Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

i-MiEV: dekk/felg, ladekabler, etc.

Startet av Flicker, tirsdag 01. februar 2011, klokken 20:43

« forrige - neste »

Flicker

De første 8 i-MiEV fikk EL-skilter i fjor mens 21 er registrert den første uken av 2011, ifølge tall fra Opplysningsrådet for Veitrafikken.

Produksjonen av den europeiske utgaven startet i oktober 2010. Til sammen er det produsert kun 2500 biler i denne perioden. Dette inkluderer utgavene til Peugeot i-On og Citroën C-Zero. Norge er blant de første landene som får tilgang til i-Miev, sammen med Østerrike, Belgia, Danmark, Frankrike, Tyskland, Irland, Italia, Nederland, Polen, Portugal, Spania, Sverige, Sveits og Storbritannia.
I tillegg har Finland, Serbia, Tyrkia og Slovenia vist interesse for bilen, og de får sine første i-Miev i nær fremtid.
Når det gjelder V og S dekk på felg, ladekabler, etc. må vel dette kunne kjøpes billigere i andre land? Er det noen som har erfaring vedr. dette?
Mitsubishi (i-MiEV) innkjøpt 14. april 2011. Har montert Defa el-varmer inkl. ekstern stikkontakt med separat tidsur.
Kjører fra Røyken til Bryn-Oslo (T/R) 5 dager pr. uke. Tilsammen ca. 90 km/dag. Regulert hastighet på strekningen er fra 40 til 90 km/t.

elektrolux

Sitat fra: Flicker på tirsdag 01. februar 2011, klokken 20:43
Til sammen er det produsert kun 2500 biler i denne perioden. Dette inkluderer utgavene til Peugeot i-On og Citroën C-Zero.

Med slike produksjonsrater, fordelt på 3 forskjellige merker, vil nok Think kunne holde på påstanden om å være den mestselgende elbilen en stund til. ;D

Normalt kan en halvere prisen på deler kjøpt i utlandet. En weekend i Paris, kan f.eks finansieres om en tar en bildel til 5000 NOK med seg hjem. ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Lars C. Krogenæs

Det er produsert 2500 biler med venstreratt. Produksjonen av biler med høyreratt er minst like stor!

Think blir nok en liten mygg i denne sammenheng...

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Hans Håvard Kvisle

"Elbilen i-MiEV fra Mitsubishi gjør seg bemerket i småbilsegmentet i Norge for januar måned. Med 99 registreringer i januar er dette førsteplass foran Peugeot 107 (87 biler), Toyota Aygo (60), Citroen C1 (54), Toyota IQ (29), Suzuki Alto (27) og Fiat 500 (25)."
Ovenstående er henta fra dagens pressemelding fra Mitsubishi.
I januar ble det totalt solgt 112 elbiler i følge Dagens Næringsliv.
St.Hanshaugen

Lars C. Krogenæs

Dette er ikke siste gang en elbil vil være den mest solgte småbilen. Synes likevel dette er litt historisk, og viser at elbil nå er et reellt alternativ i småbilsegmentet. Vi gleder oss til det kommer enda flere elbil i dette segmentet. Da vil det være et utvalg som gjør at enda flere "finner sin elbil", enten det er elbil med nordisk, europeisk, asiatisk eller amerikansk opphav.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Flicker

Er det noen som har kommet over forhandler(e) som har lavere priser på vinter dekk med felg til i-MiEV enn det Mitsubishi klarer  ???

Mitsubishi (i-MiEV) innkjøpt 14. april 2011. Har montert Defa el-varmer inkl. ekstern stikkontakt med separat tidsur.
Kjører fra Røyken til Bryn-Oslo (T/R) 5 dager pr. uke. Tilsammen ca. 90 km/dag. Regulert hastighet på strekningen er fra 40 til 90 km/t.

Farmer

Det kan virke som forhandlerne skal sko seg på "ekstrautstyr". Selv valgte jeg å kjøpe bilen uten vinterdekk, og satser istedet på dekkhotell hos min lokale dekkforhandler i Mosjøen som legger om dekkene på eksisterende felger vår og høst. Dette tar de 400 kr for hver gang, og således kan jeg holde på med dette i bilens levetid omtrent, med ett sett felger.   
Peugeot iOn, første el-bilen i Mosjøen ;-)

nofuelno

Vi kan skaffe vinterdekk på felg til disse til under 10.000,-
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

Eirik Blodøks

Har ventet flere uker på at forhandler skal skaffe vinterdekk (piggfri) til mjauen. Er det problemer med levering av disse dekkene?
Mitsubishi i-MiEV 2011, 0 km

erik e

Det er levert over 800 biller,alle kjører ikke på sommerdekk. Bare tull.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Kanadier

i MiEV eier siden september 2011, brukes nå som varebil
eGolf eier siden mars 2020

Flicker

Nå er vinterhjulene montert på i-Miev'en. Kjøpte komplett sett med italienske MAK Alu.felger (smale forran) og Hankook dekk hos Dekkspesialisten AS. Betalte 8.575,- inkl. mva. og fakturagebyr. Det både virker- og ser bra ut, så jeg tror det er en grei deal. 8)
Mitsubishi (i-MiEV) innkjøpt 14. april 2011. Har montert Defa el-varmer inkl. ekstern stikkontakt med separat tidsur.
Kjører fra Røyken til Bryn-Oslo (T/R) 5 dager pr. uke. Tilsammen ca. 90 km/dag. Regulert hastighet på strekningen er fra 40 til 90 km/t.

Flicker

Nå har jeg kjørt i en drøy uke, ca. 40 mil, med de nye Hankook vinterdekkene omtalt i forrige innlegg. Merker liten forskjell på kjørelengden som følge av bytte fra "originale" Mitsubishi sommerhjul. Derimot har bruken av varmeapparatet og hovedlysene stor innvirkning på kjørelengden. Helt konkret må jeg nå lade i begge ender av kjøreturen til og fra jobb. I sommer holdt det med 1 lading pr. dag. Bruker Defa kupevarmer slik at jeg alltid setter meg inn i varm bil og kan da ha varmeapparatet på laveste hastighet (uten AC) på kjøreturen. Har i tillegg isolert vanntanken og noe av slangene under panseret. Jeg tror dette medfører at varmen kommer raskere og at lufta blir varmere. Noen med andre erfaringer?





Mitsubishi (i-MiEV) innkjøpt 14. april 2011. Har montert Defa el-varmer inkl. ekstern stikkontakt med separat tidsur.
Kjører fra Røyken til Bryn-Oslo (T/R) 5 dager pr. uke. Tilsammen ca. 90 km/dag. Regulert hastighet på strekningen er fra 40 til 90 km/t.

erik e

 :) Samme her.Fakta.Bra.  ;) Jeg har i tillegg montert en svart plastplate i "grillen",(ikke helt tett)og isolert vannslanger under bilen helt ned til v.app. Burde hjelpe når det er kaldt og ved "høy" fart.Vi gjør jo det samme med vanlig bil.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Flicker

Erik e, du skriver at du har montert en svart plastplate i "grillen". Hvor og hvordan er den festet? ???
Mitsubishi (i-MiEV) innkjøpt 14. april 2011. Har montert Defa el-varmer inkl. ekstern stikkontakt med separat tidsur.
Kjører fra Røyken til Bryn-Oslo (T/R) 5 dager pr. uke. Tilsammen ca. 90 km/dag. Regulert hastighet på strekningen er fra 40 til 90 km/t.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA