Seter nye e-golf

Startet av zementh, ons 03. mai 2017, kl. 08:53

« forrige - neste »

eivhelle

Sitat fra: Inger-Pernille Stramrud på tir 13. jun 2017, kl. 15:06
Heisan!

Jeg har også bestilt en ny e-golf med 300 km rekkevidde.
jeg har i utgangspunktet bestilt med puregrey vienna-seter, men kjenner at jeg er veldig i tvil om jeg skal velge dem eller de svarte. Noen hevder at med de grå setene blir bilen vanskelig å selge om noen år.
Er det noen som har erfaring fra dette, og som har peiling på gode bilder av begge typer seter i dagslys?

Takk for svar!  8) :+1:
Tror ikke du skal bekymre deg over om det blir vanskelig eller lett å selge bil med grå skinnseter. E-golfen er lett å omsette nesten uansett interiør. Jeg har selv kjøpt med grått skinn og synes det ser veldig bra ut.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Inger-Pernille Stramrud

Tusen takk, jeg håper det stemmer det du skriver!
:D Jeg skulle gjerne sett noen gode bilder. Har du et bilde fra din e-golf, kanskje?

eivhelle

Sitat fra: Inger-Pernille Stramrud på tir 13. jun 2017, kl. 17:49
Tusen takk, jeg håper det stemmer det du skriver!
:D Jeg skulle gjerne sett noen gode bilder. Har du et bilde fra din e-golf, kanskje?
Ser litt mørkere ut i real life enn på bildet.

geear

Slutt å kjøpe biler basert på hva man tror vil selge godt om noen år!  >:(

Det er akkurat dette som gjør at alle skal ha elendig svart skinninteriør, selv om man egentlig syns noe helt annet er pent. Jeg har hatt mange alternative interiørfarger og fått utrolig mange komplimenter, men som regel kommer det med en bikommentar type "men er ikke den tungsolgt da?". Kjøp heller det dere liker, så slipper vi å ha to millioner sølv og svarte biler som er svarte fra topp til tå innvendig. Har hatt nok biler med svart skinn til å vite at det føles som å sette seg inn i et svart hull kontra noe lysere i en eller annen behagelig farge.

Erl

Her er våre seter i sort skinn, egentlig mørke-mørkegrå. De blir også litt lysere av lysegrå kontrast i perforering og sømmer - har prøvd å justere lysstyrken til å gi rimelig korrekt mørkhetsgrad. Du kan nok få sett disse live i en butikk også nå hvis du vil ;)

Vi er veldig godt fornøyd med vår farge, men jeg ville valgt det jeg har mest lyst på. Tenker begge farger blir veldig kurante å omsette  :)

lenny36

Sitat fra: TM på ons 03. mai 2017, kl. 16:06
Sitat fra: moby666 på ons 03. mai 2017, kl. 15:38
Skinnsetene har vel også flere innstillinger - samt elektriske, men uten minne (hvis jeg husker riktig). Hvis du skal ha minne på setene må du oppgradere til IONIQ :) :+1:
Og nedgradere mye annet  ;) ref. følgende innlegg på elbilforum tidligere i uken av j@x:

"Jeg kjører ca 20.000km i året med elbilen, har hatt 1. gen e-Golf uten varmepumpe, kjørt den ca 40.000km, følte behovet for litt lenger rekkevidde. Prøvekjørte flere biler, i3 ble for liten, men ble imponert av Ioniq, så bestilte meg den for å spare noen kroner og kortere leveringstid i forhold til ny e-Golf. Fikk den i mars og kjørt den 4000km, men følte etter hvert at den var langt fra like god som Golfen var. Derfor la jeg den ut for salg og fikk tak i en ny e-Golf på kort varsel. Har nå kjørt den 1000km og er kjempefornøyd. Alt er i grunnen bedre på e-golfen, stillere, raskere, bedre seter, mye bedre acc (her har det skjedd noe fra den gamle, holder bilen foran bedre samtidig som man også kan velge lenger avstand til forankjørende), mye mer stabil i høye hastigheter, bedre stereoanlegg, mer "premiumfølelse" og ikke minst en mye finere bil. Eneste jeg savner litt fra Ioniq er elektriske seter (både jeg og fruen bruker bilen) og takluke. Føler at e-Golfen var verdt de kronene den kostet mer"

Hang meg opp i det som står om premiumfølelse. Hallo det er Golf vi snakker om. Det er langt fra en premiumbil. Forøvrig sikkert en grei bil selv om jeg liker Ioniq bedre, spesielt når det kommer til design.

Sent from my iPhone using Tapatalk

moby666

Setene i eGolf (bortsett fra stoff) ser helt OK ut, men mangler en haug av justeringer, støtte og komfort. Langt fra "Premium" ihvertfall.

Chivas

Sitat fra: moby666 på fre 16. jun 2017, kl. 12:53
Setene i eGolf (bortsett fra stoff) ser helt OK ut, men mangler en haug av justeringer, støtte og komfort. Langt fra "Premium" ihvertfall.
Stoffsetene i nye e-golf er etter min mening absolutt OK! Kan også melde om at jeg ikke ser antydning til flekkproblematikken som den tidligere hadde, etter at setene har fått regn på seg.

eivhelle

Sitat fra: moby666 på fre 16. jun 2017, kl. 12:53
Det er tydelig at setene ikke passer kroppen din, som tydeligvis er litt spesielt utformet. Men for resten av oss ser det ut til at setene i e-golf passer svært så bra. Jeg har ingenting å utsette på justeringsmulighetene, bortsett fra evt lengden på sitteputa. Det er hvertfall ingen av de andre elbilene jeg har testet som har bedre sittekomfort eller justeringsmuligheter som jeg savner på golfen.

gamer73

Min erfaring med E-golfsetene er at dem er av god kvalitet. Har sorte skinnseter i min 2016 model (kjøpt i 2015). Men som noen nevner...det er dårlig med justeringsmuligheter, og jeg syntes ikke dem er spes gode å sitte i. MEN...jeg tror ikke jeg helt er bygget for tyske biler, da jeg mener å huske at sportssetene i BMW'en jeg hadde i 2006 også aldri passet meg helt (det er noe med ryggen på bmw og VW setene som ikke er helt ok)

Perfekte seter fant jeg i mazda 6 2014 model. Dem var perfekt til min kropp som er 180cm. Det kan også nevnes at jeg tidligere i livet hadde noen volvoer og ALLE setene i dem var utrolig bra for kroppen min. Også Renault laguna hadde digge seter.

Så eneste seter jeg har hatt problemer med et altså i tyske biler, og i Toyota. Jeg vet ikke helt hvorfor. Jeg er jo 180cm som ikke er spes lavt eller høyt.

geear

Jeg sitter godt i de tyske bilene jeg har hatt før VW, som er BMW med de fleste varianter og Audi med sportsskinn, men må som regel justere korsryggstøtten ganske langt ut. På mange andre biler så har jeg gjennom tidene putta et eller annet mellom setet ved korsryggen for å ikke sige inn og få vondt. Vi har bare vanlig stoff i e-Golfen og jeg syns de er helt på det jevne, men har ikke kjørt særlig langt med de. Jeg foretrekker skinnseter fordi de ser bedre ut og er praktiske med barn, men om det ikke er sportsseter/god sidestøtte så er stoffseter bedre å sitte i. Luftige og sklir ikke rundt på samme måte under inspirert kjøring.

Har kun hatt én Volvo, og alltid hørt en haug med skryt om setene, men syns ikke de var noe å skryte av. Glatte og dvaske, og dårlig støtte i korsryggen. For ikke å glemme at de også revnet i sømmene. Det var skinnseter i XC90.

gamer73

bare for å prate litt mer on dette temaet (som jeg forøvrig syntes er utrolig spennende hehe) om bilseter.

Jeg husker at det var noe jeg spesielt la merke til med setet i Mazda6. Det var en sånn regulerbar ryggstøtte (lumbar support?)...en slags klump som treffer deg i korsryggen som kan justeres litt opp og ned og inn og ut. DET som var bra med den i mazdaen og som gjorde at jeg faktisk brukte den, var at den kunne justeres langt nok ned. Den kunne rett og slett justeres PERFEKT til der jeg trengte den. I andre biler hvor det har vært slik støtter så har dem truffet for høyt, selv om dem har blitt senket maks...og jeg har da endt opp med å rett å slett bare la være å bruke den (dvs sette den til max tilbaketrukket innstilling) og det har fungert det også da. Dette måtte jeg gjøre i BMW'en, hvor den ikek kunne justerer opp og ned i det hele tatt, bare inn og ut. Jeg husker ikke om volvoen eller renaulten hadde slik støtte, men det var ikke sport seter i noen av dem, og setene var uansett utrolig behagelig å sitte i.

Så da konkluderer jeg med at den støtten som er i tyske biler rett og slett ikke passer min rygg (korsryggstøtten), mens den i mazda6 var perfekt tilpasset.

Uten denne korsryggstøtten så har jeg også en tendens til å synke inn i setet, slik GR beskriver over, men den må altså være plassert riktig, ellers blir det bare værre. Selv tror jeg at jeg brukte en liten pute helt nede på ryggen med stort hell i en toyota camry 1984 model for 100 år siden hehe. Mene....jeg liker egentlig ikke å ha slike ting liggende i bilen hehe

Trond.m

Det mangler en helt del justeringsmulighetene på setene i e-Golf enn det jeg er vant med fra BMW sine sportsseter. Det største savnet er at det ikke er mulig å endre vinkel på sitteputen. På BMW kan man heve setet både i bakkant og forkant. I tillegg kan lengden på seteputen justeres, og bredden på sidestøtten er elektrisk justerbar selv på billigste utgave. Resultatet er fantastisk sittekomfort. Setene i e-Golf er OK, men ikke akkurat imponerende.

gamer73

ahh enig! DET husker jeg fra Bmw sportsetene..utrolig tilpassningsdyktig alle veier..UNNTATT at korsryggstøtten IKKE kunne justeres opp og ned langs ryggen! (BMW 2006 model).

MEN...så MÅ vi huske på at BMW er å regne som en premium bil og det er IKKE VW.

Oddaa

Det eneste jeg egentlig savner er vinkeljustering av sitteputen. For øvrig sitter jeg bedre i Golfen enn i veldig mange andre biler. Men den kommer selvsagt ikke i nærheten av setene i XC90en med sitteputeforlenger, justerbare sidevanger, 4-veis korsryggstøtte osv.

Sent from my iPhone using Tapatalk
2025 EX30 Twin Performance
2023 iX xDrive40

Ex 2021 XC40 P8
Ex 2017 e-Golf

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA