Produksjonsversjon av I-Pace

Startet av bmw2002, lør 01. apr 2017, kl. 10:27

« forrige - neste »

jorn.nik

Sitat fra: ludwig_holberg på ons 31. jan 2018, kl. 10:35
"Maximum range is projected to be about 350 kilometres on a single charge" i følge artikkelen der i Globe and Mail - er det nærliggende at dette er etter EPA? Eller noe annet? (Viser i samme setning til at Model X har 475 km, som jo er EPA-tallet til 100D).

Jeg ville tippet at 90 kwh i-Pace ligger kloss opp mot 100 kwh Model X, pga mindre størrelse og lavere vekt.
Vil tro at det her enten er en skrivefeil, evt. sammenblanding av miles og km... Jeg har ikke lest noen andre steder «maks 350 km», og det er heller ikke i samsvar med hva Jaguar sier offisielt.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nordlands

350 km samsvarer med de 220 miles EPA som er tallet jeg har sett, men f.eks. i artikkelen til The Sun sier de "The I-Pace will manage 300 miles per charge, we're assured." - dvs. nærmere 500 km.

Ang. 7.4 kW maks, så synes jeg det er mer enn nok til hjemme-lading - man får jo da nesten fulladet over natten. Derimot om jeg forstår det riktig vil samme begrensning gjelde for type 2 fleksilading slik at det blir et mye dårligere alternativ om CCS er opptatt enn om det hadde vært 22 kW.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Jaguar har veldig lenge operert med foreløpige verdier både etter NEDC og EPA.
EPA verdier finner man på Jaguar sine nettsider i USA og Canada. Siden sistnevnte land opererer med metriske verdier er det minst 386km rekkevidde ihht EPA Jaguar har gått ut med.

For sammenlikning med andre biler etter EPA så kan dere sjekke her:
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=34844.msg599868#msg599868

Data blir oppdatert i tabellen når offisielle verdier foreligger.

Rekkevidde WLTP+EPA+"reell"
Lanseringskalender og tekniske data elbil

Eier: Enyaq 85X - after Elon went crazy
Eid: TMY, e-Soul, TM3, e-Niro, Kona, Soul EV, TMS, Leaf + 17 ICE

mariowing

Sitat fra: Nordlands på ons 31. jan 2018, kl. 10:53
Ang. 7.4 kW maks, så synes jeg det er mer enn nok til hjemme-lading - man får jo da nesten fulladet over natten. Derimot om jeg forstår det riktig vil samme begrensning gjelde for type 2 fleksilading slik at det blir et mye dårligere alternativ om CCS er opptatt enn om det hadde vært 22 kW.

Enig i at det er uheldig med lav ladehastighet på type 2 når man er ute på tur og at det generelt er det største problemet. For meg personlig som har 400 volt 3 fase 16 amp opplegg allerede klart i garasjen så er det kjedelig hvis jeg ender opp med å få 3,7 kW (hvis de da ikke har en løsning ala eGolf som noen har vært inne på). Jeg vil jo gjerne få brukt min 20 000 kroners investering også på I-PACE...
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Vind

http://bilnorge.no/artikkel.php?aid=49357

Enda en artikkel, ny info her er at den kommer med ett kraftigere hengerfeste fra 2019.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Stikkkontakt

Sitat fra: Vind på ons 31. jan 2018, kl. 11:19
http://bilnorge.no/artikkel.php?aid=49357

Enda en artikkel, ny info her er at den kommer med ett kraftigere hengerfeste fra 2019.

Ser ut som om vi som er først i køen får B-vare

mariowing

Tja, opprinnelig skulle du som er først i køen ikke få hengerfeste i det hele tatt. Så nå kan du velge om du vil ha et "lite" hengerfeste eller vente et års tid og få et "større" hengerfeste. Synes det er litt drøyt å kalle det B-vare, særlig siden Jaguar er ærlig på å si at "større" hengerfeste kommer senere. Da kan man vurdere selv basert på fakta og ikke bare på synsing.
Oslo
BMW i3 kjøpt januar 2017

mariowing

Sitat fra: mariowing på ons 31. jan 2018, kl. 11:16
Sitat fra: Nordlands på ons 31. jan 2018, kl. 10:53

Enig i at det er uheldig med lav ladehastighet på type 2 når man er ute på tur og at det generelt er det største problemet. For meg personlig som har 400 volt 3 fase 16 amp opplegg allerede klart i garasjen så er det kjedelig hvis jeg ender opp med å få 3,7 kW (hvis de da ikke har en løsning ala eGolf som noen har vært inne på). Jeg vil jo gjerne få brukt min 20 000 kroners investering også på I-PACE...

Kom til å tenke på en annen ting; bilen kommer i følge utstyrslisten med
188KB - Multi-function charging cable

Kan det være at vi får en Tesla-lignende løsning her som gjør at man kan bruke laderen også i ulike industrikontakter? Frykter vel at "multi function" bare betyr at man kan regulere strømtrekket, men kan jo håpe at det er noe mer spennende enn det!
Oslo
BMW i3 kjøpt januar 2017

Nordlands

Sitat fra: mariowing på ons 31. jan 2018, kl. 13:41
Kom til å tenke på en annen ting; bilen kommer i følge utstyrslisten med
188KB - Multi-function charging cable

Kan det være at vi får en Tesla-lignende løsning her som gjør at man kan bruke laderen også i ulike industrikontakter? Frykter vel at "multi function" bare betyr at man kan regulere strømtrekket, men kan jo håpe at det er noe mer spennende enn det!

Jeg har i hvert fall fått bekreftet fra forhandler at det skal følge med kabel/adapter for både type 2 og vanlig Schuko.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

vrom

Noen som har fått informasjon om mulig gjennomlagringsluke i seteraden ?

Evt at det midterste setet bak kan legges ned ?

ludwig_holberg

I DNs video får man såvidt kikket litt på interiøret bakover i bilen. https://www.dn.no/DNtv/video/2018/01/30/2313/her-er-jaguar-i-pace

Det er noe nedfellbart i midten bak, men om det er armlene/midtkonsoll med vegg bak, eller luke, vet jeg ikke. Men generelt sier Embret der at den ligner på F-Pace. Vet du om F-Pace har slik luke?

Tellus

F-Pace har en luke i midten mener jeg. Ellers har vel F-Pace muligheten til å slå ned midtre seterygg.

vrom

Ja, F-Pace har det. Men selger på Motorpool sa han trodde I-Pace IKKE ville få det..

Isåfall surt

ludwig_holberg

Virker som baksetene er mer like E-Pace, som har 60/40 så vidt jeg kan se.

Mao

Min selger har bekreftet at baksetene er delbare 40/60.
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA