Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når blir neste offisielle TM3 happening?

Startet av DrNox, fredag 17. mars 2017, klokken 18:13

« forrige - neste »

DrNox

Blir skuffet om Tesla ikke kommer med ny info om model3, etter 1.kvartal/30april.
Må vel kunne slippe noen bilder eller saftige nyheter?

Har ventet på dette siden jeg bestilte rett før solarshowet. ::)
Bare to små uker igjen :o

ladov

Siste nå er at det ikke vil komme noen større happening før nærmere produksjonsstart. Altså tidlig i juli..

Den offisielle begrunnelsen for å utsette det er at det uansett ikke er særlig mer å fortelle.

For den som vil spekulere litt så kan det tenkes at de faktisk *har* noe å fortelle men helst vil unngå å gjøre køen enda lenger. Eller kanskje de har en nyhet på lur som kan tenkes å skade salget av S/X hvis det bli kjent for tidlig. Den eneste nyheten jeg kan tenke meg i den kategorien er vesentlig oppgradert ladehastighet..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Mazzbot

#2
Salget av 60D fjernes 17 april , har dette noe med model 3 å gjøre eller er det bare for liten profitt ?

Elon sier vi får vite mer nærmere produksjon , noe som betyr alt fra imorra til juli så han har ikke sagt at vi ikke får sett noe i slutten av første kvartal.
Tesla model 3 reservert 31/3 .

DrNox

Avslutningen av 60D synes jeg høres logisk ut. Bare spesielt interreserte vil vel kjøpe en litt større bil til dobbel pris?
Teknologien i en S vil vel være gammel i det TM3 kommer. Tror derfor S vil snart få en teknologisk facelift.

Jeg tenker på Tesla som en foregangsbil innen El der man bruker det som finnes av digital kompetanse. Software samt hardware. Her er det jo en voldsom progressivitet der alt forbedres i et hurtig tempo. I tillegg skaffer Tesla seg et forsprang med Gigafactory som vil produsere batterier til en lavere kostnad enn konkurentene.

Selv føler jeg at jeg ikke trenger noenting annet enn et større batteri i min E-golf. Drift på alle hjulene er vel egentlig luksus for meg som ferdes på asfalt på vestlandet..

Det store spørsmålet for meg er pris og bagasjerom. Har  fjernet hattehyllen for å ha småhundene mine bak i bagasjerommet. Fungerer utmerket. De må jo ha luft og litt lys, så dette blir spennende når TM3 vises frem.


GOS

Sitat fra: Mazzbot på fredag 17. mars 2017, klokken 20:10
Salget av 60D fjernes 17 april , har dette noe med model 3 å gjøre eller er det bare for liten profitt ?

Elon sier vi får vite mer nærmere produksjon , noe som betyr alt fra imorra til juli så han har ikke sagt at vi ikke får sett noe i slutten av første kvartal.

Etter mitt syn så er dette, og som tidligere sagt, helt som forventet like før Model 3 kommer. De må lage litt mer differanse mellom 3 og S. Nå kan de også håpe det blir ett lite "rush" av S60 bestillinger så får de en del flere som velger den fremfor en Model 3 med lavere profit.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

DrNox

Når salget av S60 stopper i midten av april, så får vi sikkert ingen nyheter om TM3 før dette. Da er vi jo også begynt på 2.kvartal, der 1.juli blir første dagen i 3.kvartal.
Da har vi jammen meg ventet en stund.
Nå var jo ikke jeg en av de heldige, som har ventet på S og X, så jeg har ikke "Tesla-vente-erfaring"..

Håper Tesla får solgt mange S og X slik at de i hvert fall ikke går konk :) Jeg tror ikke det, da.

lunitiks

Ligger an til fredag 7. juli 2017!

@elonmusk: "Model 3 passed all regulatory requirements for production two weeks ahead of schedule. Expecting to complete SN1 on Friday"


(SN1 = Serial Number 1)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

ganton

Eller: Hvis godkjenningen ble 2 uker "ahead of schedule" så var det kanskje planlagt en happening om ca 14 dager etter 7.juli? Ikke vet jeg, bare spekulasjon  :)
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)


ganton

"Handover party" for Telsa internkunder...
er vel ikke såå interessant med mindre de samtidig skal publisere spesifikasjoner da

BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Amoss

Sitat fra: ganton på mandag 03. juli 2017, klokken 12:26
"Handover party" for Telsa internkunder...
er vel ikke såå interessant med mindre de samtidig skal publisere spesifikasjoner da

Det er vel akkurat det som er forventet. Da bør også de første få åpnet designs studio.
Model S 85D


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA