Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaringer med Hyundai-forhandler?

Startet av jcnorway, torsdag 16. mars 2017, klokken 14:44

« forrige - neste »

jcnorway

Var innom Auto Elite Oslo for å ta Ioniq Electric i nærmere øyesyn. Det stod totalt 4 eksemplarer inne i butikken, alle var markert som solgt og bagasjerom + 60% av baksetet var fylt opp med 4 stk. sommerdekk + velkomstpakke fra Elbilforeningen.

Var veldig i tvil om jeg fikk se noe innvendig siden alle sammen var solgt og så ut som ventet på utlevering til kunde, men selger sa det ikke var noe problem å sette seg inn i bilen og prøve seg litt fram. Vet ikke helt om jeg ville likt at nybilen ble brukt som utstillingsbil... I tillegg skjedde det noe merkelig da selger slo på tenningen for å vise dashbord/instrumentpanel - kjørelys og innvendig lys i taket flimret og blinket ukontrollert så det endte med at vi slo av tenningen etter et par minutter  ???

Skal prøvekjøre i løpet av de nærmeste dagene så da får man gjort seg opp flere meninger om denne bilen (og kanskje også forhandler)  8)
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

volkan

Hei, jeg fikk også lov til å sitte i en av de solgte bilene i et par minutter. Testbilen deres var ute da jeg var innom. Jeg synes det er helt greit, det er ikke slik at ingen setter seg inn i bilen ila produksjon og levering uansett. De bilene kommer seg ikke opp og ned av lastebil, eller inn og ut av lokalene av seg selv. :)

Jeg skal prøvekjøre en i dag så får jeg se hvordan det blir med feelingen.

jcnorway

#2
Meld gjerne tilbake om hvordan prøvekjøringen gikk. La oss håpe at du ikke får disko-versjonen av en bil som den vi prøvesatt  ;D

Har bedt om å få et konkret tilbud på "full pakke" men har foreløpig ikke hørt noe fra dem.
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

Kårepåsporet

Sitat fra: jcnorway på torsdag 16. mars 2017, klokken 14:44
I tillegg skjedde det noe merkelig da selger slo på tenningen for å vise dashbord/instrumentpanel - kjørelys og innvendig lys i taket flimret og blinket ukontrollert så det endte med at vi slo av tenningen etter et par minutter  ???

Skal prøvekjøre i løpet av de nærmeste dagene så da får man gjort seg opp flere meninger om denne bilen (og kanskje også forhandler)  8)

Det du beskriver er flatt 12 volts batteri, da lader de vel opp batteriet og leverer ut bilen, kunden får en negativ opplevelse ved at bilen stopper en av de første dagene og må inn på verksted igjen. Det var ihvertfall det jeg opplevde. Riktignok hos en annen forhandler....

Sladd

Opplevde det samme hos auto elite. Jeg også fikk samme følelse, nemlig skyld følelse av å sette meg inni bilen til en som har kjøpt seg ny bil.
Vi bestilte 2 biler hos de, og venter fortsatt på levering. Bestilte 11.november.

Selgeren våres er ikke så villig å oppgi info om den er på båten eller ikke, han svarte med at bilen kommer i slutten av april og at han sier ifra når bilen er klar for levering.
Personlig tok jeg det som om at de ikke ville ha kunden veldig involvert i prosessen rundt frakt osv. men bare får bilen utlevert og alt vell....i tilfelle noe oppsto i mens og kunden fikk dårlig følelse?


Men jeg ser andre her får masse info om båt, produksjonsdato osv osv.

RS

Du we ikke Alene som slitter med Auto Elite. Jeg får nesten ikke kontakt med min selger en annen forhandler. Men endelig har han sagt at bilen blir produsert i Mars. Jeg best. min i januar og ifølge selgeren skule vi få den i mars. Dem lurte oss. Nå er leveringstid uklar. Han vet ingenting hvor bilen er i prosessen.

Kårepåsporet

Merkelig, er det mange useriøse Hyundai forhandlere?
Når jeg bestilte min ble det snakk om levering i romjulen. Dette ble flyttet til over nyttår osv. Når jeg andre uken i januar ringer så blir jeg møtt med en arrogant  selger: "Har vi ringt deg?" "Nei, vi ringer når bilen er klar!"
Dette var Svein Kvia AS.
Har hatt 12 volts trøbbel, klønete håndtert, i dag fikk jeg inkassovarsel på et verkstedbesøk i februar. Antar at det har noe med første gang jeg hadde bilen på verksted.....
Blir spennende å se hvilken forklaring de hoster opp på denne....

Knut Røe

Hyundai har vel ikke akkurat vært det hotteste merket her til lands, de er vel knapt vant til å ha kunder.
Når de da får det klarer de ikke å følge dem opp noe særlig, som forøvrig ikke er spesielt overraskende. Jo mindre man har å gjøre, jo mindre effektiv blir man. Spør en som har mye å gjøre om han kan hjelpe deg så er jeg sikker på at han har tid. Han som er arbeidsledig og går på NAV har aldri tid, selv om han ikke har noe å gjøre.

Crown

Viktig å ikke kjemme alle under en kam her. Jeg har bare gode erfaringer med min forhandler, helt fra innledende salgsprosess som foregikk pr mail med selger som stort sett svarte på timen, utlevering og til feilhåndtering, jeg har bare opplevd den kjente bremselyden som nå er fikset. Har fått brev om at nå har det kommet ny software og kart - velkommen for å oppdatere, lånebil har stått parat og alt har gått knirkefritt. Forhandleren er Scanauto på Kokstad (Bergen).

Jeg er fra før mest vant til Toyota/Lexus som vinner alt som er å vinne av kundetilfredshetsundersøkelser, så det er ikke det at jeg er dårlig vant fra før :) Får håpe det fortsetter slik.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

RS

Sven Kvia var kjempe flinke folk. De kunne transportere bilen til Oslo fra Stavanger for meg. Men jeg kjøpte ikke bilen pga. Fargen.

JPV

Sitat fra: Crown på torsdag 16. mars 2017, klokken 19:03
Viktig å ikke kjemme alle under en kam her. Jeg har bare gode erfaringer med min forhandler, helt fra innledende salgsprosess som foregikk pr mail med selger som stort sett svarte på timen, utlevering og til feilhåndtering, jeg har bare opplevd den kjente bremselyden som nå er fikset. Har fått brev om at nå har det kommet ny software og kart - velkommen for å oppdatere, lånebil har stått parat og alt har gått knirkefritt. Forhandleren er Scanauto på Kokstad (Bergen).

Jeg er fra før mest vant til Toyota/Lexus som vinner alt som er å vinne av kundetilfredshetsundersøkelser, så det er ikke det at jeg er dårlig vant fra før :) Får håpe det fortsetter slik.

Har samme erfaringer med Scanauto Kokstad, suveren kundebehandling.
Ioniq Electric, hvit, teknikk, skinn
Forventet til Norge 10.12.2016

subliminal

Jeg kan anbefale Trond Høitomt ved Mobile Kjeller, da han tok oss i mot på en proff og tilfredstillende måte. I løpet av salgsprossesen gjorde han alt han kunne for å finne den informasjonen vi ville ha, og fra levering til og med nå har han alltid svart på spørsmål, presisert at vi er velkommen til å komme en tur forbi om vi lurer på noe, og har til og med ringt ett par ganger for å følge opp, utover standard oppfølging etter en ukes tid. Lett å kommunisere med, syns jeg. Kanskje litt langt å dra om man bor i Oslo, men anbefales!

moby666

#12
Bytter ofte bil og har mye erfaringer med forskjellige forhandlere og selgere. Ioniq ble handlet hos auto elite i Oslo, og jeg er kjempe imponert over service og kunnskap hos selger. Vært et par små ting med bilen etter utlevering men alt har blitt ordnet på en kjempe bra måte.

ApeX

#13
Jeg var i kontakt med en haug med ulike forhandlere ang. kjøp av Ioniq. Desidert best kundeservice fikk jeg hos Auto Elite i Follo. Har ingen problemer med å anbefale de videre til andre, fikk et strålende tilbud og god service. På den annen side hadde jeg ikke like god erfaring med Scanauto Kokstad.
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

HPSE

#14
Scanauto på Kokstad i Bergen er fantastisk. Super oppfølging fra dag 1. Fikk beskjed når bil var på båt og hvilken båt og lynraske svar på e-poster osv. Var akkurat innom og fikk oppgradert kart og software :)
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA