Noen som glemte ladekabel på Vulkan?

Startet av PNR1A, søn 19. mar 2017, kl. 12:02

« forrige - neste »

PNR1A

Plass 1006A på P1 nivået, søndag klokka. 12

Sent from my F5321 using Tapatalk

Nissan Leaf Nordic 30kWh

Ebe

Ser nesten ut som kabelen er festet på høyre side der, på stolpen...
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

PNR1A

Henger over boksen som på bildet nr. 1. Så minst to til som bare hang helt frakoblet rundt stolpene.

Sent from my F5321 using Tapatalk

Nissan Leaf Nordic 30kWh

RaBalder

Det plager ikke meg at noen er så vimsete at dem glemmer sin ladekabel både her og der  ;D

sylwester

Det kan jo være at enkelte er så godtroende at de regner med at den får være der til neste gang?
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Jejl

Sitat fra: RaBalder på søn 19. mar 2017, kl. 20:58
Det plager ikke meg at noen er så vimsete at dem glemmer sin ladekabel både her og der  ;D
Blir omtrent det samme som en ulåst sykkel det. Det kalles stjeling hvis noen skulle bli fristet til å stikke av med den.

m0nkey

Henger en i P2 også da jeg var der tidligere i kveld.
KIA Soul EV Classic (2015)

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: Ebe på søn 19. mar 2017, kl. 19:47
Ser nesten ut som kabelen er festet på høyre side der, på stolpen...

Denne kabelen er skrudd fast i stolpen. Ser ut som om Fortum har lagt ut noen kabler til de som ikke har selv :-)

Det kalles ekstraservice :-)

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

AmocoCadiz

Har sett kabler hengende forlatt i offentlige ladestolper ute på gata i Oslo, med feilmelding i ladestolpe.
Hvis type 2 mennekes kabel blir sittende fast i stolpen, må det finnes en billigere måte å få løsnet den enn bare å forlate den,
er det ikke en failsafe måte å få løsnet type 2 mennekes kontakt hvis stolpen ikke frigjør den etter lading?

PNR1A

De to andre kabler jeg så idag var helt frakoblet og defintivit glemt. At folka stresser så mye...
Nissan Leaf Nordic 30kWh

sylwester

Jeg har aldri opplevd at den er låst så lenge den ikke fremdeler er tilkoblet bilen. Det kan jo være en misforståelse der noen har forsøkt å dra ut stasjonsiden først og det vil jo ikke virke og heller ikke forsøkt igjen etter at de har koblet fra bilen?
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

m0nkey

Alle oslo kommunes stolper skal slippe type 2 kabelen med en gang man kobler i fra på bilsiden.
Det gjør også de boksene jeg har testet så langt på vulkan.
KIA Soul EV Classic (2015)

Chris Aurora

Jeg måtte ringe til Fortum da en av deres 11/22kW - ladere nektet å slippe kabelen min etter ladeslutt selv om den var koblet fra bilen... Så det skjer åpenbart feil med elektronikken nå og da. Etter en fjernrestart av boksen fikk jeg den løs.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Orbit

Det henger generelt mange kabler på Vulkan. Jeg gjetter at det ikke er Fortum som har satt opp disse. Jeg tror heller er noen som har "faste" plasser på kveld/natt, og ikke gidder pakke ned kabelen. Det er også en hentestasjon for Hertz elbiler på nederste plan, og der henger som oftest kabelen igjen når bilene er ute. Kanskje de som leier ikke trenger lading, eller ikke vet at kabel følger bil og ikke ladestasjon?
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

eisa01

Bruker elbilene i Hertz bilpool der av og til, og det har faktisk aldri falt meg inn å ta med ladekabelen ;D Lengste jeg har kjørt er til IKEA, så da holder batteriet lenge

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA