Produksjonsversjon av I-Pace

Startet av bmw2002, lør 01. apr 2017, kl. 10:27

« forrige - neste »

Xander

Sitat fra: Stikkkontakt på ons 24. jan 2018, kl. 14:45
Det kommer til å stå minimum ladehastighet 100 kw i kontrakten. Men reell hastighet blir MYE høyere.
Mao kommer i-Pace til å bli den nye målestokken.

Kan du dele med oss hvilken forhandler du har?
LRJ er ikke villige til å bekrefte dette til min forhandler.

geear

Det kommer til å stå minimum ladehastighet 100 kw i kontrakten. Men reell hastighet blir MYE høyere.
Håper for Jaguar sin del at de ordlegger seg annerledes enn dette i kontrakten. Men flott om de garanterer at maks-fart blir minst 100kW, ingen burde lansere elbiler i dag med noe dårligere ladefart enn Tesla hadde i 2012!

Den nye målestokken blir nok ikke i-Pace, men Porsche Mission E med sin 800V-lading og 350kW. Problemet for begge to er allikevel at det foreløpig er fryyyyktelig langt mellom laderne som tilbyr noe mer enn 50kW, og selv de nye ladenettverkene som er påbegynt i Danmark bygges foreløpig kun for 150kW.

S.S

Jeg tar dette med knusende ro.
Det er ingenting i noe av informasjonen som har kommet fra Jaguar som skulle tilsi noe annet, enn at denne bilen blir førstemann ut av neste generasjon av elbiler, selvfølgelig også på ladesiden.
Jeg forstår godt at de venter lengst mulig med å oppgi eksakte data, for at konkurrentene skal få minst mulig tid til å justere sine spesifikasjoner.
Vent og se. Har absolutt ingen tro på at vi blir skuffet, hverken på rekkevidde eller ladekapasitet.

Counterpointer

Sitat fra: gr på ons 24. jan 2018, kl. 18:14
....og selv de nye ladenettverkene som er påbegynt i Danmark bygges foreløpig kun for 150kW.
Dette er ikke riktig. Snakket med Haugen Ihle som leder Ionity og stasjonen i Danmark er 350 kW og de vil fortsette med dette i Europa og etterhvert også i Norge. Norge har i dag to 150 kW lokasjoner og flere på vei.

daktari

Electrek melder om 3 forskjellige ladenettverk i Europa. Nevnte Ionity, Ultra-e og Mega-e. For meg høres det ut som de 2 siste er samme?
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Halfdan2005

Sitat fra: gr på ons 24. jan 2018, kl. 18:14
Håper for Jaguar sin del at de ordlegger seg annerledes enn dette i kontrakten. Men flott om de garanterer at maks-fart blir minst 100kW, ingen burde lansere elbiler i dag med noe dårligere ladefart enn Tesla hadde i 2012!

Den nye målestokken blir nok ikke i-Pace, men Porsche Mission E med sin 800V-lading og 350kW. Problemet for begge to er allikevel at det foreløpig er fryyyyktelig langt mellom laderne som tilbyr noe mer enn 50kW, og selv de nye ladenettverkene som er påbegynt i Danmark bygges foreløpig kun for 150kW.

Det ligger en rekke interessante videoer på jaguar.de, her er en av de:

https://youtu.be/6Cwx5w_k2GM
Her snakkes det om at 15 minutter 'Schnellladen' gir 100km rekkevidde.
Med et snitt forbruk på 2,5 kW/h skulle det tilsi at ladehastigheten er 100kW/h
om ikke mattekunnskapene har sviktet helt?

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Halfdan2005 på tor 25. jan 2018, kl. 20:10Det ligger en rekke interessante videoer på jaguar.de, her er en av de:

https://youtu.be/6Cwx5w_k2GM
Her snakkes det om at 15 minutter 'Schnellladen' gir 100km rekkevidde.
Med et snitt forbruk på 2,5 kW/h skulle det tilsi at ladehastigheten er 100kW/h
om ikke mattekunnskapene har sviktet helt?
Interessant. Det kommer også litt an på forbruket de benytter. Det offisielle forbruket til Model X 75D er ca 170 Wh/km. Om i-Pace har samme forbruk og lader 100 km på 15 minutter så er ladeeffekten 68 kW.

Om utsagnet stemmer så ville jeg nok forventet 70-100 kW.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Stikkkontakt

Den eneste offisielle rekkevidden så langt er vel 220 miles. {354 km}

Tellus

Sitat fra: Stikkkontakt på tor 25. jan 2018, kl. 20:43
Den eneste offisielle rekkevidden så langt er vel 220 miles. {354 km}

Mer enn 220 miles. Med andre ord minst 221

Imagine

Jeg synes reell rekkevidde på 35 mil med pen kjøring sommerstid er for kort på en bil til 800.000-850.000. Og ladehastighet på 40-50 minutter for å få 30 mil. Bør ideelt sett være ca 50 ekte mil og ladehastighet slik at man på 15 min for å få nye 40 mil.

Dette er jo ikke bybiler som Egolf og i3 hvor rekkevidde og ladetid er litt mindre viktig og prisen langt billigere, men langtursbiler som skal holde som bil nr 1 for folk som i dag har dieselbiler i samme prisklasse som går 80-100 mil på en tank.

Tellus

Sitat fra: Imagine på fre 26. jan 2018, kl. 10:23
Jeg synes reell rekkevidde på 35 mil med pen kjøring sommerstid er for kort på en bil til 800.000-850.000. Og ladehastighet på 40-50 minutter for å få 30 mil. Bør ideelt sett være ca 50 ekte mil og ladehastighet slik at man på 15 min for å få nye 40 mil.

Dette er jo ikke bybiler som Egolf og i3 hvor rekkevidde og ladetid er litt mindre viktig og prisen langt billigere, men langtursbiler som skal holde som bil nr 1 for folk som i dag har dieselbiler i samme prisklasse som går 80-100 mil på en tank.

Det er vel ingen som påstår at du kun har en rekkevidde på 35 mil sommerstid med en I-Pace.

Vi får offisielle rekkeviddetall om noen uker.

Praktisk rekkevidde om sommeren med pen kjøring bør være minst 50 mil på norske veier.

Stikkkontakt

35 mil er dersom den blir kjørt slik en S-Type BØR kjøres.

Tellus

Sitat fra: Stikkkontakt på fre 26. jan 2018, kl. 12:23
35 mil er dersom den blir kjørt slik en S-Type BØR kjøres.

Nettopp dette blir også understreket av jaguaringeniøren i denne interessante videoen.

https://m.youtube.com/watch?v=xDRMfjr10mw

S.S

En av Jaguarfolka sa noe sånt, i et intervju:
"This is a Jaguar, no one is going to buy a Jaguar and drive it around like Miss Daisy – those keen drivers will get at least 220 miles range, those who do drive more sedately will see 300 plus miles – we know that's a big spread of range but how you drive this car determines very much what range you get – we see a lot of F-Type (and performance car) owners coming to this car and they will push the performance envelope hard and we don't want them to be disappointed with the range, we want people to have a realist expectation hence the over 220miles figure".

Counterpointer

Sitat fra: S.S på fre 26. jan 2018, kl. 14:29
En av Jaguarfolka sa noe sånt, i et intervju:
"This is a Jaguar, no one is going to buy a Jaguar and drive it around like Miss Daisy – those keen drivers will get at least 220 miles range, those who do drive more sedately will see 300 plus miles – we know that's a big spread of range but how you drive this car determines very much what range you get – we see a lot of F-Type (and performance car) owners coming to this car and they will push the performance envelope hard and we don't want them to be disappointed with the range, we want people to have a realist expectation hence the over 220miles figure".
Det er veldig fornuftig av Jaguar å underselge I-Pace, hvis det er det de forsøker på. Mye bedre å overraske positivt enn å gå ut alt for offensivt.

Folk flest tror jo ALLE Tesla går over 50 mil fulladet, uansett forhold....... dette skaper bare falske forhåpninger og urealistiske markedsføringstall hos alle som vil konkurrere.

NEDC er jo så fake at det er ubrukelig, og vanlige kjøpere forstår ikke at EPA er mye mer realistisk. Derfor tror jo mange at Zoe som er kraftig markedsført med 400 km NEDC har bedre rekkevidde enn Bolt/Ae med 380 km EPA.

Det Jaguar gjør er å oppgi det de fleste vil oppnå og så kan økonomikjørere og hypermilere overgå dette lett og under de fleste kjøreforhold.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA