Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hund i Model 3?

Startet av TRM, lørdag 15. april 2017, klokken 17:55

« forrige - neste »

Oddaa

Sitat fra: DrNox på søndag 20. august 2017, klokken 11:56
Sitat fra: snoemann på søndag 20. august 2017, klokken 10:12
Sitat fra: DrNox på lørdag 19. august 2017, klokken 21:46
Bildet her viser "hundedøren" inn til hundecabinen, i skinn også, herlig.
Da er min kabal gått opp. Gledet meg til og legge in specs. :D

Hva mener du? Hvilket bilde?
Beklager. Her er bildet.
https://cnet4.cbsistatic.com/img/mzV5izPag2l8GdlHwg3-ij38xgQ=/1170x0/2017/07/29/865ceb90-322e-44f9-a2b1-4d16c9ffcdc5/model-3-interior-glass-roof-blue-sky.jpg

Eh, håper døra i baksetet kan åpnes ::)
Er det armlenet du tenker på? Det er vel vist andre bilder som bekrefter 40/60 deling av baksetet uten skiluke?

Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt 2025 EX30 Twin Performance
Kansellert bestilling 2025 EX90

snoemann

Det ser dessverre ikke ut til å være åpning her ... men jeg håpet tidligere på det samme ...

Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

DrNox

Musk sa jo at man kunne transportere et 7fots surfebrett. Derfor tror jeg det må kunne åpnes.

Edit: Ser på bildet over at luka ikke går igjennom :o ...."Musk damn it".
SuperEdit; må vurdere rentekampanjen til TMS..

DrNox

Sitat fra: Øggen på søndag 20. august 2017, klokken 12:10
Kan sikkert åpnast for å få ned koppeholder/armlene, men trur nok du må til med vinkelsliper for å skjære deg et hull i konstruksjonen i bagasjerommet.
(Alle uttalelser usikre inntil motsatte er bevist)
Vinkelsliperen hadde vært en løsning. DIY :) Kanskje bilen hadde steget i verdi etterpå? Må jo være flere med chihuahua-hunder ::)

Counterpointer

Sitat fra: DrNox på søndag 20. august 2017, klokken 13:17
Sitat fra: Øggen på søndag 20. august 2017, klokken 12:10
Kan sikkert åpnast for å få ned koppeholder/armlene, men trur nok du må til med vinkelsliper for å skjære deg et hull i konstruksjonen i bagasjerommet.
(Alle uttalelser usikre inntil motsatte er bevist)
Vinkelsliperen hadde vært en løsning. DIY :) Kanskje bilen hadde steget i verdi etterpå? Må jo være flere med chihuahua-hunder ::)
Da er der Chiluke du skal ha ikke skiluke

Øggen

Chihauhau  ???
Uten å tråkke nokken på potene, var det ikkje "hund i model 3" vi diskuterte??
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

DrNox

Counterpointer

snoemann

DrNox

te=1503593394]
Gode bilder av konstruksjonen her :

https://electrek.co/2017/08/22/tesla-model-3-body-alloy-mix/
[/quote]
På bildet her virker det som "hattehyllen" har hullet som jeg har lengtet ettter :-*
Luftehullet til hundene mine :)
https://electrek.files.wordpress.com/2017/08/pfz4don.png?w=2000&h=&quality=82&strip=all

Counterpointer

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 03. august 2017, klokken 05:51
Da er det publisert en video av bagasjerommet på M3 i dagslys. Hylla kan ikke tas ut da store deler er karrosseri, men det er et vindu der

Bildet er tatt fra en Facebook posting i Teslanytt. Der kan en også se video.
Igjen fra bilde jeg postet tidligere, ser ikke ut som det er åpent selv om det er hull i metallet.

Det er vanskelig å skjønne hvorfor det skal være vindu der?

Gordon Retriever

Tror det er snakk om et "vindu" i form av en form for netting.  Jeg gjetter at Model 3 dermed lufter ut den gamle kupéluften via denne og har enveisventiler nederst i bagasjerommet som slipper ut luften innenfor bakre støtfanger.

snoemann

Personlig har jeg også nå konkludert med at Tesla Model 3 ikke oppfyller mitt behov for plassering av hund. Det var noe vemodig jeg igår kansellerte min reservasjon

DrNox

Sitat fra: snoemann på mandag 07. august 2017, klokken 00:37
Sitat fra: knut.aulie på søndag 06. august 2017, klokken 23:18
Du trenger ikke være betalende medlem for å lese
Det er kun for medlemsfordeler hos leverandører ol.

Aha! Jeg ble satt ut av gruppebildet før jeg trykket "join".
Det er godt å høre iallefall :)

Edit: fra forrige side: https://elbilforum.no/forum/index.php?action=dlattach;topic=33124.0;attach=52146

Jeg ble medlen nå, og bildet du postet er interessant.
Det ser ut til at det går et gitter på tvers av hele "hattehylla" hvor det da sitter høyttalere i hver "ende".
Dette gitteret virker så å være "gjennomsiktig" midt på , kanskje for å få bedre luftsirkulasjon til bagasjerommet...
Når jeg nå ser bildet her i ettertid, og trykker på det, ser jeg jo helt klart at det er en høytaler som er skrudd fast i lufte-luke-lokket. Da kan man jo ikke ta det ut sånn uten videre.

oggen

Den som finner ut en bra løsning med hund i bagasjerommet til Model 3 kommer til å selge godt.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA