet.

Kanskje noen lokale eiere kan demonstrere lydpakken for deg?
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

emmern

Sitat fra: SabreMan på mandag 02. juli 2018, klokken 13:18
Jeg kjøpte varmepakke + lydpakke. Jeg hadde valgt premiumpakke i dag, spesielt siden du ønsker varme i rattet.

Jeg har hørt lydpakken, og den var grei slik jeg hørte den der og da. Det jeg er interessert i, er å høre standard lydanlegg fra en ny Tesla og høre om det er den voldsomme forskjellen. Men ja - vinterpakke teller ganske høyt, men ikke verdens undergang. 40 000 er mye penger, selv om det er ~5% av totalkostnaden.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Jeronan

Sitat fra: emmern på mandag 02. juli 2018, klokken 13:20
Sitat fra: SabreMan på mandag 02. juli 2018, klokken 13:18

Jeg har hørt lydpakken, og den var grei slik jeg hørte den der og da. Det jeg er interessert i, er å høre standard lydanlegg fra en ny Tesla og høre om det er den voldsomme forskjellen. Men ja - vinterpakke teller ganske høyt, men ikke verdens undergang. 40 000 er mye penger, selv om det er ~5% av totalkostnaden.

I have had a facelift Model S 75 loaner from Skøyen end last year, which had standard sound package and I thought it was pretty terrible. Very flat sound (most likely also due to lack of subwoofer).
It's a huge difference compared to my own 75D with Premium sound package for sure. So I was glad I've chosen the Premium package.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

emmern

Takk, Jeronan!

Nå må jeg bare vurdere HVOR mye jeg vil ha vinterpakken. :)
For hvis jeg greier meg uten kan jeg bare ettermontere bedre anlegg (kommer aldri til å bruke dolby, får vel ikke sett film i bilen uansett) :)

e-Golf 2018 300 FL

Jeronan

Sitat fra: emmern på mandag 02. juli 2018, klokken 14:07
Takk, Jeronan!

Nå må jeg bare vurdere HVOR mye jeg vil ha vinterpakken. :)
For hvis jeg greier meg uten kan jeg bare ettermontere bedre anlegg (kommer aldri til å bruke dolby, får vel ikke sett film i bilen uansett) :)

Well, if we get more of those long very cold winters as we had this year, then you will greatly appreciate the winter package too ;)  I used it a lot this winter (heating in steering wheel, heating the wipers (turned out an absolute must for me when it was long periods of -15 and below) and heating in rear seats.  :+1:
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

emmern

BTW jeg har Android og etter det jeg har lest, så støtter den ikke AptX, og da får man crap lyd med Android, men OK lyd med iOS.  :(
e-Golf 2018 300 FL

Tuxedo

Sitat fra: emmern på mandag 02. juli 2018, klokken 14:19
BTW jeg har Android og etter det jeg har lest, så støtter den ikke AptX, og da får man crap lyd med Android, men OK lyd med iOS.  :(
De fleste androidenheter produsert etter 2014 har hardware-støtte for AptX. Og det er selvsagt også støttet av operativsystemet.

emmern

Sitat fra: Tuxedo på mandag 02. juli 2018, klokken 17:42De fleste androidenheter produsert etter 2014 har hardware-støtte for AptX. Og det er selvsagt også støttet av operativsystemet.

Ja men saken er om Tesla støtter det. Må være i støtte i begge ender, det var det jeg mente, sorry :)
e-Golf 2018 300 FL

Tuxedo

Sitat fra: emmern på mandag 02. juli 2018, klokken 14:19
Er ingen forskjell på Android og iOS i denne sammenhengen.

emmern

Sitat fra: Tuxedo på mandag 02. juli 2018, klokken 20:05Er ingen forskjell på Android og iOS i denne sammenhengen.

iOS har AAC (det har tesla), Android har AptX (det har IKKE tesla), så da blir det visst fallback til SBC for Android?

Hadde vært veldig greit å få klarhet i dette svart på hvitt.

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/why-doesnt-teslas-bluetooth-support-aptx.90267/
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/whats-the-max-bitrate-for-bluetooth-audio-between-phone-and-tesla.41740/
e-Golf 2018 300 FL

Tuxedo

(Stønn)

Jeg har forsøkt å svare .... Burde ikke du bare bruke de 500k+ på et av landets beste hjemmeanlegg istedet for en Tesla?

Jeg kan love deg at i hastigheter over 60 km/t så er bakgrunnstøyen så dominerende at bitrate spiller ingen rolle. Spiler ingen rolle hvor jævla mye bilen er dempet, i armhuler, gane, og langt opp der solen aldri skinner.

emmern

Sitat fra: Tuxedo på mandag 02. juli 2018, klokken 20:52
(Stønn)

Jeg har forsøkt å svare .... Burde ikke du bare bruke de 500k+ på et av landets beste hjemmeanlegg istedet for en Tesla?

Jeg kan love deg at i hastigheter over 60 km/t så er bakgrunnstøyen så dominerende at bitrate spiller ingen rolle. Spiler ingen rolle hvor jævla mye bilen er dempet, i armhuler, gane, og langt opp der solen aldri skinner.

Jeg har landets beste hjemmeanlegg, nå vil jeg at bilen skal være så god som mulig, og vite hva jeg går til og eventuelle løsninger på dette. Som du ser så er det flere andre som har bemerket seg dette jfr linker i min siste post ;)

Det er folk som ikke ser at det hakker når du spiller 25FPS materiale på 60Hz skjerm heller, men jeg er dessverre en av de som henger seg opp i sånt. Samme gjelder lyd! Det er en forbannelse!

Jeg liker å parkere bilen ved sjøen og så høre musikk i ro og mak ;)

e-Golf 2018 300 FL

GOS

Sitat fra: emmern på mandag 02. juli 2018, klokken 21:44

Jeg har landets beste hjemmeanlegg, nå...

Om dette stemmer så må du nok velge noe helt annet ettermarked HiFi anlegg til Tesla.

Jeg er veldig fornøyd med mitt UltraHiFi i min Tesla, men det står nok ikke i stil til Norges beste hjemmeanlegg.....men duger greit i bil i forhold til mitt hjemmeanlegg i 50' klassen.

Personlig så tror jeg streaming kvaliteten gikk noe ned når en gikk over til Spotify og muligheten for å velge "High Quality' forsvant.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

emmern

Sitat fra: GOS på mandag 02. juli 2018, klokken 22:03Om dette stemmer så må du nok velge noe helt annet ettermarked HiFi anlegg til Tesla.

Jeg er veldig fornøyd med mitt UltraHiFi i min Tesla, men det står nok ikke i stil til Norges beste hjemmeanlegg.....men duger greit i bil i forhold til mitt hjemmeanlegg i 50' klassen.

Personlig så tror jeg streaming kvaliteten gikk noe ned når en gikk over til Spotify og muligheten for å velge "High Quality' forsvant.

Det er sikkert bra altså. Men selv om du har anlegg til 100 000 i bilen så hjelper det ikke en skit hvis bluetooth-standarden er gammel og dårlig. Det er ingen dealbreaker men det virker unødvendig og irriterende på en såpass moderne bil. Man har alltids FLAC som tidligere nevnt da, men jeg vil ikke reise 10-20 år tilbake i tid heller.
e-Golf 2018 300 FL

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA