Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Slippe gassen charge problem?

Startet av Henke, fredag 10. mars 2017, klokken 16:58

« forrige - neste »

Henke

Takk for alt av svar folkens, setter virkelig pris på det.

Nå er bilen å får en oppdatering, pluss de bytter dekk til bridgestone vinterdekk så får vi se om dette hjelper!

:+1: :+1: :+1:

Toalmar

Bytter du til Bridgestone for å teste?



Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Henke

Sitat fra: Toalmar på torsdag 16. mars 2017, klokken 15:54
Bytter du til Bridgestone for å teste?



Sent from my iPhone using Tapatalk

De byttet til Bridgestone, så kjører med det nå. Føler det var mer for å gjøre meg fornøyd enn å prøve å teste siden de fortsatt insisterte på at ingenting var galt.

Lar dekkene gå et par dager nå å se om bilens hjerne "tilpasser?" seg de nye dekkene, fordi akk nå virker det som problemet er fortsatt der. Noen ganger funker regen, andreganger tar den maks 2 streker. Fortsatt merkelig, men tydeligvis sier de at det er sånn bilen skal fungere.

Om det er noen i Oslo området som kan stille opp 10 minutter en dag så si ifra her! Da hadde jeg vært super takknemlig ( om det noen gang kommer til det punktet at det må sammenlignes med en annen bil ).
Sitat fra: 02jan på onsdag 15. mars 2017, klokken 21:26

I bakke og fart ( ca 7% helling  og 60kmt) med kapasitet mellom 90-10%, regenereres 30-35 og etter 2/10 sekund slår over til 60-70.

Halvslitte blizzak dekk.

60-70 kw/h?? Fordi har aldri sett mer enn 50 kw/h regen på bilen min. Kan noen andre skrive hvilken regen de får ved flat vei 70 kmt?


turfsurf

Går rimelig kjapt opp i 70kW regen hvis jeg slipper pedalen kjapt
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Bowers

Aldri sett mer enn såvidt 40kw regen. 2017 96ah Nokian.

02jan

Har i vinter kjørt med høyt luftrykk (ca 3.0), gikk idag ned til 2.3/2.5 for å se om det gir forskjell på regen, men det kunne jeg ikke se.

Min regen (på maks) i slak nedoverbakke, 25 (kw/t pr 100 km)i 30kmt, 40 i 40kmt, 60 i 50 kmt og 65-70 i 60 kmt.

Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

Henke

#51

https://youtu.be/GckCRvO8fLo

Fortsatt samme "problem?", tok med tid til å filme litt ekstra. 25-35 kwh fra 100 kmt og ned.

3 bar bak og 2.7 forran. Bridgestone Blizzak. :-\

Ingeniøren

#52
Ok, da har jeg vert i garasjen og valg "lade display". Det har jeg ikke testet før. Mye unnabakke til jobb så da skal det få teste seg...

Vanskelig å se men ser nesten ikke ut som lade/power indikatoren beveger seg noe særlig. Hos meg flyr den hele skalaen, nesten, begge veier.

Fint at BMW tilsynelatende er på saken !!

Edit: Siden du ser på dekktrykk har jeg kjørt 2.5 foran og 3.0 bak, sommer som vinter siden bilen var ny...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Henke

#53
Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 16. mars 2017, klokken 20:28
Ok, da har jeg vert i garasjen og valg "lade display". Det har jeg ikke testet før. Mye unnabakke til jobb så da skal det få teste seg...

Vanskelig å se men ser nesten ikke ut som lade/power indikatoren beveger seg noe særlig. Hos meg flyr den hele skalaen, nesten, begge veier.

Fint at BMW tilsynelatende er på saken !!

BMW Bavaria har sagt at ingenting har feil med bilen 3 ganger nå så vet ikke hvor mye de er på saken.. Men det du påpeker er riktig, Charge og Power beveger seg veldig lite, maks 2-4 barer. Den går opp når man trykker inn bremsen men KWH forandrer seg ikke. Den går nesten helt opp under 40 kmt om man har latt gassen være i noen sekunder. Takk at du hjelper til!

Sitat fra: 02jan på torsdag 16. mars 2017, klokken 19:42
Har i vinter kjørt med høyt luftrykk (ca 3.0), gikk idag ned til 2.3/2.5 for å se om det gir forskjell på regen, men det kunne jeg ikke se.

Min regen (på maks) i slak nedoverbakke, 25 (kw/t pr 100 km)i 30kmt, 40 i 40kmt, 60 i 50 kmt og 65-70 i 60 kmt.

Sinnsykt snilt av deg å hjelpe til!


Ingeniøren

Men skrev du ikke at de, Bavaria, oppdaterer software og bytter dekk på bilen - det må vel sies å være på saken, eller var det noe du gjorde kanskje - dekk mener jeg  ;)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Henke

Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 16. mars 2017, klokken 20:37
Men skrev du ikke at de, Bavaria, oppdaterer software og bytter dekk på bilen - det må vel sies å være på saken, eller var det noe du gjorde kanskje - dekk mener jeg  ;)

Nei, joa.. De er på saken sier vi. Men de sier fortsatt at ingenting er feil, så forbereder meg på en litt slitsom periode nå.


Ingeniøren

Kan da ikke stemme at det er så stor forskjell på ny og gammel modell, eller er det nye programvare.....

Fatter det ikke da BMW er enpedalkjøring !
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Henke

Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 16. mars 2017, klokken 20:47
Kan da ikke stemme at det er så stor forskjell på ny og gammel modell, eller er det nye programvare.....

Fatter det ikke da BMW er enpedalkjøring !

For å være helt ærlig tror jeg enten at de ikke har særlig erfaring å kjøre i3, eller at de generelt ikke bryr seg så mye.

Toalmar

Hva med å ta turen inom en annen forhandler?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Phantom3D

Føler at jeg har fått litt samme problem som deg.. Virker plutselig som bilen ikke tar like mye regen. Har ikke sjekket så nøye hva jeg får. Men det skal jeg gjøre på vei til jobb i morgen.

Bilen står i garasje både hjemme og på jobb, den har gått ca 4500km nå. To ting har endret seg i det siste, varmere i været, samt at jeg tok en kjøretur med litt hard bremsing for å bli kvitt rusten på skivene. Ville tro varmere vær gjorde det lettere for batteriet å ta i mot strøm. Når det gjelder nedbremsingen, så kanskje bilen har endret noe ift min kjørestil? Bare synsing foreløpig, men skal som sagt sjekke mer de nærmeste dagene.
Tesla Model S75D 18
BMW i3 94Ah
1995 Mini Cooper Silver Bullet 1275cc

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA