Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av Audi e-tron

Startet av Trond.m, fredag 21. april 2017, klokken 09:17

« forrige - neste »

Orbit

Sitat fra: nix på fredag 21. april 2017, klokken 12:20
Hva er adr til nettsiden dere reserverer via?

Nå er den "hemmelige" reservasjonssiden tilgjengelig via Google-søk:
https://www.google.no/search?q=audi+e-tron+reservasjonsnummer

hvor det første treffet sender deg hit: https://bilkjop.audi.no
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

daktari

Takk, min forhandler sa reservasjonen åpnet mandag!
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Counterpointer

Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 21. april 2017, klokken 17:47
Sitat fra: knut.aulie på fredag 21. april 2017, klokken 17:20
Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 21. april 2017, klokken 16:41
AP har vel sagt at de vil fase inn avgifter ganske kjapt.
Kilde?

http://m.nettavisen.no/na24/ap-vil-sette-tak-pa-elbilsttten---det-er-ikke-for-a-fa-inn-penger-til-staten/3423283757.html
Dette er bare høyttenkning, som selvfølgelig antyder noe om strømninger i partiet.
Men kan fort havne i skuffen som Ola Borten Moe gjorde med sitt forslag i SP.
Det er flertall for generell linje frem til 2020. Jeg tror ikke AP kommer til å ta dette videre, i så fall vil det nok strekkes en linje høyere enn 500. Men det er bare min mening.

mariowing

Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 21. april 2017, klokken 16:41
Jeg syns det er helt totalt vanvittig at et BOSE-anlegg er momsfritt dersom det er originalmontert i en elbil. Det har jo 0 og niks med den utslippsfrie kjøringen å gjøre.

For de av oss som virkelig elsker kombinasjonen av å kjøre bil og høre på musikk så har et Bose anlegg (eller helst noe langt bedre) faktisk svært mye med utslippsfri kjøring å gjøre. Så selvfølgelig kan man ikke begynne å skille mellom hva slags utstyr som er verdig et mva fritak. For miljøet er det en stor fordel at man kjører et godt stereoanlegg på hjul uten utslipp fremfor et med utslipp.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Stikkkontakt

Sitat fra: mariowing på fredag 21. april 2017, klokken 22:30
Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 21. april 2017, klokken 16:41
Jeg syns det er helt totalt vanvittig at et BOSE-anlegg er momsfritt dersom det er originalmontert i en elbil. Det har jo 0 og niks med den utslippsfrie kjøringen å gjøre.

For de av oss som virkelig elsker kombinasjonen av å kjøre bil og høre på musikk så har et Bose anlegg (eller helst noe langt bedre) faktisk svært mye med utslippsfri kjøring å gjøre. Så selvfølgelig kan man ikke begynne å skille mellom hva slags utstyr som er verdig et mva fritak. For miljøet er det en stor fordel at man kjører et godt stereoanlegg på hjul uten utslipp fremfor et med utslipp.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Nei,man kan i.kke skille på det. Alt utstyr bør være momsbelagt. Også metallic lakk.
Veldig mange land har en fast sponsing av elbiler på et visst beløp i lokal valuta.
Jeg er sjelden på linje med AP, men er det i denne saken. At ekstremt dyre biler får momsfritak på 100-vis av 1000 gir på sikt ordningen at lite sosialt preg og en ordning slik som skisseres vil nok gi mer oppslutning i befolkningen på sikt. Hele det norske skattesystemet er jo bygget opp på bunnfradrag og progresjon i hva man bidrar jo rikere man er.
Personlig har jeg sikkert råd til både e-tron og i-Pace med moms, men jeg vil jo gjerne ha kloa i en billigst mulig uansett. Om 5-6 år er det garantert moms på elbiler,men de vil være billigere enn fossilbiler uansett.

mariowing

Viktig å huske på at elbilpolitikken opprinnelig er ment som MILJØpolitikk og ikke inntekts- eller utjevningspolitikk. Her synes jeg noen politikere (og deg forsåvidt) blander kortene.

For å ta en parallell; burde det kun være halv mva ("matmoms") på kjøttdeig og ikke på biff fordi det er urettferdig overfor de som uansett ikke har råd til biff? Det mest sosialt rettferdige ville jo være at kjøttdeig var helt mva fritt i så fall fordi det er et minimumsprodukt som folk kan klare seg med...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Stikkkontakt

Sitat fra: mariowing på fredag 21. april 2017, klokken 22:52
For å ta en parallell; burde det kun være halv mva ("matmoms") på kjøttdeig og ikke på biff fordi det er urettferdig overfor de som uansett ikke har råd til biff? Det mest sosialt rettferdige ville jo være at kjøttdeig var helt mva fritt i så fall fordi det er et minimumsprodukt som folk kan klare seg med...

Det er ikke noen parallell, men fullstendig OT. All MAT er halv moms på, men det er full moms på godteri og snacks. Kanskje det kunne vært halv moms på bilen. Ergo det man MÅ ha. Og full moms på ekstrautstyret. Det som er ikke er et must.

mariowing

Enig i at det er off topic å diskutere nødvendigheten av biff vs kjøttdeig sett i sammenheng med halv mva på mat sett i en fordelingssammenheng i en diskusjon om reservasjon av Audi e-tron.

Forøvrig er det en perfekt parallell, for de "fattige" har ikke råd til biff - de må kjøpe kjøttdeig. Og siden biff er mye dyrere enn kjøttdeig så betyr 13% mva at de rike får langt mere subsidier for å kjøpe dyr mat enn de fattige. Det er skikkelig urettferdig rett og slett!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

turfsurf

Biff er ikke noe man må ha. Ikke rødt kjøtt generelt. Burde vært full moms.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

mariowing

Fra et miljøperspektiv så er det helt rett. Men nå er ikke matmoms et miljøtiltak, lite lite som elbilgodene er et inntektsutjevningstiltak.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

jkirkebo

Sitat fra: turfsurf på fredag 21. april 2017, klokken 23:55
Biff er ikke noe man må ha. Ikke rødt kjøtt generelt. Burde vært full moms.

Og en veganer vil sikker si at alt kjøtt og alle melkeprodukter burde hatt dobbel moms. Osv...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Counterpointer

Og i tillegg bør vi gå eller sykle ikke kjøre bil

Torz

Tenkte å reservere plass i køen ved å følge lenken som ble lagt ut i denne tråden. Alt så greit ut, men da jeg skulle betale, kom det frem at det var til Harald M. Møller AS. I følge Brønnøysund eksisterer ikke noe slikt selskap, så jeg lot være. Får vente til mandag til lenke legges ut på Audis egen hjemmeside. Ville jo trodd at betaling skulle til Harald A. Møller AS. Får heller tape noen plasser i køen, bedre å være sikker i disse datakriminelle tider.

Rumshot

Blir vel priset rundt 1million denne bilen ?

Tellus

Sitat fra: Rumshot på lørdag 22. april 2017, klokken 16:05
Blir vel priset rundt 1million denne bilen ?

Det blir den i hvert fall ikke. Hva startprisen måtte bli vet vi først til høsten, men et sted mellom 550 og 700 tusen burde burde gi gode odds.
Litt rart å betale inn 20K for en plass på en venteliste til en bil man ikke engang vet hvordan ser ut. Skal nok mye til at jeg velger Audi fremfor Jaguar, men skulle Audi E-tron bli betydelig billigere enn I-Pace så kan den absolutt bli aktuell.

Dessverre har jeg lite tro på at Audi makter å designe en like spektakulær bil som Jaguar har klart, men det er lov å håpe. E-tron ender nok opp som nok en typisk traust VW.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA