Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bytte fra Ampera-e til Ioniq

Startet av stiglj, onsdag 22. mars 2017, klokken 08:21

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: AppleKnocker på søndag 02. april 2017, klokken 08:43
Prius er ikke på topp 30 engang blant de mest solgte bilene i USA. Biler med samme karosseriform som Bolt er ikke bare ute av topplistene - de tilbys knapt. Topp ti består av pickup, SUV og sedaner.

I USA så skiller de på "cars" og "light trucks". Om du ser på "cars" havner den en del lengre opp, tar du med "Light trucks" også blir bildet et annet ja.

Men jeg kunne nok skrevet "i deler av USA" istedenfor "i USA". Den er svært populær i endel stater mens i andre selges den knapt. Men med snaue 2 millioner solgte biler i USA siden den ble introdusert er det en relativt vanlig bil å se i mange strøk ja.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: tiger`n på lørdag 01. april 2017, klokken 22:26
Eneste plassen Bolt er liten er bagasjerommet.
Den er meget romslig i kupeen, større enn mange biler som er mye større enn seg. Plassen er veldig godt utnyttet.
"Veldig liten bil" sier egentlig ikke så mye. Den er ikke E-up eller Zoe størrelse, praktisk plass er bedre enn Golf.
Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor de skulle gjort den lengre, den hadde ikke blitt bedre av det.
Må en bil være over 2 tonn, 2 meter bred og 5 meter lang for å kunne kalles bil?

Det er jo bagasjeromsplassen som er viktigst for svært mange. For vår del har f.eks Leafen mer enn god nok plass i baksetet, mens bagasjerommet er alt for lite og upraktisk. Vår gamle Jetta sedan fra 1987 hadde jo mer utnyttbar plass der...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Ipadjove

Hadde gjerne sett at Ampera-e var litt lenger bak, og mer utnyttet 'reservehjulsbrønn'. Det hadde gjordt mye for bagasjeplass.


AppleKnocker

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Counterpointer

Sitat fra: AppleKnocker på søndag 02. april 2017, klokken 10:55
Sitat fra: knut.aulie på søndag 02. april 2017, klokken 10:22
Sitat fra: AppleKnocker på lørdag 01. april 2017, klokken 18:44
Du mener etter pick-up, SUV, MPV, full size sedan og cabriolet?
Sitat fra: AppleKnocker på lørdag 01. april 2017, klokken 18:44
4. Toyota Corolla
??
??
Trodde det var åpenbart.

Teskje mode//
Toyota Corolla fåes som liten hatch . Det er bil nummer fire på listen du selv postet og absolutt ikke en av typene du selv henviser til. Du er jo så veldig glad i å være nøye med andre samt slenge med en spydig karakteristikk //teskje mode off

stiglj

Synes denne diskusjonen har forlatt mitt opprinnelige spørmål. Ja, jeg velger Ioniq pga størrelsen, komfort og ACC, men hva de gjør i det bensinkunstige USA er lite interessant.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


AppleKnocker

Sitat fra: knut.aulie på søndag 02. april 2017, klokken 12:14
Sitat fra: AppleKnocker på søndag 02. april 2017, klokken 10:55
Sitat fra: knut.aulie på søndag 02. april 2017, klokken 10:22
Sitat fra: AppleKnocker på lørdag 01. april 2017, klokken 18:44
Du mener etter pick-up, SUV, MPV, full size sedan og cabriolet?
Sitat fra: AppleKnocker på lørdag 01. april 2017, klokken 18:44
4. Toyota Corolla

??
??
Trodde det var åpenbart.

Teskje mode//
Toyota Corolla fåes som liten hatch . Det er bil nummer fire på listen du selv postet og absolutt ikke en av typene du selv henviser til. Du er jo så veldig glad i å være nøye med andre samt slenge med en spydig karakteristikk //teskje mode off
Det eneste jeg anså som åpenbart, var at du er klar over at Corolla i USA er en sedan. Tydligvis ikke, så her får du teskjeen din tilbake:
Corolla IM er hatchback varianten, som i 2016 ble solgt som Scion IM.   Etter navnebytte vil Corolla IM salget for 2017 sortere under Corolla. Basert på tall fra 2016 vil fordelingen være 96% sedan, 4% hatchback.

Det bekrefter vel poenget mitt ganske greit?

Flere halmstrå du vil klamre deg til?
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA