Reservasjon av Audi e-tron

Startet av Trond.m, fre 21. apr 2017, kl. 09:17

« forrige - neste »

Trond.m

Sitat fra: Troald på tir 25. apr 2017, kl. 18:21
Jeg har falt fra nr 776 til nr 780.  >:(
Huff da, det kan bety at ventetiden øker fra 1 år 6 mnd, til 1 år, 6 mnd + 4 timer  ;). Selv har rykket ned fra 196 til 199. Hvis vi derimot rykker videre nedover for hver dag vil det være grunn til å reagere.

Red_Harvest

Jeg falt 10 plasser bak. Det er ganske spesielt. Påstanden til kundeservice er problemer med reservasjonssystemet.


Counterpointer

Virker som de fleste (meg inkludert ) har falt fire plasser.

Eneste fordelen er at det er åpent med plasseringen på lista. Både Opel og Tesla holdt jo alt hemmelig, og nå virker det som Opel lista er ganske tilfeldig......

Crown

Sitat fra: knut.aulie på tir 25. apr 2017, kl. 19:46
Virker som de fleste (meg inkludert ) har falt fire plasser.

Eneste fordelen er at det er åpent med plasseringen på lista. Både Opel og Tesla holdt jo alt hemmelig, og nå virker det som Opel lista er ganske tilfeldig......

Ikke jeg! Jeg er fortsatt nr 1388 :-D Det betyr at jeg har tatt innpå dere. Snart er jeg forbi i køen!
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Torz

Fra DN artikkelen: Audi har valgt Norge som pilotmarked for denne bilen.

Counterpointer

Sitat fra: Crown på tir 25. apr 2017, kl. 20:02
Sitat fra: knut.aulie på tir 25. apr 2017, kl. 19:46
Virker som de fleste (meg inkludert ) har falt fire plasser.

Eneste fordelen er at det er åpent med plasseringen på lista. Både Opel og Tesla holdt jo alt hemmelig, og nå virker det som Opel lista er ganske tilfeldig......

Ikke jeg! Jeg er fortsatt nr 1388 :-D Det betyr at jeg har tatt innpå dere. Snart er jeg forbi i køen!
Føler pusten i nakken.

Men det bygger seg opp med et par hundre bak deg som puster deg i nakken

Trond.m

Jeg ble fortalt av daglig leder i en Møller bedrift at Norge og USA ville dele den første produksjonen. 30 % til Norge og 70 % til USA.

Meldola

#128
allerede 1500 reservasjoner: http://www.dn.no/privat/2017/04/25/1915/Motor/1500-nordmenn-har-betalt-for-a-sta-i-ko-for-denne-bilen

Har noen fått indikasjon på forventet produksjonsvolum? den frister, men om man ikke får bilen før i 2019 tror jeg fort jeg ryker på en ny Tesla i stedet..

Edit: ser nå at de åpner for bestilling høst 2018 så levering blir vel 2019 uansett..
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

Crown

Sitat fra: Meldola på ons 26. apr 2017, kl. 08:24
allerede 1500 reservasjoner: http://www.dn.no/privat/2017/04/25/1915/Motor/1500-nordmenn-har-betalt-for-a-sta-i-ko-for-denne-bilen

Har noen fått indikasjon på forventet produksjonsvolum? den frister, men om man ikke får bilen før i 2019 tror jeg fort jeg ryker på en ny Tesla i stedet..

Edit: ser nå at de åpner for bestilling høst 2018 så levering blir vel 2019 uansett..

Ja, og lenken din står tre poster lengre opp her også ;-)  Men Audi har nok god produksjonskapasitet, så tipper det går radig når de først begynner.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Espen Hugaas Andersen

Tror ikke man bør forvente en produksjon på mer enn noe sånt som 10.000 biler i de 12 første månedene. Tilgang på batterier er en utfordring. Riktignok en *løsbar* utfordring, men det vil ta tid å skalere opp produksjonen. Jeg vet ikke om det er sagt hvor de skal produsere batteripakkene, men om det er i den planlagte fabrikken i Tyskland bør de egentlig sette i gang ganske snarlig.

Men 3000 biler solgt i Norge og 7000 i USA i 2019 er jo en grei start.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Balle Klorin

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på ons 26. apr 2017, kl. 09:22
Tror ikke man bør forvente en produksjon på mer enn noe sånt som 10.000 biler i de 12 første månedene. Tilgang på batterier er en utfordring. Riktignok en *løsbar* utfordring, men det vil ta tid å skalere opp produksjonen. Jeg vet ikke om det er sagt hvor de skal produsere batteripakkene, men om det er i den planlagte fabrikken i Tyskland bør de egentlig sette i gang ganske snarlig.


Bilen skal produseres i Brussel, Belgia. Volkswagen-gruppen sier at denne fabrikken skal være sentral i deres elbil-satsing, og at de også skal ha batteriproduksjon på denne fabrikken.

Burde jo bety at de vil ha god tilgang på batterier.

trd-73

Den fabrikken produserte over 100000 Audi A1 i 2016, i følge Audi. A1 produksjonen skal flyttes til Spania for å gjøre plass for e-tron produksjonen. Litt skuffa om de går fra 100000 A1 til 10000 Audi e-tron i året.

alagerqv

Jeg startet på 512, så ble det 511 og deretter 510, før det i dag er 517... Virker som om noen hos Audi setter inn noen de kjenner før i køen?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Crown

Rykket ned 8 plasser siden i går :-( Rene stigespillet dette.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA