Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av Audi e-tron

Startet av Trond.m, fredag 21. april 2017, klokken 09:17

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Sitat fra: Flobben på lørdag 11. november 2017, klokken 19:45
Ja, det er depositum så man får pengene tilbake hvis man trekker seg. Taper renter på de da.

Min selger snakket i 600—800 området, men det er bare antagelser.

66.000 Euro med tysk moms er ca 520.000 kr i Norge eks moms. Om det kommer en med 70-80kwh blir nok den uten eventuell avgift også.

Knut Røe

Tør man håpe på startpris som begynner på 5?

Trond.m

Sitat fra: tiger`n på lørdag 11. november 2017, klokken 23:41
Tør man håpe på startpris som begynner på 5?
Hvis det blir på 5-tallet, så blir det nok 599.000 + leveringsomkosninger  ;)

Dagens høye kurs på euro ca 9,50 er ikke akkurat noen hjelp. Det er over 8 % opp fra mars i år  :(

Stikkkontakt

Sitat fra: TM på søndag 12. november 2017, klokken 07:49
Sitat fra: tiger`n på lørdag 11. november 2017, klokken 23:41
Tør man håpe på startpris som begynner på 5?
Hvis det blir på 5-tallet, så blir det nok 599.000 + leveringsomkosninger  ;)

Dagens høye kurs på euro ca 9,50 er ikke akkurat noen hjelp. Det er over 8 % opp fra mars i år  :(

Den kommer ikke til å koste 80.000 mer i Norge enn i Tyskland. Møller er ikke tjent med at salget starter med en importbølge.
Når det er sagt så skulle man kanskje satt seg på liste i Tyskland også. Og i UK på både Jaguar og Audi.

Premium driver

På dagens Audi modeller pleier Møller å legge seg tett opp til de tyske prisene på startpris, i noen tilfeller også under.

Men de har en tendens til å ta 20-30% høyere priser på ekstrautstyr. Det kan fort utgjøre NOK 40,000-50,000 hvis man kjøper utstyr for NOK 200,000.

Stikkkontakt

Sitat fra: Premium driver på søndag 12. november 2017, klokken 10:01
På dagens Audi modeller pleier Møller å legge seg tett opp til de tyske prisene på startpris, i noen tilfeller også under.

Men de har en tendens til å ta 20-30% høyere priser på ekstrautstyr. Det kan fort utgjøre NOK 40,000-50,000 hvis man kjøper utstyr for NOK 200,000.

Stemmer. Men den jevne tysker får ikke mindre enn 10% rabatt på noen modeller. Enkelte klarer han også 20% på.

Premium driver

Det stemmer. Kjøpte selv en ny Audi fra en tysk forhandler for noen år siden med 12,5% rabatt på tyske priser av bilen+utstyr, hentet den direkte på fabrikken i Ingolstadt og fikk den registrert på Risløkka trafikkstasjon.

Men tviler på at man oppnår den type rabatter på e-tron i tyskland eller andre land på første eller andre året. Den skal lanseres i Europa, USA, China og Audi får solgt alle de kan produsere uten å måtte gi rabatter.

Stikkkontakt

Sitat fra: Premium driver på søndag 12. november 2017, klokken 10:49
Det stemmer. Kjøpte selv en ny Audi fra en tysk forhandler for noen år siden med 12,5% rabatt på tyske priser av bilen+utstyr, hentet den direkte på fabrikken i Ingolstadt og fikk den registrert på Risløkka trafikkstasjon.

Men tviler på at man oppnår den type rabatter på e-tron i tyskland eller andre land på første eller andre året. Den skal lanseres i Europa, USA, China og Audi får solgt alle de kan produsere uten å måtte gi rabatter.

Tipper du får rabatt i henhold til eventuelle firmaavtaler..

trd-73

I følge denne artikkelen kommer bilen i April 2018. De har dessverre ingen oppgitt kilde for påstanden. Noen som tror det kan stemme? http://www.hybridcars.com/vw-group-has-at-least-15-evs-pending/

Counterpointer

Sitat fra: trd-73 på søndag 19. november 2017, klokken 09:54
I følge denne artikkelen kommer bilen i April 2018. De har dessverre ingen oppgitt kilde for påstanden. Noen som tror det kan stemme? http://www.hybridcars.com/vw-group-has-at-least-15-evs-pending/
Tviler, ser ut som info er fra VW /VAG sin markedsavdeling......

E-tron er vel på markedet til sommeren tidligst ifølge Audi her i Norge

Meldola

Burde Audi kommet med mer informasjon? Ser jeg har klatret ca 50 plasser på den korte tiden jeg har stått på listen. Hyggelig for min del selvsagt.
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

Trond.m

Det er nok en del som hoppet på i starten og som nå synes det er greit å få 20.000 mer til julehandelen. De mest interesserte holder nok på reservasjonen. Selv har jeg bare ryttet fram 2 plasser siden starten  ;)

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

samotholt

Ser vel heller ut som om det går nedover  :angel:
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Stikkkontakt

DN skriver om i-pace i dag.
Der står følgende om Audi.

"Ifølge analytikere i LMC Automotive starter ikke produksjonen av Audi E-tron før tidlig i 2019,"

Jeg venter bekreftelse fra Audi om at dette stemmer. Om det stemmer kansellerer jeg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA