Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladeproblem

Startet av lxm, søndag 30. april 2017, klokken 18:31

« forrige - neste »

lxm

Har fått problemer med lading i garasjen min i det siste. Har aldri vært noen problemer tidligere. Ladekladden lyser grønt før jeg kobler i. Lading starter, og alt ser greit ut. Etter en tid, kan jeg komme ut i garasjen hvor jeg hører at bilen kobler seg til, kobler seg av, kobler seg til, kobler seg av. Det piper fra bilen for hvert tiende sekund. Det som skjer er altså at den begynner å lade i et sekund, for så å koble seg av igjen, for så å koble seg på igjen. Hva er feil tro? Skjønner at det må være noe elektrisk feil i garasjen. Har opplevd en gang før at den grønne lampa på kladden har blinket. Men dette må jo være noe annet? Forslag?
Tesla Model 3 Standard Range Plus 2021
Melhus, Sør-Trøndelag

Bondeknøl

Er det bare i din garasje at laderen ikke virker?
Virker det hvis du bruker en annen lader i samme garasje?
Elimineringsmetoden er fin å bruke for finne hvor problemet ligger. Her er det enkelt å finne ut om det er i strømnettet, laderen eller bilen problemet sitter.

lxm

Vel! Den virker på annen kurs hjemme. Problemet er bare at den virker i garasjen også som regel. Hadde samme problem i garasjen forrige helg. I uka som har gått har det fungert som det skal ved tilkobling i garasjen, før det igjen ble problemer i dag.
Tesla Model 3 Standard Range Plus 2021
Melhus, Sør-Trøndelag

Bondeknøl

Prøv å byttelåne lader med noen for å være sikker. Ellers er det å sjekke kontakten i garasjen og eventuelle koblingspunkt på vei til sikringsskapet. Å bytte kontakt i veggen er jo også enkelt, men ikke helt lovlig. Blir det varmt i kontakten når den virker så er jo det et tegn på dårlig veggkontakt.

Jolle

Vi hadde jordingsfeil hos oss i kontakten.
Da oppførte ladingen seg akkurat som du beskriver.
Tror også jeg leste at hvis det grønne lyset blinker på kladden er det jordingsfeil.
(Det var slik jeg fant ut hva årsaken hos oss).
Etter vi fikk fikset kontakten har jeg ikke hatt noen problemer

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA