Produksjonsversjon av I-Pace

Startet av bmw2002, lør 01. apr 2017, kl. 10:27

« forrige - neste »

elekTrond

Dødt pdf-vedlegg :-1: Spør en e-up eier om frontrute. De digger det. Ellers har Mondeo hatt sånn i tyve år ...
'13 Mjau

mariowing

Hadde en Mini Cabrio for noen år siden, den hadde av alle ting varmetråder i frontruten. Jeg synes det var helt topp, så de bare hvis du fokuserte på de. Når det var "0-føre" så brukte jeg mye mindre spylevæske fordi salt-klinet liksom smeltet av ruten på et vis. Og innvendig dugg var ikke-eksisterende, det forsvant meget raskt. Jeg tenkte "yes" når jeg så det på utstyrslisten til I-PACE.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Amatøren

Ford Scorpio var vel den nærmest innførte varmetråder i frontruten.

Tror ikke Volkswagen fikk det før de samarbeidet med Ford og Seat om felles bilen Sharan/Galaxy/Alhambra.

Hadde varmetråder på Seat Alhambra 2003 modell. Så Sharan 2015 og kona på sin Caravelle. Vi hadde en Sharan 2006 uten og savnet det veldig.

Gull vært! 

Både e-up! og e-Golf har, heldigvis!
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Stikkkontakt

Hadde varmetråder på e-up og e-golf. Savner det på Ampera-e.
Legg merke til at VAG har noe som heter klimakomfort frontrute. Det er en film med heating. Du ser det når du møter biler med dette at de har et lilla/oransj skjær i frontruta. E-Golf før FL hadde mulighet for dette i noen land, men var vel aldri option i Norge. Vet ikke hvordan det er pr i dag.

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Elbildilla på lør 10. feb 2018, kl. 17:34
Artikkel om I-Pace i dagens Finansavisen. Står ikke så mye nytt, men nevnes bl.a:

• Gode kjøreegenskaper (bedre enn Tesla S)
  • Fastere styring enn Teslaen
  • Komfortable seter med god sidestøtte
Om frontruten står det:
SitatTestbilen har synlige varmetråder i frontruten, som et etterslep fra den gang Jaguar var eid av Ford. Det er perfekt for mange, men med frontruten såpass langt foran sjåføren – i tråd med «cab forward»-designen – blir de lett et forstyrrende element. Kanskje det er verre for oss som har briller. I hverdagen glir de lett inn i kulissene, men skal du først kjøpe en såpass dyr bil er det kjekt å kunne klare seg uten små irritasjoner. Head-up display er praktisk til hverdags.
Litt skeptisk til slike synlige varmetråder i frontruta, men det er vel kanskje noe som blir en vanesak. Noen som har erfaring med slik frontrute?
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Har varmetråder (synlige) i en 2016 Mondeo. Plages veldig lite av dem i daglig kjøring, og fordelene oppveier den bittelille ulempen til gangs. Så ingenting p bekymre seg for. Varmetråder i frontruta er vel egentlig det eneste jeg savner på Teslaen faktisk.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

THE

Sitat fra: elekTrond på lør 10. feb 2018, kl. 18:05
Dødt pdf-vedlegg :-1: Spør en e-up eier om frontrute. De digger det. Ellers har Mondeo hatt sånn i tyve år ...

Svigers hadde en 2001 Mondeo med varmetråder i frontruten. Jeg hatet å kjøre den bilen selv om kjøreegenskaper, seter osv. passet meg veldig bra. Varmetrådene var alt for synlige, og jeg klarte ikke å overse dem.

Etter den bilen har jeg aldri vurdert å kjøpe bil med varmetråder i frontruten, for min del vil det faktisk bety at jeg ikke kjøper en bilmodell hvis den ikke kan leveres uten tråder i frontruten. Det er tydeligvis veldig subjektivt hvordan man oppfatter disse trådene.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Stikkkontakt

Jeg sier ingenting bombastisk, men jeg holder muligheten åpen  for at det har vært en liten utvikling i bilindustrien de siste 17 årene.

daimler76

Har varmetråder i frontruten på min 2000-modell XJ8. Synes ikke de er distraherende. Må nærmest se etter for å se om de er der. Ville ikke valgt en bil igjen uten det. Er oftere i bruk enn varmetrådene i bakruten.

moe696

Har Range Rover 2007 modell. Varmetrådene er tilnærmet usynlig i forhold til f. eks tidlige Ford modeller. Det har skjedd en utvikling :)

lr-80

Virker svært godt og er uten sjenerende effekt på min Discovery også.
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

S.S

Bare delvis Kamo!

Jaja.. Fant bilder av I-Pace med delvis kamo, men får ikke lastet opp her. Tips?
Prøvde tom med ett bilde av gangen.

"Vedlegget kunne ikke lagres. Dette kan være fordi opplastningshastigheten er for treg eller at filen er større en det serveren tillater. Ta kontakt med administrator for mer informasjon."

Sjekk link:
https://speakev.com/threads/jaguar-ipace-spotted.100657/

Han sier og at den har ladet 5 kW på 40 min, altså 7.6 kW...  Jeg aner ikke om det er begrensning, eller om det er type 2 plugg, men kan og være at tidlige prototyper alle har samme lader som USA-utgaven får.  Har og sett bilder av type1-plugg på prototyper.

Stikkkontakt

Er det 20" felger på det bildet?

S.S

Ser ut som 20" fra HSE.  Vanskelig å lese på dekka, men god kvalitet på bildene.
Glad jeg har bestil bil med sorte lister rundt vinduene...

Nordlands

Lurer på hvordan dashbord er fargemessig, hele døren som vises i et bilde fra den linken ser jo lys noe jeg ikke har sett på andre JLR modeller med lyse seter. Ser også ut som bra læromfang om det ikke er utvidet som for FE, men felger + vinduslister tilsier jo HSE.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

S.S

Jeg vil tro at utsryrsnivå ikke har noe som helst med Launch Edition å gjøre, dette er vel en av de ca 200 TT-prototypene, med tilfeldige felger og utstyrsnivå.  Kan være "Extended Leather Package".
Bilde av dashbord har jeg lagt ut høyere opp i samme tråd. Se side 13. Men kan være små endringer siden dette er fra i fjor (sommer?)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA