Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 - Hvilken takboks?

Startet av HCO, fredag 05. mai 2017, klokken 08:20

« forrige - neste »

HCO

Hvilken takboks vil passe best - designmessig - på Model 3?
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Klykken

Det vil helt sikkert komme en  fra skiguard eller thule som er tilpasset TM3. Jeg ville valgt den, lakkert i samme farge som bilen.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

TøddiVedder

Noen som har festet thule flow på taket enda, og har bilder?

DeepFu

Skiguard 830T er laget for TM3. Ser ikke så halvgalt ut heller.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Autowinder

Skiguard 830 Touring har ikke særlig aerodynamisk front, skulle tro Thule Pacific 700 er mer optimal for forbruket.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Rsk1

Godt mulig. Men skiguard sin ser så mye bedre ut enn thule, at litt høyere forbruk kan jeg leve med.
Bmw i3 94ah (Solgt)
Model 3 LR

Autowinder

#6
Sitat fra: Rsk1 på mandag 24. juni 2019, klokken 20:11
Godt mulig. Men skiguard sin ser så mye bedre ut enn thule, at litt høyere forbruk kan jeg leve med.
Greit nok. Skiguard 760 kom dårligst ut i crashtest, så får håpe 830T er av nyere årgang.
https://www.nrk.no/norge/fem-av-ni-takbokser-far-strykkarakter-i-test-1.12764283
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

GL1

#7
Ingen takboks passer best.
Hadde jeg hatt behov for å frakte noe på taket (eller hengende bak bilen, for den sak skyld..) hadde jeg valgt en annen bil.

Folk er desperate etter å gjemme bort bombrikka, men plassere en stor plastboks på taket er helt ok... ;)
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

Truls Antonsen

Var ikke 760 en innkjøpt boks de hadde, laget i «vanlig» plast? Minnes den ble tatt ut av utvalget til Skiguard etter denne testen, og at de nå kun selger glassfiber-bokser.



Sent from my iPhone using Tapatalk

janegilh

Noen som har montert Skiguard 830T på originale "roof rack"

Når jeg testet så buer takstativet såpass mye at jeg ikke får de gjennom..

trykkertor

Sitat fra: GL1 på mandag 24. juni 2019, klokken 21:47

Folk er desperate etter å gjemme bort bombrikka, men plassere en stor plastboks på taket er helt ok... ;)
Hehe.. Priceless kommentar.
Dritlei av å se folk diskutere bombrikken, samtidig som alt mulig ræl blir montert på taket.
Ser ofte bokser som er skjevt montert, hvit, eller var en gang hvit, boks, boks fra 90-tallet osv...

RJK

Kan det være at det ikke er de samme kjøpergruppene involvert?


Den som driter oppi om boksen er hvit, gammel og godt brukt, driter vel i om noen kan se brikken.


Den som må ha dette til å matche, og lakkerer boksen i samme farge som bilen, måler med lasermåler for å få boksen perfekt sentrert, kjøper lavtbyggende takfeste for ikke å få en stor glippe under, det er vel de som kan ha tendenser til å bry seg om brikken vises.


Eller har du sett folk som slurver med de andre tingene, er så pirkete på det med å plassere brikken så den ikke kan sees hverken av dem selv eller andre?
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

knegg

Sitat fra: janegilh på lørdag 31. oktober 2020, klokken 14:51
Noen som har montert Skiguard 830T på originale "roof rack"

Når jeg testet så buer takstativet såpass mye at jeg ikke får de gjennom..
Jeg har denne. Ingen problemer med den.
Har du den som er tilpasset model3?
2020 Model 3

janegilh

Sitat fra: knegg på lørdag 31. oktober 2020, klokken 16:13
Sitat fra: janegilh på lørdag 31. oktober 2020, klokken 14:51
Noen som har montert Skiguard 830T på originale "roof rack"

Når jeg testet så buer takstativet såpass mye at jeg ikke får de gjennom..
Jeg har denne. Ingen problemer med den.
Har du den som er tilpasset model3?

Tydeligvis ikke:)

Jeg var av den oppfatning at 830T, som standard, passet TM3.. Kan man tilpasse det, eller må jeg krype til korset og kjøpe ny?

knegg

Sitat fra: janegilh på lørdag 31. oktober 2020, klokken 16:21
Sitat fra: knegg på lørdag 31. oktober 2020, klokken 16:13
Sitat fra: janegilh på lørdag 31. oktober 2020, klokken 14:51
Noen som har montert Skiguard 830T på originale "roof rack"

Når jeg testet så buer takstativet såpass mye at jeg ikke får de gjennom..
Jeg har denne. Ingen problemer med den.
Har du den som er tilpasset model3?

Tydeligvis ikke:)

Jeg var av den oppfatning at 830T, som standard, passet TM3.. Kan man tilpasse det, eller må jeg krype til korset og kjøpe ny?

De tilpasser 830t etter en rekke biler. Altså er kanalene for model 3 boksen spesifikke for den bilen.
2020 Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA