Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

POLL - Hva stemmer vi elbilister til høsten?

Startet av Sirup, lørdag 25. mars 2017, klokken 01:00

« forrige - neste »

Sirup

Det er valg til høsten, og det kan være artig å se hva vi elbilister kommer til å stemme på.
VW e-Golf
Tesla Model X75

GOLF-raider

#1
Hvorfor skal vi som tenker elbil-politikk være negative til MDG?
Det ser jo ut som de gjør en storartet jobb i Hovedstaden.
Mange land risikerer "å gå dukken" hvis vi ikke er villig til "å ta
skjea i ei anna hand" og oppføre oss på en bærekraftig måte.
http://www.aftenposten.no/meninger/sid/Landet-som-forsvinner-i-havet-72294b.html
Jeg må innrømme at jeg tradisjonelt har stemt på FRP siden Anders Lange
og Carl I. Hagen introduserte Fremskrittspartiet på Stortinget.
Men nå i sommer ble det faktisk brått slutt på denne sympatien:
https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2017/03/23/195289312/hoye-bolger-i-scooter-horing
Mitt forslag til et bra parti å stemme på må bli: «HELSEPARTIET»:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/stortingsvalget-2017/riksmegge-starter-helsepartiet/a/23832011/
TRØNDELAG
E-Golf; prod. febr. 2015 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

jlan

Sitat fra: GOLF-raider på torsdag 01. juni 2017, klokken 11:44
Men nå er det faktisk brått slutt på den sympatien:
https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2017/03/23/195289312/hoye-bolger-i-scooter-horing
Det kan være mange grunner til ikke å stemme på FRP, men i denne saken er jeg faktisk enig med dem i at vannscootere og små båter med store motorer bør behandles likt (men strengt). Helst hadde jeg sett at all motorisert lystbåttrafikk over 7 knop skulle foregå med elektriske motorer.
https://electrek.co/2017/03/21/zero-motorcycles-all-electric-jetski/
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

arthur

Noterer at FrP er grovt overrepresentert i forumet hvilket forklarer en del innlegg.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: jlan på torsdag 01. juni 2017, klokken 12:08
Helst hadde jeg sett at all motorisert lystbåttrafikk over 7 knop skulle foregå med elektriske motorer.

Det er jo litt bakvendt, all den tid det er motorisert lystbåttrafikk under 7 knop som er lettest å elektrifisere ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Trond.Strom

men motorisert lystbåt trafikk under 7 knop er jo veldig ofte hyggelig dunk-dunk i mer eller mindre pent vedlikeholdt trebåt. En kasse pils og dunkelyder fra koggen er jo definisjonen på sommer.

jlan

Vi havner vel litt o.t. nå, men ja det var slik jeg tenkte, at saktegående snekker og seilbåter som trenger en hjelpemotor i vindstille kunne få være i fred inntil videre. Vi vil uansett se en viss frivillig elektrifisering her siden det som  jkirkebo påpeker er enkelt.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Hansi

Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Burger

jlan: Seilbåt med eldrift og moderne batterier er en drøm for meg. Kaste gassen og anna skjit på dynga og kjøre 5kw induksjonsovn, ordentlig stekeovn, varmtvann osv. Desverre så må man ha agregat fordi et 24kwh Leaf batteri vil klare å dytte båten min i marsjfart i ca 1 1/2 time dersom det er tomt og det er lite. F.eks ved dårlig vær og havna er 2 timer unna med motor pga sjø.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Sirup

Vi har en daycruiser som vi stort sett siger rolig av sted med.

Etter min mening hadde det vært glimrende med en hybrid løsning i båten. En mindre elektrisk motor til å sige stille og rolig av gårde med, og en dieselmotor til de gangene man vil ha mere fart.

Håper at en slik løsning kommer etterhvert.
VW e-Golf
Tesla Model X75

Sirup

Sitat fra: arthur på torsdag 01. juni 2017, klokken 12:22
Noterer at FrP er grovt overrepresentert i forumet hvilket forklarer en del innlegg.

Det må da være flott at Frp sine velgere velger å kjøre miljøvennlig, å mene noe annet er da veldig bakstrebersk.
VW e-Golf
Tesla Model X75

Dampmaskin

Flott, men litt overraskende med tanke på partiets offisielle linje når det gjelder klima og miljø.

Dampmaskin

Sitat fra: Askøy på torsdag 01. juni 2017, klokken 16:53Etter min mening hadde det vært glimrende med en hybrid løsning i båten. En mindre elektrisk motor til å sige stille og rolig av gårde med, og en dieselmotor til de gangene man vil ha mere fart.
Kjøp en vraket seriehybrid (f.eks. BMW i3 REx) og monter drivverket i båten?

doldis1

 5 senterpartister på lista !!! :D Dere 5 kommer nok neppe fra trøndelag. Her starter bøndene traktorene i 7-tia
om morgenen og stopper de igjen rett før kveldsnytt ! Det eneste elektriske de har befattning med er
pumpa i gårdstanken, det går med myyye diesel til 100 timer tomgangskjøring i uka  ;) ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA