Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Henvisnings programmet til Tesla

Startet av Mippen, lørdag 18. mars 2017, klokken 18:15

« forrige - neste »

Mippen

Fikk mail i dag angående nytt henvisningsprogram fra Tesla.

SitatTesla henvisningsprogram

Kunder som bestiller en ny Model S eller Model X ved hjelp av henvisningslenken til en Tesla-eier vil få kr. 8.000 i avslag på kjøpesummen av deres Tesla. For å vise vår takknemlighet, vil henvisende eiere være kvalifisert for våre henvisningsprogram-priser.

Aktuell fase
Eiere kan henvise opptil ni venner under den nåværende fasen av programmet, som varer fra 16. mars til 15. juni 2017.

Ludicrous P100D Model S eller Model X, og privat omvisninger på SpaceX
Enhver kvalifisert henvisning kunder gjør gir dem en ekstra oppføring i henvisningsprogram-trekningene våre:

Ludicrous P100D Model S eller Model X + privat omvisning på SpaceX: En heldig henvisende eier vil vinne en Ludicrous P100D Model S eller Model X, samt en privat omvisning for fire på SpaceX-hovedkvarteret i Los Angeles, inkludert reise og overnatting. SpaceX designer, produserer og lanserer avanserte raketter og romfartøyer. SpaceX-hovedkvarteret er ikke åpent for publikum.
Omvisning på SpaceX: Fem henvisende kunder vil vinne en omvisning for fire på SpaceX-hovedkvarteret i Los Angeles, inkludert reise og overnatting.
7+ kvalifiserte henvisninger
Eiere som henviser sju eller flere kvalifiserte henvisninger på egen hånd vil motta en invitasjon for dem og en gjest til Model 3-leveringseventet.

5+ kvalifiserte henvisninger
De med fem eller flere kvalifiserte henvisninger vil motta en eksklusiv Powerwall 2 av rød Founder series, Powerwall 2. Denne begrensede utgaven av Powerwall er ikke tilgjengelig for allmennheten.

3+ kvalifiserte henvisninger
De som foretar tre kvalifiserende henvisninger vil motta en Founder Series Tesla Model S for barn. Denne kjørbare miniatyrutgaven av Model S (elektrisk) har frontlys, lydanlegg og ladeport.

2+ kvalifiserte henvisninger
De som foretar to eller flere henvisninger vil motta en Tesla bag med hjul.

1+ kvalifiserte henvisninger
Alle med en kvalifiserende henvisning vil motta et pass for fire til omvisningen på Tesla Gigafactory i Sparks, Nevada.

Årlige priser
Eiere vil nå også motta eksklusive fordeler og priser i løpet av året, basert på deres totale antall henvisninger fra 16. januar 2017.

Først til 20 per region – Ludicrous P100D Model S eller Model X
Den første personen som henviser 20 venner fra og med 16. januar i hver salgsregion – Nord-Amerika, Europa og Asia-Stillehavsområdet – vil motta en P100D Model S eller Model X. De vil bli invitert til å konfigurere premien sin når alle 20 venner har tatt levering av sine nye Tesla-kjøretøy.

20+ kvalifiserte henvisninger
De som har 20 kvalifiserte henvisninger vil motta en helgetur til et Destination Charging tilknyttet resort, så vel som muligheten til å bytte bilen med den nyeste Tesla-en etter eget valg i en uke.

15+ kvalifiserte henvisninger
De som har 15 kvalifiserte henvisninger vil få eksklusiv prioritert tilgang og fordeler som varer frem til 31. desember 2018, inkludert:

VIP Concierge – 24/7 tilgang via telefon for å få hjelp med alle eiersaker
VIP-tilgang til Tesla-eventer
10 prøvekjøringer over natten for venner og familie
10 invitasjoner for 4 til omvisning ved Tesla Fremont Factory
Vi vet at uten våre kunder ville vi ikke vært der vi er i dag. Dette er vår måte å takke deg for din støtte med å bygge Tesla-samfunnet og akselerere verdens overgang til bærekraftig energi.

Grenser
For å kunne kvalifisere for aktuelle fasepriser, må relatert bestilling legges inn mellom 16. mars 2017 og 15. juni 2017, og for å kunne kvalifisere for årlige priser, må relatert bestilling legges inn etter 16. januar 2017. Henvisninger må leveres før priser er innløst. Brukte biler er ikke kvalifiserte. Det er en grense på ni henvisinger per eier frem til 15. juni 2017.

Må være minst 18 år for å kunne kvalifisere for priser. Trekningen krever ingen påmeldingsavgift, betaling eller kjøp. En tilfeldig trekning vil bli avholdt på eller rundt den 30. juni 2017 for å bestemme vinneren. Vinneren vil bli kontaktet etterpå. Priser er ikke overførbare og kan ikke løses inn i kontanter. Kunden er selv ansvarlig for skatter og lokale krav og avgifter. Tesla kan måtte rapportere inn premier til skattemyndighetene. Program og priser er betinget og underlagt lokale lover og forskrifter. Kunden er ikke en ansatt, juridisk representant eller partner av Tesla eller samarbeidspartner av Tesla. Ingenting i henvisningsprogrammet skal anses å skape noen form for (kommersielt) forhold mellom leverandøren og Tesla eller noen av Teslas agenter. Kunden har ingen myndighet til å representere eller binde Tesla.

Denne gangen er det lettere å vinne en premie for folk flest. 1 henvisning kvalifiserer for eksempel til omvisning på Gigafactory. Du må riktig nok komme deg dit selv. To henvisninger gir deg en bag osv.  Man er også med i trekningen om en ny bil uansett om man henviser 1 eller 100. Antall henvisninger gir deg samme antall sjanser til å vinne i trekningen. Det er jo greit nok med premier til folk flest, men hoved premien (årlig premie) går til første som henviser 20 stykker i hver region. De får automatisk en ny bil. Det jeg reagerer på med det siste er at det er forutbestemt hvem som får de premiene. Hvorfor gi en ny bil i året til de samme personene? Det er jo ikke så spennende for oss vanlige dødlige når vi vet at vi ikke har en sjanse til å vinne den gjeveste premien. Det hadde vært mer motiverende hvis man bare hadde hatt loddtrekning. De med flest henvisninger hadde uansett hatt størst sjanse til å vinne en bil, og det vil bli mer spennende hvem som får hoved premien eller ikke.

Jeg skriver ikke dette for å være negativ. Mange mener at de som vinner helt klart fortjener å vinne siden de gjør så mye for å spre Tesla glede til folket, og på den måten genererer mer penger i kassen til Tesla. Det er nok sant det, men det er også mange andre Tesla eiere der ute som kan verve kunder. Gjerne ikke i like stort antall som de mest kjente bloggerne, men til sammen vil det utgjøre betydelig salg dersom alle eiere hadde henvist en eller to. For de som ikke er kjent er det gjerne en større jobb å få folk til å kjøpe en Tesla enn det er for en som er godt kjent i miljøet. "Jeg skal kjøpe bil, hvem kan gi meg rabatt kode? Han kjenner jeg fra youtube. Den koden bruker jeg..." Et søk på google gir deg koden til de mest kjente Tesla ambasadørene, og det er da lettere å bruke den koden enn å spørre kollegaen på jobben eller å ringe på til naboen. På den måten "taper" også vanlige eiere mulige poeng.

Til slutt vil jeg bare si at dette ikke er kritikk, det er bare en liten tanke rundt Tesla sitt henvisningsprogram. Poenget med å ta opp dette er å diskutere hva som kan motivere folk til å verve nye kunder, og hva som vil gi mest penger til Tesla. Jeg tror at flere verver vil gi mer penger enn at noen store verver mest mulig.
Fremtiden er elektrisk.

El-boy

#1
Innlegg postet for å reklamere for egen refferal slettet.

Refferal annonser godtas kun i annonsedelen av forumet.

Bruker utestengt i 30 dager, da det er andre gang brukeren legger inn "annonse" for egen refferal på forumet.

Lars
Forum admin

BMW850

#2
Fullstendig enig.

Elboy: Tror ingen føler noen forpliktelse fordi om du tilbyr dem en henvisningslink. Må jo bare være positivt å tilby noen en god rabatt og gratis lading dersom de skulle ha vurdert Tesla :) Selv har jeg ingen henvisninger fordi om jeg har lagt ut linken på FB noen ganger og anbefalt Tesla til venner og kjente i tre år. Er tydeligvis ikke lett. Men jeg skulle gjerne hatt ihvertfall en henvisning i denne omgangen. En henvisning gir jo en Model S for barn bl.a. Da er det jo en sjans for sånne vanlige som oss også. Det synes jeg er en fordel i forhold til slik det har vært ved tidligere kampanjer. Dette vil sikkert gjøre at flere ønsker å spre det glade budskap i stedet for å vite at en ikke har en sjans i havet mot de som bruker utradisjonelle metoder :D
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Gordon Retriever

Jeg håper flere kommer til å bruke referansekoden til helt alminnelige Tesla-eiere i stedet for å velge kodene til semi-kjendiser fra Youtube.

Det er nok dette Tesla legger opp til også:  Der man tidligere måtte legge til flere titalls tusen kroner i reise og opphold for å benytte adgangsbilletten man fikk for å ha vervet en ny Teslaeier, kan unge familiemedlemmer nå glede seg over mini-Teslaen så snart batteriet er ladet opp.

Særlig Teslaeiere med barn eller barnebarn i passende alder har derfor fått et klart insentiv(!) til å gjøre den siste lille innsatsen for å overtale venner, naboer eller kolleger til å kjøpe seg Tesla. Hvem trenger tradisjonell reklame hvis man kan bruke betalende kunder til å gjøre den samme oppgaven?  Smart trekk, Tesla.

nivve

Noen som vet om man får referral-rewards / er med i trekningen om P100D hvis man bruker sin egen henvisningslenke når man kjøper? En selger sa ja, en annen var usikker. Noen som kan bekrefte?

rsomby

Referrals skulle vært brukt på kjente bidragsytere på forumet og som jeg har tenkt til folk som går foran og organiserer lokale teslatreff og lignende i tocn regi.

Gordon Retriever

Sitat fra: Gordon Retriever på søndag 21. mai 2017, klokken 14:55
Jeg håper flere kommer til å bruke referansekoden til helt alminnelige Tesla-eiere i stedet for å velge kodene til semi-kjendiser fra Youtube.

Det ser ut som om Elon Musk er inne på det samme:




daktari

Noen som har erfaring med hva som skjer med ikke-leverte henvisningsgaver hvis man ikke lenger er Tesla-eier?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Tuxedo

#8
De blir plassert som ekstra test load i neste Falcon Heavy og skutt ut i verdensrommet.

OlaM

Ikke lenger gratis supercharging til de som bruker henvisningskoden?
'21 3LR

Chris Neumann Ruud

Sitat fra: OlaM på søndag 04. mars 2018, klokken 21:35
Ikke lenger gratis supercharging til de som bruker henvisningskoden?

Jo. Gratis superlading.
I tillegg 4000,- i kreditt som kan brukes på service eller tilbehør for første henvisning.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

alda

Sitat fra: OlaM på søndag 04. mars 2018, klokken 21:35
Ikke lenger gratis supercharging til de som bruker henvisningskoden?
Jo: "free, unlimited supercharging". Förste referral får også 4000 kroner i köpskredit som kan användas på service eller tillbehör - men inte som rabatt på bil ser det ut som.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

OlaM

Ok, så ikke det i sitatet, men ser det på nettsiden.  :+1:
'21 3LR

Scaniacruiser

Dette er gammelt nytt. Ihvertfall hvis en ser på datoene, og da spesiellt på årstallet......
2020 Maxus Euniq prøvekjørt og bestilt. Venter i spenning...
2016 Model≡ - Reservert 2 stk. 03.04.2016: Kjenner at jeg gleder meg til 2018... eller kanskje 2019??? Nei, ble kansellert.
2016 s90D - Prøvekjørt 12.08.2016: Absolutt godkjent! Men ble ikke bestilt.
2016 x90D - Prøvekjørt 17.06.2016: Verker etter å bekrefte bestilling.....Men lommeboka ville ikke.
Hjemmehørende vest for Bergen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA