Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av Audi e-tron

Startet av Trond.m, fredag 21. april 2017, klokken 09:17

« forrige - neste »

alagerqv

Da var jeg enda lenger bak...


Din plass i køen: 528

Og kundeservice sa jeg hadde riktig sist da jeg ble flyttet fra 512 til 517...

alagerqv

Virker som at bilmerker alle med 4-bokstaver i navnet ikke klarer å håndtere kø... Snart like kaos som Opel...

ArTa

Hei

Fikk følgende svar på kønummersystemet fra Audi:

"Vår informasjon er at det også fremover kan det bli små justeringer.

Det kan fortsatt være enkelte tilfeller hvor kunder har opplevd en forsinkelse når reservasjonsbeløpet skulle trekkes fra deres konto, og i påvente av dette har de ikke fått sitt kønummer. Kønummer baseres på når de reserverte plassen, og ikke når beløpet ble trukket fra deres konto. Når disse får sine numre, kan det føre til noe forplantninger som har påvirket kønummeret til enkelte andre kunder. Om noen kunder velger å gå ut av reservasjonskøen vil de bak rykke en plass fremover."

Dermed litt rykk og napp.
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

Crown

1428 nå, rykket ned 32 nye plasser på en uke. Blir vel nr 5000 før bilen kommer. Ikke bra start for en Møller-skeptiker dette ;-)
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

stefse

Falt fra plass 1677 til 1720, altså rykket bakover over 40 plasser på noen få dager.
Har Møller en egen VIP kø?
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Ove

Har rykket 33 plasser bak på ei uke.
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

Trond.m

Sitat fra: stefse på fredag 05. mai 2017, klokken 22:26
Falt fra plass 1677 til 1720, altså rykket bakover over 40 plasser på noen få dager.
Har Møller en egen VIP kø?
Tror du kan regne med at halvparten av disse trekker seg før bilen kan settes i bestilling. Mange har sikret seg ved også å bestille Jaguar, og prisen blir nok høyere enn de mest optimistiske spådommene.

Counterpointer

Sjekket nå igjen min plass siden det ble rapportert nye flyttinger.

Trodde jeg var stabilisert etter å ha ligget på 254 en lang periode. Startet på 250 gikk så ned til 249 dagen etter, så til 254.
Nå i dag 259.

Ikke dramatisk med ti plasser, men det styrker ikke tilliten. Med tanke på hvordan Opel nå opererer med sin liste så kan en risikere mye med en liten flytting.

Det er ikke snakk om store volumer av E-tron i første omgang!

Det er rart at noen produsenter ikke klarer volumproduksjon når andre gjør det uten problemer.
Håper at Audi ligner mer på BMW som ikke har leveranseproblemer på i3 enn Opel og Ampera-E !

Red_Harvest

Det virker som de dytter inn folk foran i køen.

Det er relativt enkelt å få til en køordning basert på tidspunktet til en registrering og deretter betaling.

For meg så oppleves det som uproft, da jeg begynte på 1197, 1196, 1205, 1203 og nå 1233.

Kommer til å ta opp dette med forhandler.

hemi


VAG

#175
Dvs. at bilene deres ruller ut av fabrikken noen minutter seinere, samme dag.....

Jeg er godt fornøyd med å ikke være blant de 1000 første, så produksjonslinja/mekanikere er innkjørt når min blir laget  :) Selv om Norge kanskje ikke er først på leveringslista.

Ove

Enig i at det er greit å ikke være blant de første som får bilen. Det som kanskje bekymrer mer, er hva politikerne bestemmer seg for i et eller annet budsjettforlik. Kanskje man havner på feil side vedr.
innføring av div. avgifter på kjøp av ny el-bil. Plutselig blir det en del dyrere på feil side av datolinjen.
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

Tellus

Kanskje vi skal ta det med ro inntil det foreligger litt mer informasjon. Foreløpig vet vi svært lite om hvordan denne bilen blir. Vi er ikke sikre på om den får 3 sitteplasser i baksete engang (personlig er jeg ganske sikker på akkurat dette). Jeg regner med at jeg velger Jaguar så da blir i hvert fall min plass (sub 500) ledig   ;)

Counterpointer

Infomail fra Audi i dag (kopiert tekst fra e-post );

Hei,

Gratulerer med din plass i reservasjonskøen for Audi e-tron! Reservasjonsløsningen er unik for Norge, og din plass sikrer at du blir blant de første i verden som får mulighet til å bestille bilen. Vi i Audi Norge er stolte av å få være pilotmarked for Audis satsning på elektriske biler og vi takker deg for tilliten du viser oss ved å reservere din plass i køen.

Fremover vil du med jevne mellomrom motta oppdateringer fra oss, så fort vi får bekreftet mer informasjon om veien frem til bestilling og utlevering av bilen. Du som har reservert en plass i køen vil alltid være blant de aller første som får tilgang til denne informasjonen.

Tilgang til Min side
På Min side i reservasjonsløsningen kan du se ditt kønummer, og gjøre eventuelle endringer i din reservasjon (for eksempel om du ønsker å bytte forhandler, endre kontaktinformasjon eller annet). Om du ikke allerede har opprettet en egen profil, trykk her.

Kundeservice
Om du har spørsmål om reservasjonen eller løsningen vår, er vårt kundesenter tilgjengelig via epostadressen kundeservice@moller.no eller via chattefunksjonen på reservasjonssiden. Du vil via nyhetsbrev som dette få tilgang til all ny informasjon så fort det blir tilgjengelig.

Spørsmål om Audi e-tron
Den informasjonen vi nå har tilgjengelig om bilen og veien videre har du tilgang til via reservasjonssiden. Flere etterspør mer konkret informasjon om den produksjonsklare utgaven av bilen, tidslinjen fremover, utstyrsmuligheter og endelige priser. Denne informasjonen vil vi fortløpende dele med deg som har reservert en plass i køen, etter hvert som vi selv får den bekreftet. Norge er et viktig elbil-marked og vi har stor tro på at norske ønsker vil tas hensyn til i prosessen med å ferdigstille bilen og dens utstyrsmuligheter.

Enkelte utfordringer med køsystemet
Vi opplevde dessverre noen problemer med reservasjonssystemet vårt i en tidlig fase, noe som førte til at flere fikk oppgitt samme kønummer i en periode. Da dette ble rettet opp forplantet endringene seg til øvrige på listen. Enkelte har også opplevd at reservasjonsbeløpet ikke ble trukket umiddelbart. Først når beløpet trekkes fra konto får kundene tilgang til sitt kønummer. Merk at køplassen baseres på tidspunktet for når reservasjonen gjøres, og ikke det tidspunktet beløpet trekkes fra konto. Det har også ført til at enkelte har opplevd justeringer av sitt kønummer. Vi beklager de utfordringene som har vært med køsystemet. Det kønummeret du nå har tilgang til via Min side er basert på det tidspunktet du var inne og reserverte plassen din i køen.

Fremover vil det også kunne bli enkelte endringer i ditt kønummer, noe som for eksempel kan skyldes plasser som blir ledige om enkelte kunder går ut av køsystemet. Det norske markedet er modent for elektriske biler og vi forventer at vi får tilgang til et godt antall biler når Audi e-tron går i produksjon. Dermed vil vi kunne ivareta alle som har reservert en plass i køen på en best mulig måte. Uansett beklager vi igjen om du fikk oppgitt uriktig kønummer i en periode.

Tilbud til deg som har reservert en plass i køen
Som du fikk informasjon om da du reserverte din plass i køen, har du tilgang til et eksklusivt personlig tilbud i en begrenset periode. Dette tilbudet er forbeholdt de som i den aktuelle perioden reserverer en plass i køen for Audi e-tron.

Audi tilbyr deg 1,99%* rente på alle våre modeller - valget er ditt!
Velg mellom lån eller leasing.

*Eff. rente 4,06 % ved lånebehov kr 150.000 o/5år, etablerings gebyr kr 2.724. Total kredittkjøpspris kr 165 674. Forutsetter 35 % kontantandel og finansiering i Audi Financial Services. Renten er subsidiert i tre år, for deretter å bli justert til normal produktrente. Tilbudet gjelder til og med 31.08.17. Tilbudet er personlig og kan ikke overdras til andre. Vi tar forbehold om trykkfeil.
Klikk her for et eksklusivt og personlig tilbud

Troald

Jeg var opprinnelig nr 776 i køen, men ramlet ned til nr 800. Da jeg sjekket i dag var jeg nr 794. Begynner noen å trekke seg?
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA