Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av Audi e-tron

Startet av Trond.m, fredag 21. april 2017, klokken 09:17

« forrige - neste »

Orbit

Det er vel sperrefrist på reportasjer fra testkjøring med journalister som går i ut morgen om jeg husker rett.....
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

ToWalkOrDrive

Sitat fra: hemi på tirsdag 04. desember 2018, klokken 15:29
I typisk norsk stil er man enten for fattig, eller pengerunker. Ekstra morsomt når man blir kalt begge.

Hvorfor kan man ikke være entusiast? Litt glad i leketøy?

Det ryktes at vi får vite mer på torsdag/fredag btw ! :)

Var en del inne på elbilforum for Tesla siden 2014 da jeg kjøpte. Der var alle hyggelige med hverandre. På Audi-owner-Facebook-siden, hvor de fleste har ekte navn, er flere blitt utestengt i kortere perioder pga uforskammet oppførsel, for å si det sånn. Men er 2-3 stykker som går igjen, som går i fullstendig vranglås hver gang noen stiller spørsmål med noen av valgene til Audi på denne SUV-en.
Tesla Model Y                         2021-

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Elmer01

Jeg startet å følge denne delen av forumet med stor entusiasme etter kjøp av reservasjon i april -17. Det har vært en informativ og lærerik opplevelse med massevis av innspill fra likesinnede elbilentuiaster. Alle hadde stor tro på at Audi skulle få frem en konkuransedyktig elbil.
Desverre skjedde ikke dette. Overraskelsene som Audi hadde lovet, var ene etter den andre, negative. Fra å være den eneste eneste bilen jeg tålmodig ventet på og ville ha, ble dette til en bil jeg definetivt ikke vil ha. Trodde virkelig Audi/ Møller at den store listen med reservasjoner var full av lojale Audientisiaster som uansett ville skrive kontrakt. Har de ikke skjønt at elbilfolket stort sette er teknilogisøkende og fokuserer på tallenes tale i stedet for merke.
Mitt inntrykk er denne bilen ble som en gammel mobiltelefon i en litt for trang, men eksklusiv innpakning med dårlige kapasiteter.
Alle etter reservasjon ca 1460 rykker nå frem en plass.
Hos oss endte nedturen direkte til prøvetur av TMX som ble bestillt tre dager etter. Så nå er entusiasmen tilbake.

jorgen.jevne

Sitat fra: Elmer01 på fredag 07. desember 2018, klokken 22:07
Jeg startet å følge denne delen av forumet med stor entusiasme etter kjøp av reservasjon i april -17. Det har vært en informativ og lærerik opplevelse med massevis av innspill fra likesinnede elbilentuiaster. Alle hadde stor tro på at Audi skulle få frem en konkuransedyktig elbil.
Desverre skjedde ikke dette. Overraskelsene som Audi hadde lovet, var ene etter den andre, negative. Fra å være den eneste eneste bilen jeg tålmodig ventet på og ville ha, ble dette til en bil jeg definetivt ikke vil ha. Trodde virkelig Audi/ Møller at den store listen med reservasjoner var full av lojale Audientisiaster som uansett ville skrive kontrakt. Har de ikke skjønt at elbilfolket stort sette er teknilogisøkende og fokuserer på tallenes tale i stedet for merke.
Mitt inntrykk er denne bilen ble som en gammel mobiltelefon i en litt for trang, men eksklusiv innpakning med dårlige kapasiteter.
Alle etter reservasjon ca 1460 rykker nå frem en plass.
Hos oss endte nedturen direkte til prøvetur av TMX som ble bestillt tre dager etter. Så nå er entusiasmen tilbake.

Kodakøyeblikkene rammer bilbransjen på rad og rekke. Og fortsetter langt utover neste år. Hvertfall.

Blir spennende å se om Mercedes følger i Jaguar og Audis fotspor og kaster seg ut i tidenes mageplask.

Tror etter hvert mange gir fullstendig f*** i #premium og #kjøreglede og alt annet av faktorer vi konstruerer for å godkjenne uansvarlig pengebruk når man står med en bil med 5% igjen på batteriet og 20 mil igjen til hytten  så står man og suger ut 39kw fra en CCS på Dokka eller et annet gudsforlatt sted for 2.5kr/min.

Ulle

Sitat fra: Elmer01 på fredag 07. desember 2018, klokken 22:07
Jeg startet å følge denne delen av forumet med stor entusiasme etter kjøp av reservasjon i april -17. Det har vært en informativ og lærerik opplevelse med massevis av innspill fra likesinnede elbilentuiaster. Alle hadde stor tro på at Audi skulle få frem en konkuransedyktig elbil.
Desverre skjedde ikke dette. Overraskelsene som Audi hadde lovet, var ene etter den andre, negative. Fra å være den eneste eneste bilen jeg tålmodig ventet på og ville ha, ble dette til en bil jeg definetivt ikke vil ha. Trodde virkelig Audi/ Møller at den store listen med reservasjoner var full av lojale Audientisiaster som uansett ville skrive kontrakt. Har de ikke skjønt at elbilfolket stort sette er teknilogisøkende og fokuserer på tallenes tale i stedet for merke.
Mitt inntrykk er denne bilen ble som en gammel mobiltelefon i en litt for trang, men eksklusiv innpakning med dårlige kapasiteter.
Alle etter reservasjon ca 1460 rykker nå frem en plass.
Hos oss endte nedturen direkte til prøvetur av TMX som ble bestillt tre dager etter. Så nå er entusiasmen tilbake.

+1

Bortsett fra at prøveturen med TMX var overraskende støyende (e18 vestover fra oslo t/r i lett regn på hakka suv piggfri 20 tommer) sammenlignet med i3 (hakka r2 19) som heller ikke er noen støyvinner.

Kjelt å få tilbake 30k fra insignia og møller til jul, men ville heller hatt ny bil..
2017 X75d AP2.5 MCU1
2017 BMW i3 94ah

4Matic Fanatic

Well, realistisk er det da i hovedsak ladenettverket som drar folk over fra I-Pace og eTron til TMX 75D? En minivan med latterlige bakdører og skaiinteriør er ikke et alternativ for meg og mange med meg som ikke trenger +35 mils rekkevidde annet enn et par ganger i året.

For min del er stadig utsatt levering og en endeløs rekke med småkødd som det ikke kommuniseres rundt/følges opp fra leverandør en vesentlig verre greie som begynner å gnage på entusiasmen.

jkirkebo

Sitat fra: 4Matic Fanatic på lørdag 08. desember 2018, klokken 00:21
Well, realistisk er det da i hovedsak ladenettverket som drar folk over fra I-Pace og eTron til TMX 75D? En minivan med latterlige bakdører og skaiinteriør er ikke et alternativ for meg og mange med meg som ikke trenger +35 mils rekkevidde annet enn et par ganger i året.

Stoffsetene er heldigvis å få ennå selv om de ikke vises i konfiguratoren. De er helt topp, glad jeg har disse. Mye bedre enn skinnsetene i forrige bil.

Bakdørene blir man fort glad i når man har brukt de litt. I all hovedsak er det ikke-eiere som er skeptiske til disse, eierne elsker de (selv om de var skeptiske på forhånd).

Ellers har nok noen hoppet over fra eTron til Model 3 den siste uka vil jeg tro. Det er flere her på forumet som har rapportert om det ihvertfall.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

samotholt

Sitat fra: 4Matic Fanatic på lørdag 08. desember 2018, klokken 00:21
Well, realistisk er det da i hovedsak ladenettverket som drar folk over fra I-Pace og eTron til TMX 75D? En minivan med latterlige bakdører og skaiinteriør er ikke et alternativ for meg og mange med meg som ikke trenger +35 mils rekkevidde annet enn et par ganger i året.

Nei, men det er en vesentlig del. Problemet til Audi og Jag. er at de ikke presterer (spesielt Audi) og (fort) er dyrere. Det er heller ikke til å komme fra at MX har en del fordeler framfor alternativene (som forøvrig også MS og M3 har).

Om vi antar at rekkevidden på Audi er 35 mil og Jaguar har 38 mil så er dette under gode forhold. Vinter -10/15, og/eller snø/slaps, det blir noe helt annet. Man må også være klar over at å parkere to/tre-dager på hytta uten lading faktisk gir vesentlig mindre rekkevidde - da man får tap og må varme opp batteriet igjen. Da snakker vi om kanskje 20-25 mil rekkevidde (altså uten lading på hytta).

Vi trenger minst 25 mil på vinteren for å komme til/fra hytta og en MS85D gir ikke særlig mer rekkevidde enn det som trengs når det er vanskelige forhold. Mao. X75D, e-tron og I-pace vil ikke gjøre nytten.
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Tellus

Likevel er det vel MX75 og MS75 som det selges mest av. Med andre ord ligger rekkevidden til E-Tron/I-Pace ligger i et helt greit område. Ladeinfrastruktuen for de sistnevnte vil veldig snart bli god for de aller fleste.

Kåre Knatten

Vi har alle forskjellige behov. Vi har brukt for en hyttebil for vesentlig 2 personer, med rimelig god bagasjeplass. Har ca 25 mil til hytta, garasje hjemme og på hytta, med ladestasjon begge steder. I nøden passerer vi en Fortum 50 kW hurtiglader 2 mil før vi kommer frem til hytta,  hvis vi trenger en liten påfyll før vi kommer frem. Her er butikk, kafé og pol.

automat

Sitat fra: Kåre Knatten på lørdag 08. desember 2018, klokken 11:17
Vi har alle forskjellige behov. Vi har brukt for en hyttebil for vesentlig 2 personer, med rimelig god bagasjeplass. Har ca 25 mil til hytta, garasje hjemme og på hytta, med ladestasjon begge steder. I nøden passerer vi en Fortum 50 kW hurtiglader 2 mil før vi kommer frem til hytta,  hvis vi trenger en liten påfyll før vi kommer frem. Her er butikk, kafé og pol.

De dagene vær og føre er slik at du trenger å besøke den hurtigladeren, så er det garantert mange andre elbiler som også er i nøden. Og du havner i en endeløs hurtigladekø.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Bmw_Tryne

Sitat fra: Ulle på fredag 07. desember 2018, klokken 23:50
Sitat fra: Elmer01 på fredag 07. desember 2018, klokken 22:07
Jeg startet å følge denne delen av forumet med stor entusiasme etter kjøp av reservasjon i april -17. Det har vært en informativ og lærerik opplevelse med massevis av innspill fra likesinnede elbilentuiaster. Alle hadde stor tro på at Audi skulle få frem en konkuransedyktig elbil.
Desverre skjedde ikke dette. Overraskelsene som Audi hadde lovet, var ene etter den andre, negative. Fra å være den eneste eneste bilen jeg tålmodig ventet på og ville ha, ble dette til en bil jeg definetivt ikke vil ha. Trodde virkelig Audi/ Møller at den store listen med reservasjoner var full av lojale Audientisiaster som uansett ville skrive kontrakt. Har de ikke skjønt at elbilfolket stort sette er teknilogisøkende og fokuserer på tallenes tale i stedet for merke.
Mitt inntrykk er denne bilen ble som en gammel mobiltelefon i en litt for trang, men eksklusiv innpakning med dårlige kapasiteter.
Alle etter reservasjon ca 1460 rykker nå frem en plass.
Hos oss endte nedturen direkte til prøvetur av TMX som ble bestillt tre dager etter. Så nå er entusiasmen tilbake.

+1

Bortsett fra at prøveturen med TMX var overraskende støyende (e18 vestover fra oslo t/r i lett regn på hakka suv piggfri 20 tommer) sammenlignet med i3 (hakka r2 19) som heller ikke er noen støyvinner

Støy skremmer meg fra å kjøpe Tesla, og jeg hater støy. Blir ikke å kjøpe bil med mye dekkstøy og dårlig isolering uansett merke.
Bmw 530i G30

jkirkebo

Sitat fra: automat på søndag 09. desember 2018, klokken 00:56
De dagene vær og føre er slik at du trenger å besøke den hurtigladeren, så er det garantert mange andre elbiler som også er i nøden. Og du havner i en endeløs hurtigladekø.

Det spørs jo på hvilke dager han pleier å reise til/fra hytta? Jeg opplever aldri kø, men kjører da også ofte opp på f.eks tirsdag morgen eller hjem på en onsdag kveld. For de som er bundet til å kjøre opp fredag kveld og hjem igjen på søndag er nok utfordringene noe større.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

stefse

Sitat fra: belsby på søndag 09. desember 2018, klokken 03:46
Sitat fra: Ulle på fredag 07. desember 2018, klokken 23:50
Sitat fra: Elmer01 på fredag 07. desember 2018, klokken 22:07
Jeg startet å følge denne delen av forumet med stor entusiasme etter kjøp av reservasjon i april -17. Det har vært en informativ og lærerik opplevelse med massevis av innspill fra likesinnede elbilentuiaster. Alle hadde stor tro på at Audi skulle få frem en konkuransedyktig elbil.
Desverre skjedde ikke dette. Overraskelsene som Audi hadde lovet, var ene etter den andre, negative. Fra å være den eneste eneste bilen jeg tålmodig ventet på og ville ha, ble dette til en bil jeg definetivt ikke vil ha. Trodde virkelig Audi/ Møller at den store listen med reservasjoner var full av lojale Audientisiaster som uansett ville skrive kontrakt. Har de ikke skjønt at elbilfolket stort sette er teknilogisøkende og fokuserer på tallenes tale i stedet for merke.
Mitt inntrykk er denne bilen ble som en gammel mobiltelefon i en litt for trang, men eksklusiv innpakning med dårlige kapasiteter.
Alle etter reservasjon ca 1460 rykker nå frem en plass.
Hos oss endte nedturen direkte til prøvetur av TMX som ble bestillt tre dager etter. Så nå er entusiasmen tilbake.

+1

Bortsett fra at prøveturen med TMX var overraskende støyende (e18 vestover fra oslo t/r i lett regn på hakka suv piggfri 20 tommer) sammenlignet med i3 (hakka r2 19) som heller ikke er noen støyvinner

Støy skremmer meg fra å kjøpe Tesla, og jeg hater støy. Blir ikke å kjøpe bil med mye dekkstøy og dårlig isolering uansett merke.
Godt poeng det. Og fordi vi opplever støy så forskjellig, er det her prøvekjøring kommer inn.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA