Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Medlemskap i Norsk elbilforening?

Startet av Lensley Baya, lørdag 01. april 2017, klokken 12:32

« forrige - neste »

Lensley Baya

Hei dere,

Jeg har nå bestilt en ioniq på leasing i 2 år hos leaseplan. Dette for å gå over til ny ioniq med større batteripakke når den kommer.

Dette er min første eierskap. Har i alle år kjørt bensin og diesel. Min nåværende bil er en 2013 Volvo v60 med polestar optimalisering, 180 hk. Morsom bil.

Har prøvekjørt Tesla, leaf, i3 og ioniq. Dett bort fra at teslaen er utenfor rekkevidde økonomisk, er ioniq beste alternativ for meg.

Jeg har allerede prøvd Tesla p85 på langtur, opplevelsen var god. Spørsmålet er om jeg trenger medlemskap i elbil.no. Det er vel å banne i kirken å spørre om dette her?

Bilen benyttes i hovedsak til pendling. Tilbakelegger 30.000 km årlig i dag. Men satser fra sommeren av å redusere dette til 18.000 km. Da er det innenfor km på avtalen.

Kommer til å prøve ioniq på lengre tur etterhvert.
Bestilt Tesla Model 3 LR AWD
Hyundai Ioniq Electric med teknikkpakken og skinnseter
Kjører i dag en V60 Polestar 180 HK
+ diverse biler...

turfsurf

Direkte nytteverdi av medlemskap er ikke så stor. Ladebrikken er kjekk, siden man kan bruke samme på GK og
Fortum. Ellers kan man jo gjøre seg betrakninger rundt hvor man ville vært i Norge med elbil uten foreningen. For de få kronene det koster så velger ihvertfall jeg å gi noe tilbake.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Ipadjove

Mulig at det følger med 1 år? Eller er det kun ved kjøp?

Vollis47

Det er nok mange år før enn vi ikke har behov for en egen forening for elbiler, så min oppfordring er å tegne medlemmskap og fortsette det i mange år.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

sylwester

#4
Å spørre på elbilforeningen sitt forum om det lønner seg å være medlem av elbilforeningen burde være helt greit.

Jeg har ikke selv meldt meg inn og har kommet til den beslutningen at jeg vil avvente til neste kjøp, som etter planen er TM3 hvis ikke Nissan klarer å overtale med i September  :P . Da vil jeg uansett ha 2 elbiler og bruk for ekstra ladebrikke og nøkkel. Jeg har hittil klart meg med egeninnkjøpt automatisk tidsur, ladenøkkel tilsendt av kommunen, ladebrikke tilsendt av fortum og diverse ladeapper på smarttelefonen.

Leaser du ny bil? Følger det ikke med pakke fra elbilforeningen hvor du får ett år gratis?
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Lensley Baya

Takk for mange gode svar. Som sagt er dette nytt for meg, men for all del, støtter mer enn gjerne foreningen for den jobben de har bidratt med.

Det stod ingenting om tilgang til ladebrikke i avtalen, men kanskje det følger med. Leasingen er via Leaseplan. Det blir spennende med en ny hverdag...
Bestilt Tesla Model 3 LR AWD
Hyundai Ioniq Electric med teknikkpakken og skinnseter
Kjører i dag en V60 Polestar 180 HK
+ diverse biler...

dibun

Sitat fra: Lensley Baya på lørdag 01. april 2017, klokken 12:32
Hei dere,

Jeg har nå bestilt en ioniq på leasing i 2 år hos leaseplan. Dette for å gå over til ny ioniq med større batteripakke når den kommer.

Dette er min første eierskap. Har i alle år kjørt bensin og diesel. Min nåværende bil er en 2013 Volvo v60 med polestar optimalisering, 180 hk. Morsom bil.

Har prøvekjørt Tesla, leaf, i3 og ioniq. Dett bort fra at teslaen er utenfor rekkevidde økonomisk, er ioniq beste alternativ for meg.

Jeg har allerede prøvd Tesla p85 på langtur, opplevelsen var god. Spørsmålet er om jeg trenger medlemskap i elbil.no. Det er vel å banne i kirken å spørre om dette her?

Bilen benyttes i hovedsak til pendling. Tilbakelegger 30.000 km årlig i dag. Men satser fra sommeren av å redusere dette til 18.000 km. Da er det innenfor km på avtalen.

Kommer til å prøve ioniq på lengre tur etterhvert.

Jeg tenkte også å lease. Hvor mye koster det å lease?

Olemann


Jeg tror Elbilforeningen trenger deg.  Jeg bruker den ikke til noe selv, men tror de trenger meg, så derfor er jeg medlem + svarer på undersøkelser etc. 

I det lange løp vil de kunne bety noe politisk etc, og det vil vi alle få igjen for.  Men i første omgang er spørsmålet heller om de trenger meg, enn om jeg trenger dem.

Lensley Baya

Sitat fra: dibun på tirsdag 25. april 2017, klokken 00:50
Sitat fra: Lensley Baya på lørdag 01. april 2017, klokken 12:32
Hei dere,

Jeg har nå bestilt en ioniq på leasing i 2 år hos leaseplan. Dette for å gå over til ny ioniq med større batteripakke når den kommer.

Dette er min første eierskap. Har i alle år kjørt bensin og diesel. Min nåværende bil er en 2013 Volvo v60 med polestar optimalisering, 180 hk. Morsom bil.

Har prøvekjørt Tesla, leaf, i3 og ioniq. Dett bort fra at teslaen er utenfor rekkevidde økonomisk, er ioniq beste alternativ for meg.

Jeg har allerede prøvd Tesla p85 på langtur, opplevelsen var god. Spørsmålet er om jeg trenger medlemskap i elbil.no. Det er vel å banne i kirken å spørre om dette her?

Bilen benyttes i hovedsak til pendling. Tilbakelegger 30.000 km årlig i dag. Men satser fra sommeren av å redusere dette til 18.000 km. Da er det innenfor km på avtalen.

Kommer til å prøve ioniq på lengre tur etterhvert.

Jeg tenkte også å lease. Hvor mye koster det å lease?

Jeg har en 'gunstig' avtale, slik jeg ser det. Har bestilt min hos LeasePlan via Gomore.no. Avtalen er 5.500/mnd, uten etablering, 24 mnd. Dette inkluderer "alt", dvs. veiavgift, service, forsikring, slitedeler. 20.000 KM årlig. For meg er dette verdt det, sammenlignet med at jeg pendler mye og har en månedlig utgift på bom og bensin på 4.200,- i snitt.
Bestilt Tesla Model 3 LR AWD
Hyundai Ioniq Electric med teknikkpakken og skinnseter
Kjører i dag en V60 Polestar 180 HK
+ diverse biler...

Lensley Baya

Sitat fra: Olemann på tirsdag 25. april 2017, klokken 20:34

Jeg tror Elbilforeningen trenger deg.  Jeg bruker den ikke til noe selv, men tror de trenger meg, så derfor er jeg medlem + svarer på undersøkelser etc. 

I det lange løp vil de kunne bety noe politisk etc, og det vil vi alle få igjen for.  Men i første omgang er spørsmålet heller om de trenger meg, enn om jeg trenger dem.

Du er inne på noe der. Uansett er det ikke kostnaden jeg tenker på...
Bestilt Tesla Model 3 LR AWD
Hyundai Ioniq Electric med teknikkpakken og skinnseter
Kjører i dag en V60 Polestar 180 HK
+ diverse biler...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA