Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Spekulasjon rundt toppmodell 3 mot inngangsmodell S

Startet av Counterpointer, søndag 26. mars 2017, klokken 11:33

« forrige - neste »

Counterpointer

Musk melder at M3 reservasjoner stadig stiger, til tross for "anti selling" og at de prøver å selge flere S og X.

https://electrek.co/2017/05/05/tesla-model-3-reservations-3/

Klykken

Kanskje flere innser at det bare er Tesla som ser ut til å levere?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Counterpointer

Det gjenstår å se hva som kommer ut når "alien dreadnaught" begynner å spytte ut biler. Men virker som Nissan med nye Leaf og TM3 er de sikreste kortene i elbilkabalen akkurat nå.

Kramzz

Det blir spennende å se hvilke utgaver som kommer!
Ser at i estimatoren for levering som ble posta på model 3 i media, at det er mange utgaver de antyder skal komme. 60,75,60D,75D og p75D. Blir også artig å se hvor bra utstyrs muligheter som kommer. Kommer feks Hifi på denne bilen? Blir det faktisk mulighet for henger, må man ha luft demping for at man skulle kunne ha hengerfeste osv.
Hva blir prisen på en instegsmodel med Hifi og hengerfeste?
Rett og slett kjempe spennt på denne bilen
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Amoss

Sitat fra: eKramer på torsdag 06. juli 2017, klokken 12:27
Ser at i estimatoren for levering som ble posta på model 3 i media, at det er mange utgaver de antyder skal komme. 60,75,60D,75D og p75D.

Merk at dette kun er (kvalifiserte) gjettinger av entusiaster som oss. Er stort sett enig i at dette er hva som etterhvert vil være tilgjengelig, men dette er altså ikke noe offisielt fra Tesla. Det vi *vet* er at de vil komme med og uten "D" modeller, og at "Ludicrous mode" vil være tilgjengelig - noe som meget sterkt tyder på en "P" utgave. Men for alt vi vet kan de f.eks. ha bestemt seg for å gå for kun ett batteri - på f.eks. 65 eller 70kWh.

Men ut i fra det vi idag vet og tror vi vet, så er det nok mest sannsynlig med denne modellserien som foreslått.
Model S 85D

DrNox

Bestilte oktober 2016, og får februar 2019 som leverings-måned, uansett hva jeg velger. Jeg går for 75D eller 60D.
Håper spådomsmaskinen bommer ved og legge oss i Norge under alternativet ; Europa eks Storbritania. Håper vi er prioritert i Norge, Elbilens land :)

Viss ikke er det jo verdt å følge med på disse forskjellige tilbudene som måtte oppstå mtp. model S. Fin rente, men jeg kan heldigvis vente..

Amoss

Sitat fra: DrNox på torsdag 06. juli 2017, klokken 15:27
Bestilte oktober 2016, og får februar 2019 som leverings-måned, uansett hva jeg velger. Jeg går for 75D eller 60D.

Som jeg sa i en annen tråd her - i øyeblikket er nok denne "spåmaskinen" vel optimistisk da den neppe er oppdatert enda med de siste opplysningene om Teslas planer for produksjons-opptrappingen. En annen svakhet er at den som du har observert tydeligvis ikke tar hensyn til at forskjellige batterialternativer kan prioriteres forskjellig. Men på den annen side - så langt ute i køen er det ikke sikkert det har så mye å si.


Sitat fra: DrNox på torsdag 06. juli 2017, klokken 15:27
Håper spådomsmaskinen bommer ved og legge oss i Norge under alternativet ; Europa eks Storbritania. Håper vi er prioritert i Norge, Elbilens land :)

Det har blitt sagt at de første Europeiske bilene leveres i Norge. Så ja, helt i starten ser jeg ikke bort i fra at Norge kan bli prioritert ekstra i forhold til resten av "Europa eks UK".  Men neppe lenge... (evnt. en ekstra måned med prioritering i f.eks. Mars 2019 for å sette ny rekord ;) )
Model S 85D

Counterpointer

Sitat fra: Amoss på torsdag 06. juli 2017, klokken 23:37
Som jeg sa i en annen tråd her - i øyeblikket er nok denne "spåmaskinen" vel optimistisk da den neppe er oppdatert enda med de siste opplysningene om Teslas planer for produksjons-opptrappingen.
Ben Sullins sa i går på sin siste video om produksjonsopptrappingen at han hadde oppdatert estimatoren.

Det gjør jo ikke annet enn at den nå gjetter på dette grunnlaget. Det er massevis av faktorer han ikke har kontroll på så blir alikevel ikke mer enn en morsom indikasjon.
Jeg gidder ikke legge inn mine opplysninger da jeg tror jeg gjetter like bra selv.

Amoss

Sitat fra: knut.aulie på fredag 07. juli 2017, klokken 10:35
Ben Sullins sa i går på sin siste video om produksjonsopptrappingen at han hadde oppdatert estimatoren.
Hva han har eller ikke har gjort vet jeg ikke, men Troy som har laget utregningene oppdaterte sine beregninger først i natt - etter at jeg skrev den posten.

... men ser ikke de helt store forskjellene, så tror nok estimatene fortsatt blir litt vel optimistiske. Men som du selv sier:
Sitat fra: knut.aulie på fredag 07. juli 2017, klokken 10:35
Det gjør jo ikke annet enn at den nå gjetter på dette grunnlaget. Det er massevis av faktorer han ikke har kontroll på så blir alikevel ikke mer enn en morsom indikasjon.
Model S 85D

Djur1



Tipper de som reserverte tidlig som skulle få "something special" får gratis superlading. Alle vil ha det og billig for Tesla å "gi!"
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

fonberg

Sitat fra: Djur1 på søndag 16. juli 2017, klokken 02:01


Tipper de som reserverte tidlig som skulle få "something special" får gratis superlading. Alle vil ha det og billig for Tesla å "gi!"

Håper du tar feil. La heller oss tidlige få mulighet til å velge eksklusive eksteriørfarger, felger evt send med et sett med accessories (klesplagg, caps, paraply, kaffekopp osv)

For hver ny bil som gis gratis SuC blir langkjøringsfordelene med Tesla S, X og 3 svekket pga lokale gratisladenisser. Jeg betaler heller noen kroner for SuC fremfor å bli blokkert av enda flere lokale gratisladenisser i fremtiden. Tesla bør slutte å kaste gratis SuC etter nybilene de selger.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Kramzz

Sku vært en cap! Som feks: Du har tilgang til gratis SUC men minimum 15 Mil fra der du bor
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

DrNox

"Somthing special" tror/synes jeg bør bli ett flott lakk alternativ.
Blir imponert og misunnelig om kunder som bestiller en dag før noen andre, skal få alt for mye :)

Om spåmaskinen er optimistisk så blir jeg litt pessimistisk. Da nærmer vi oss jo 2020, og flere alternativer kan bli aktuelle. http://www.teslarati.com/volkswagens-id-listed-less-than-teslas-model-3/

Er så gammel at når jeg var ung (huff, for en ekkel formulering) så trodde vi jo at bilene i 2020 skulle kunne fly :D

Espen Hugaas Andersen

Gratis superlading er på vei ut. Eneste grunnen til at de fortsetter å tilby det er at etterspørselen for
Model S/X ble påvirket for mye av at de fjernet det. Når Model 3 produksjonen kommer opp i bra volum, så vil det ikke ha noen betydning om de har enkelte kvartaler med lavere salg av S/X.

Sitat fra: eKramer på søndag 16. juli 2017, klokken 13:53
Sku vært en cap! Som feks: Du har tilgang til gratis SUC men minimum 15 Mil fra der du bor
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Elmo

Sitat fra: DrNox på søndag 16. juli 2017, klokken 13:58
Er så gammel at når jeg var ung (huff, for en ekkel formulering) så trodde vi jo at bilene i 2020 skulle kunne fly :D
Beklager OT, men . . .  det trodde Arngren allerede i 1990 :o  http://www.arngren.net/moller.html
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA