Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mine ønsker for Model 3

Startet av Cowboystrekk, torsdag 06. april 2017, klokken 08:21

« forrige - neste »

02jan

Oppgraderte min a6quattro, med nye fjører og dempere, for å få økt bakkeklaring (org sport til camping/varebil fjører), ikke opplevd brudd på noen av våre Audi i familie, 5 stykk, tilsammen 1.000.000km , 95 år kjørt.

Kostnaden med å kjøpe nye fjær og demper kom ca 5000 kr, montering klarer jeg selv på en formidag.

er virkelig luftfjæring så suverent ? På en mellomklassebil, nå som mulighetene for å konstruere biler med god kvalitet og teknikk både i understell, hjul og elektronikk ?

Skulle gjerne ha reservert en bakhjulsdrevet mellomklasse sedan , combicoupe eller stasjonsvogn, spesielt hvis den kom uten for mye duppe dingser. Kunne klart meg fint med manuelt AC,og uten navi (forstyrrende skjerm). Så lenge godt ratt, gode seter, minimalt med hjulstøy, hengerfeste, vanlig håndbrekk, takstativ mulighet (normal type), bakkeklaring, lydisolert vindu/karroseri (istede for 600meter ekstra rekkevidde), generelt funksjonelt design fremfor gimmick.
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

samotholt

#16
Sitat fra: 02jan på lørdag 08. april 2017, klokken 21:14
Oppgraderte min a6quattro, med nye fjører og dempere, for å få økt bakkeklaring....

Har Allroad fra 2001 som har høydejustering fra ca. 13cm til 22cm. Det er den største gevinsten spør du meg. Det er veldig stor forskjell på kjøreegenskaper mellom laveste og høyeste nivå. Mao. brukes økt bakkeklaring bare når det trengs.

Sitat fra: 02jan link=topic=33009.msg567263#msg567263
er virkelig luftfjæring så suverent ?

Ja, synes det. Det gjør jo også at om man laster bilen tungt bak så kompanserer luftfjæringen og bilen er nok også bedre å kjøre (min erfaring kontra 2001 A6).

Når det gjelder pris så er luft en god del dyrere å skifte (om man må), men når det blir litt volum i produksjonen så kommer det alternativer til orginalene om disse er for dyre. Har selv skiftet på Allroad'en (alle belger + kompressor) hvor prisen ble ca. 1/3 av det Audi ville ha. Da snakker vi vel rundt 20-22k (husker ikke helt).

Sitat fra: 02jan link=topic=33009.msg567263#msg567263
Kunne klart meg fint med manuelt AC,og uten navi (forstyrrende skjerm). Så lenge godt ratt, gode seter, minimalt med hjulstøy, hengerfeste, vanlig håndbrekk, takstativ mulighet (normal type), bakkeklaring, lydisolert vindu/karroseri (istede for 600meter ekstra rekkevidde), generelt funksjonelt design fremfor gimmick.

Enig, i alt bortsett fra automatisk klima (det kan jo også kjøres manuelt).

Edit:Du mente vel ikke klima, men cruise control. Da er vi 100% enige.
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

SabreMan

Den forrige bilen min var en 1993 Lexus LS400 med luft. Ca. 2008, en gang vi var flere hundre km hjemmefra, så jeg at det var noe som ikke stemte med fremre venstre dekk. Det var fjæringen, men ved å heve bilen kom dekket bort fra hjulbuen og vi kunne kjøre hjem og få det skiftet lokalt. Det var ingen problemer å holde god fart på god asfalt.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA