AWD blir ikke produsert før desember 2017 eller mars 2018:-[

Startet av Skvulp, onsdag 29. mars 2017, klokken 10:10

« forrige - neste »

Counterpointer

Enig med THE.
Tror en kan se langt etter awd på Model 3 i år. Håper på dette selv, men etter å ha sett siste YouTube videoen til Owners club med Kenneth og Trevor, så skjønner jeg hvorfor Trevor kjøpte X. Selv om de er superpositive var de ikke optimistiske med produksjonstakten.
Han som lager Ride the Lightening podcasten, venter på awd og han er enda mer positiv men har alikevel ikke forventninger om å få før på høsten, enda han bor omtrent oppå fabrikken og reserverte første dag.

IPace er først og deretter tror jeg det blir E-tron quattro helt på slutten av året.
Finnes en svak sjanse for at det kan komme noe i litt mer vanlig prisklasse i 2019 men ingenting er bekreftet.

Eneste «trøsten» er at Tesla gjør jo uannonserte endringer brått, så de kan jo plutselig lansere awd på Model 3, men ikke sats på det

Espen Hugaas Andersen

De første AWD VIN er registrert: https://electrek.co/2018/01/20/tesla-model-3-dual-motor-fleet-registered/

Tror dette er de første kundebilene, når de er i den ordinære VIN-serien. Men så klart vil de første gå til Tesla ansatte.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Magnus Hansen

De kommer jo til å ha bedre marginer på AWD, så det er jo et argument for at de blir prioritert foran feks standard interiør og standard batteri.

Knut Røe

Espen Hugaas Andersen

Musk har sagt AWD skal koste *under* 5000 USD. Men det er også sagt at AWD skal kobles sammen med luftfjæring. Så det er vel mulig man kun kan velge AWD + luftfjæring til f.eks 6000 USD.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Knut Røe

Alle andre options koster jo samme som S så det er rimelig å anta at det blir samme her.

Mazzbot

Model 3 er ikke en premium bil som S og X , men den prises som en , syntes det blir veldig feil å gjøre det sånn .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

jkirkebo

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på søndag 21. januar 2018, klokken 18:58
Musk har sagt AWD skal koste *under* 5000 USD. Men det er også sagt at AWD skal kobles sammen med luftfjæring. Så det er vel mulig man kun kan velge AWD + luftfjæring til f.eks 6000 USD.

Får håpe det ikke også kobles med LR-batteri og premium interiør...
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Magnus Hansen

Sitat fra: tiger`n på søndag 21. januar 2018, klokken 19:07
Alle andre options koster jo samme som S så det er rimelig å anta at det blir samme her.

Batterioppdatering koster mindre

Counterpointer

Sitat fra: jkirkebo på søndag 21. januar 2018, klokken 20:42
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på søndag 21. januar 2018, klokken 18:58

Får håpe det ikke også kobles med LR-batteri og premium interiør...
Det er vel all grunn til å tro at det gjøres på den måten de tjener mest penger og det som er smidigste måte for produksjonen.

Siden de har valgt å slå sammen mye på S og X vil de nok gjøre det på 3 også, men awd bør de ha på begge batteripakker. Hvorfor det skal slåes sammen med premium interiør kan jeg ikke se, men alle produsenter har en tendens til å sette noe du «må» ha i alle pakker slik at det blir dyrest mulig.....

Knut Røe

9000$ for 25 kWh.
Hvis vi legger sammen da.
Base 35k$
LR 9k$
PUP 5k$
EAP 5k$
Metallic 1k$

Dette er biler som leveres nå og trolig slik jeg ville konfigurert en bil. 55k$ med kurs 8.5. Det er 470k NOK. Legg på litt for matter, lader, adapter og vinterhjul, så snakker vi 500 ferdig på veien. Dette tror jeg blir for dyrt for min del, for en slik bil. Musk kommer ikke til å gi bort denne bilen hvis noen feilaktig skulle tro det.
Enda mangler man ting som rattvarme, SAS og tow hitch (som er lovet). For ikke å snakke om performance utgaven da.

jkirkebo

Sitat fra: tiger`n på søndag 21. januar 2018, klokken 21:07
9000$ for 25 kWh.
Hvis vi legger sammen da.
Base 35k$
LR 9k$
PUP 5k$
EAP 5k$
Metallic 1k$

Dette er biler som leveres nå og trolig slik jeg ville konfigurert en bil. 55k$ med kurs 8.5. Det er 470k NOK. Legg på litt for matter, lader, adapter og vinterhjul, så snakker vi 500 ferdig på veien. Dette tror jeg blir for dyrt for min del, for en slik bil. Musk kommer ikke til å gi bort denne bilen hvis noen feilaktig skulle tro det.
Enda mangler man ting som rattvarme, SAS og tow hitch (som er lovet). For ikke å snakke om performance utgaven da.

Blir for dyrt for oss også. Jeg håper på noe slikt:

Base 35k$
AWD 4k$
Luftfjæring 2k$
Metallic 1k$

Til sammen 42k$, eller 344k med kurs 8,2. Pluss vinterdekk, vraktpant ++ til sammen 365k. Det er "innafor" på nr.2 bilen.

Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Bjoris

Er ikke dette en liten bil å ha luft på? A4 f.eks får man vel ikke med luft? Tenker at det er veldig unødvendig?

MrBacardi

Enig der, M3 er vel en litt liten bil ifht luftfjæring?

Blir fort kostbart hvis det blir for mange options, like greit å kjøpe en brukt S i mange tilfeller da.

Planlegger kun 3 options personlig, med standard batteri:
Metallic
AWD
Autopilot
MineBiler.no - Følg dine biler etter ditt eierskap
Jeg koblet Teslaen til Slack

2025 ID.4 Pro 4MOTION Highline - Utlevert jan 2025
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

N00b

De vil nok legge sammen pakkene. At AWD henger sammen med luftfjæring og i verstefall også Performance

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA