Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prisreduksjon

Startet av HKS, mandag 17. april 2017, klokken 15:29

« forrige - neste »

Mons

Var på Tesla Brumunddal i dag, og de forteller at neste fredag vil depositum for ny bil stige til 40000kr. Samtidig er de så godt som utsolgt for x90d, slik at det nå bare er 75 og 100 igjen. Magefølelsen tilsier at det vil skje noe mer på fredag. Hva tror dere? Blir det lavere priser, kommer det et større batteri eller kanskje begge deler?
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

Ganrak

Kanskje det er en forberedelse til noe nytt som kommer senere? Det er ikke så farlig å gå fra et depositum på 15 000kr, for å bestille det nyeste.. Verre med 40 000
Tesla X90D 2017
Mercedes B-Electric

Kim Kim

Historisk sett har det vel kommet noen store endringer og nylanseringer etter referralperioden har gått ut.

Jeg tror på en større endring etter nyttår, siden de forlenget gratis superlading frem til 31.12.

Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Gordon Retriever

Sitat fra: Mons på fredag 16. juni 2017, klokken 21:03
Var på Tesla Brumunddal i dag, og de forteller at neste fredag vil depositum for ny bil stige til 40000kr.

Reservasjonsbeløp ser nå ut til å ha steget til 30.000 kroner for både Model X og Model S.

Knut Røe

Blir vel større terskel for å ikke ta ut en bil av diverse årsaker. Ting som kommer nytt hele tiden er jo en årsak til at dette skjer, legges til ekstra ting mens/etter bilen er produsert men før levering.

F_P

Har du sjekket dette på MyTesla?

Hentet min X100D på torsdag. Selger og Tesla har alltid sagt at denne vil ha fri superlading i bilens levetid, men på MyTesla står det at den kun følger meg, og ikke ny eier. I tillegg oppdaget jeg, spom flere andre, at når man åpner ladevinduet på skjermen så er det lagt til en sak om superlading, og det ser ut som om man må betale. Har testet superlading, og da står det bare kr. 0,00,-. Virker som om Tesla her sliter fælt med å få skilt bilene skikkelig i systemene sine. Ringte Tesla og havnet i Nederland og han hadde aldri hverken sett eller hørt om den skjermvisningen jeg hadde. Kunne bekrefte at jeg hadde fri superlading, men ingen forklaring til skjermbildet.


Sitat fra: nivve på mandag 12. juni 2017, klokken 23:57
Jeg brukte egen referral 31. mars, og fikk fri superlading i bilens levetid.

Jeg brukte egen referral 29. mai og fikk fri superlading så lenge jeg eier bilen.

Vet ikke hva som hadde skjedd hvis jeg ikke brukte referralkode, men da hadde jeg ikke fått to gratis Powerwall2, så det var liksom ikke aktuelt å vurdere..
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

nivve

Fra bilen kjøpt 31. mars:

"Supercharging
Du har gratis, ubegrenset superlading for din nåværende Tesla-bil. Dette gjelder også for enhver Model S eller Model X kjøpt før 31. desember 2017. Hvis du velger å selge din nåværende Tesla, vil gratis superlading overføres til neste eier. I tillegg, opptil fem venner som du henviser vil også motta gratis superlading. Les superlading-vilkårene våre."

Fra bilen bestilt 29. mai:

"LADING
Gratis superlading Inkludert"
"Fri ubegrenset superlading gjelder kun for den
opprinnelige eieren av kjøretøyet og kun for varigheten
av det opprinnelige kjøretøyeeierskapet."

Frøken dings

Sitat fra: Saberhagen på søndag 07. mai 2017, klokken 15:40
Sitat fra: olabt på lørdag 06. mai 2017, klokken 22:06
Sitat fra: Leif1 på fredag 05. mai 2017, klokken 00:23
Følg med på finansieringstilbud de kommende dagene. De dumper renta til 0,25% på 75 og 90kWh batterier. Dog ikke på 100.
Har ikke alle detaljer, men min er antagelig den første som er finansiert med dette tilbudet.

Kommer dette i konfiguratoren når man velger "lån" mener du? 0.25% var da fryktelig billig.. hvilke muligheter er det for justering av denne renta i låneperioden?

Snakk med en selger hos Tesla.. Jeg fikk 0,25% i fastrente 36 mnd. Effektiv 1%.

Hvilken bank fikk du det hos? Fast rente i 3år altså :)
Har snakket med selger idag, og han visste ikke hvem som tilbydde fastrente.. Han nevnte at det var enten hos Dnb eller Santander?
Tenkte å sette lånet på 10år med 3år fast rente. Betale inn 35% egenkapital, og i løpet av de 3årene, spare inn det resterende beløpet, slik at vi kan cashe ut bilen. (Livredd for renteendringer og at det hele blir en enda dyrere bil  ??? ;D
Vi får med superlading, men hva med denne vennekoden? Noen har nevnt før at man kan få 8.000kr i prisreduksjon.. Noen som vil være venn med meg  ;D
Det har heller ikke vært snakk om depositum. Vi er helt på nippe til å bestille en Modell S 75d :)

morpheos

Santander gir 3 år fast, men setter den så opp til "vanlig" rente, hva enn det er. DNB sitt er flytende, men følger styringsrenten. Egenkapital er egentlig dumt nå, siden lånet koster så lite. Setter du de 35% på en høyrentekonto får du mer i avkastning enn du betaler på lånet. Trenger du en kan du få det :)

Edit: se PM for kode


Sent from my iPhone using Tapatalk

Frøken dings

Hmm.. selger hadde visst sagt at Santander var ut og det var kun dnb som gjaldt. Litt skeptisk til den flytende renten, som plutselig kan begynne å tikke opp over

olabt

Selv om renten er flytende må de vel justere den i takt med øvrige lånerenter? de kan ikke bare plutselig jekke den opp 2+% for kun disse lånene? eller? hva står i vilkår dere som har kjøpt alt?
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

morpheos

@FrkDings: det er ikke helt altruistisk, vi får vervepremier :)

@olabt: Tesla sponser renten, så den justeres kun med styringsrenten sier DNB. I kontrakten til Santander står det at den etter tre år settes opp til "normal" rente, hva enn nå det betyr. Anta at det blir samme som for andre billån. Jeg har valgt DNB.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Øyvind.h

Sitat fra: Frøken dings på onsdag 05. juli 2017, klokken 08:42

Og til alle dere som har sendt meg vennekoder: TUSEN HJERTELIG TAKK til dere alle
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

cossie

@FrkDings: Du er i en forhandlingsposisjon, la "vennene" dine få by hvor mye de vil betale deg for å bruke deres referral-kode. Blir fort noen tusenlapper spart på bilen det også I tillegg til 1000dollar. Du får 1000 kroner av meg  ;)
Tesla Model X100D

Frøken dings

Haha.. skal jeg begynne å ta betalt for at jeg får 8.000kr i avslag. Skjønte at det var en gulerot i den andre enden. Men så har jeg faktisk blitt tilbudt den lekebilen om jeg også vil ha den

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA