Bilder av de nye stoff-setene + bestilling av ny TMS 75D?

Startet av Saberhagen, torsdag 04. mai 2017, klokken 22:15

« forrige - neste »

Saberhagen

Sitat fra: Hyperstress på fredag 05. mai 2017, klokken 17:08
Men en mister en del av Premiumpakken uten skinnseter. Div skinndetaljer.

Stemmer dette? Vet du hvilke detaljer?

Bestilte forøvrig bil i dag med premium og de nye stoffsetene.. Men det er en ting jeg lurer på.. Hva menes med "flermønstret svart"? Spurte selgeren om jeg får med sort alcantara taktrekk, og han sa ja til det.. Men klarer ikke å skjønne hva som menes med "flermønstret svart".

kirky

På utstilling i Trondheim har de 3 takstoffer; Svart Alcantara, lys Alcantara og svart stoff. (føles som det slites lettere - mindre ekslusivt). Virker litt som det er det som følger med stoffseter, men du fikk jo annet svar da..
2023 Model S

Kim Kim

Sitat fra: Saberhagen på fredag 05. mai 2017, klokken 22:22

Bestilte forøvrig bil i dag med premium og de nye stoffsetene.. Men det er en ting jeg lurer på.. Hva menes med "flermønstret svart"? Spurte selgeren om jeg får med sort alcantara taktrekk, og han sa ja til det.. Men klarer ikke å skjønne hva som menes med "flermønstret svart".

Tror det er en dårlig beskrivelse av "Delskinn"
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

fonberg

Min med premium og stoffseter har i hvert fall alcantara innertak, og ekte skinn i dørene, på armlenene og på dashbordet. Hvilke flere skinndetaljer er får man med skinnseter (bortsett fra skinnsetene)?
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

iCar

Sitat fra: Saberhagen på fredag 05. mai 2017, klokken 22:22

Har du valgt tekstilseter så er taket i vanlig mørkt stoff.
Det er ikke Alcantara, dette fikk jeg bekreftet fra selger.
Om du endrer til skinnseter så vil du se teksten i design studio endre seg til
Alcantara, dermed må du ha skinnseter for å ha det

Alcantara var en del av premium pakke før men ikke nå lenger, du får kun Alcantara dashbord med den nå

Hyperstress

Det står i Premiumpakken at armlener, ratt og nedre Dalsfjord er i skinn om en velger skinnseter.

Men veldig rart om rattet ikke er i skinn uansett...? Er det noen som har fått bil uten skinnratt? Og så står det nedenfor denne teksten at armlener er i skinn (uten spesifisert type seter..)
Er ikke helt klart dette..

Edit: nedre Dalsfjord = nedre dashbord.. Ordbok..
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

SabreMan

Er det ulike typer ratt avhengig av om du velger med/uten vinterpakke og med/uten premiumpakken?

Har Tesla forandret på rattet over tid, eller bruker de det/de samme som de alltid har gjort?

Jeg vil ha vinterpakke for å få rattvarme, men premiumpakken synes jeg ikke er verd prisen (€ 4100).
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

daktari

Det som er vanskelig er at de endrer spec. hele tiden. Da jeg bestilte i november 2016 fikk man Next gen skinn eller vanlig "flermønstret svart=multipattern = delskinn)  på 60/75 men kun premium seter på 90/P100. Premiumpakken var koblet med skinn (måtte ha begge), så det var enten eller den gangen.
På vinteren en gang endret de dette og luftventilasjon i premiumseter forsvant. I tillegg fikk alle S premiumsetene.
Men, da ble også treverk/fargekombinasjoner koblet, så man kunne ikke kombinere fritt lenger. Jeg tror alcantara tak forsvant da som standard (jeg har det), og følger nå skinnseter kun. Om premiumpakken gir alcantara på dashboard og nappaskinn på armlener også med stoffseter vet jeg ikke - selger bør kunne uttale seg.

Flermønstret pga et mønster i stoffet. Jeg tror ikke det er skinn, men kunstskinn.  Jeg fikk også skinnratt (vinterpakke)
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

RBK

Jeg får alcantara i tak med delskinn i sete og premiumpakke. Bilen blir levert om en uke eller to så skinnratt vet jeg ikke. Enig, pakkene har skiftet utrolig mye i det siste så jeg må følge med ved overlevering.
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

turfsurf

Alcantara tak får man hvis man velger en av skinnpakkene eller premium. Det betyr jo at om man velger skinnpakke, så gir premiumpakken enda mindre verdi og motsatt. Dvs man betaler for Alcantara to ganger. Det var vel grunnen til at skinn fikk en prisstigning når de koblet skinn og dekor.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

iCar

Sitat fra: turfsurf på lørdag 06. mai 2017, klokken 20:50
Alcantara tak får man hvis man velger en av skinnpakkene eller premium. Det betyr jo at om man velger skinnpakke, så gir premiumpakken enda mindre verdi og motsatt. Dvs man betaler for Alcantara to ganger. Det var vel grunnen til at skinn fikk en prisstigning når de koblet skinn og dekor.

Alcantara tak får en kun ved å velge skinnseter uavhengig av
Premien eller ei. Har kjøpt bil med premium men tekstilseter, jeg får ikke Alcantara tak, kun alcantara dashbord detaljer.

Før så fikk man Alcantara tak i premium men dette ble endret rundt HW2 lansering

RBK

Stemmer ikke, jeg får alcantra tak på min som ble bestilt i slutten av Januar i år. Jeg har tekstilseter og premium. Dette må ha blitt endret nå i det siste.

iCar

Sitat fra: RBK på søndag 07. mai 2017, klokken 20:51
Stemmer ikke, jeg får alcantra tak på min som ble bestilt i slutten av Januar i år. Jeg har tekstilseter og premium. Dette må ha blitt endret nå i det siste.

Da må det ha skjedd en endring mellom januar og april.
La inn bestilling 08.04. Og fikk selgeren til å sjekke det.
Står også ganske klart på design studio "svart innertak" kontra alcantara
når en velger skinnseter. Når gikk bilen din i produksjon?

RBK

Slutten av mars tror jeg. Henter innen 2 uker så da får jeg svaret men i spekk står det alacantra tak.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA