Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Regenerativ bremsing og rust på bremseskivene

Startet av aaa3, tirsdag 02. mai 2017, klokken 10:02

« forrige - neste »

geos

#15
Sitat fra: erik e på lørdag 16. desember 2017, klokken 17:55
Blir vel litt mye om det skal skrives i en kontrakt hvor mye fører skal bremse. Eller ?

Saken er den, at Mitsubishi selv velger hvilken stål-kvalitet de skal benytte i bremsene.
I dag brukes for det meste resirkulert stål med relativt høy grad av forurensning.

På en bil som Mitsu selv hevder skal kunne kjøres på 0.19 l/mil, som bare er oppnåelig hvis man aktivt bruker regenerering == lite bremsing, burde selvsagt Mitsu ha utstyrt bilen med en stålkvalitet i bremse-skivene som tåler dette!

Man kan man heller ikke følge forhandlernes / Møllers råd om å "bremse mere" og "bruke bilen oftere".  Det er også et råd som er lite forenlig med myndighetenes signaler i disse dager: Bruk bilen mindre samt bruk EL-bil eller bensin-gjerrig bil.

Jeg tror Mitsu / Møller / forhandlerne ikke har helt rent mel (rent stål?) i posen eller ikke er i takt med samtiden.

Jeg har ikke tenkt å akseptere dette dårlige forsøket på å føre kundene bak lyset.
En jeg kjenner har allerede etter 1 år bruk fått beskjed om mye rust på skivene på sin Mitsu PHEV, og han må "bremse mere"....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA