Fossilindustrien renser og renser

Startet av doldis1, lør 25. mar 2017, kl. 12:05

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: elektrolux på man 27. mar 2017, kl. 17:22
I så ligger elbilene dårlig ann. Think Classic'en min med litium batteri er 17 år gammel og slår alle serieproduserte elbiler på forbruk. Er såvidt over 1 kWt / 10 km i forbruk fra stikkontakten. ;)

Du klarer vel fint det med eUp'n også - sommerstid ;)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.44.25.4
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt.
Div. Saxo/P106 el, tilsammen 170.000 km (nå avviklet).

elektrolux

Antakeligvis, og Think Classic sin asynkron motor er jo ikke på øverste hylle i effektivitet.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

E_S

Sitat fra: stefse på tor 30. mar 2017, kl. 20:57
Gikk ut av butikken i dag f.eks og der står en lastebil med sotkverna i gang, mens lasteplatten ble kjørt. Stanken river i nesen.

Bakløfteren på lastebil har elektrisk hydraulikkpumpe og kan brukes leeeeeeeenge uten at man har for lite strøm til å starte motoren, så at den sto og knatret og stinket skyldes bare latskap fra sjåførens side. Dessverre veldig vanlig at lastebiler går på tomgang hele dagen i lange perioder..
:)

doldis1

Tomgangskjøring ? Utenfor lokalbutikken ute på landet her jeg bor, er en parkert bil som IKKE går på
tomgang dårlige nyheter. Enten er den tom for diesel, ellers har sjåføren fått et illebefinnende på
vei ut av bilen- og kommet borti stoppknappen .. ;D

Ketill Jacobsen

Sitat fra: doldis1 på tir 04. apr 2017, kl. 15:21
Tomgangskjøring ? Utenfor lokalbutikken ute på landet her jeg bor, er en parkert bil som IKKE går på
tomgang dårlige nyheter. Enten er den tom for diesel, ellers har sjåføren fått et illebefinnende på
vei ut av bilen- og kommet borti stoppknappen .. ;D

Så vidt jeg vet så har ikke biler med dieselmotor startmotor ...

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA