Endelig bestilling av I-Pace

Startet av bmw2002, onsdag 08. mars 2017, klokken 21:39

« forrige - neste »

Tellus

Sitat fra: Imagine på onsdag 03. januar 2018, klokken 21:28
Spennende om prisene kommer denne uken.
Har hørt av noen som kjenner noen som kjenner noen fortelle at det kommer tre versjoner. En simpelt utstyrt til kr 600-650, en mellomversjon til noe midt i mellom og en toppversjon til ca drøyt 800. Sistnevnte kan ikke velges utstyr til. Jeg tipper de fint klarer å levere en I-Pace i 2018 til en som bestiller i mai også? Disse listegreiene er rimelig stressende og litt tåpelige. Og jeg synes det hadde vært greit å se/prøve den før et eventuelt kjøp.

Det skal komme 4 versjoner. Den billigste blir I-Pace S og er nok der først og fremst for å få en lav fra-pris, men kan egentlig være et godt kjøp hvis hvis man ikke bryr seg om store hjul og skinnseter. Du får både Meridian audio system og LED-lys i grunnversjonen.

I-Pace SE får i tillegg 20 tommers hjul og skinnseter, ACC og elektrisk bakluke.
I-Pace HSE får i tillegg 18-veis justering på fremseter og surround.
I-Pace First-Edition får alt, men man må nøye seg med et begrenset utvalg av farger.

Alt etter info fra Nederland samt litt rykter her og der.

Så nå kan vi begynne å gjette prisen på de forskjellige modellene  ;)

Tor Ping

I-Pace SE holder for meg og den kommer på så vidt under 700k. Det er mitt tips ;)

bmw2002

I-Pace HSE får vel matrix lys i tillegg til det som er nevnt, det ble nevnt i Oslo at det ville være to ulike typer lys.

Er mest spent på dette med First edition, betyr dette at denne leveres først også?

Stikkkontakt

Sitat fra: bmw2002 på torsdag 04. januar 2018, klokken 07:04
I-Pace HSE får vel matrix lys i tillegg til det som er nevnt, det ble nevnt i Oslo at det ville være to ulike typer lys.

Er mest spent på dette med First edition, betyr dette at denne leveres først også?

Ja. "First" betyr "først" på norsk

bmw2002

De som har reservert vil bli kontaktet av forhandler i januar og starten av februar for å tegne endelig bestilling. Da vil man få pris og detaljer rundt bilen. De som har reservert først vil bli oppringt først.

Da må man tegne kontrakt innen 28.2, etter dette åpnes det for bestilling fra de som ikke har reservert.

mariowing

Snakket med Insignia i går, de starter å ringe i morgen. Selgeren sa at jeg ikke kunne få noe info før det var min tur til å bli oppringt. Det synes jeg er litt pussig, de kunne vel sendt ut det samme som de skal si på telefon og så ringe oss opp i etterkant. Jeg var nr 50 på listen der. Dette på tross av at jeg meldte interesse samme dag som bilen ble vist frem første gang og jeg betalte depositum samme dag som vi fikk mail om det. Så da blir det spennende å se hvor mange telefoner de klarer om dagen og når de kommer ned til meg og nr 50...
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Tor Ping

Sitat fra: mariowing på torsdag 04. januar 2018, klokken 22:22
Snakket med Insignia i går, de starter å ringe i morgen. Selgeren sa at jeg ikke kunne få noe info før det var min tur til å bli oppringt. Det synes jeg er litt pussig, de kunne vel sendt ut det samme som de skal si på telefon og så ringe oss opp i etterkant. Jeg var nr 50 på listen der. Dette på tross av at jeg meldte interesse samme dag som bilen ble vist frem første gang og jeg betalte depositum samme dag som vi fikk mail om det. Så da blir det spennende å se hvor mange telefoner de klarer om dagen og når de kommer ned til meg og nr 50...

Da får vi håpe at de som får telefon først kan lekke litt her inne slik at vi som står lenger ned på listen kan forberede oss litt :)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Tor Ping på torsdag 04. januar 2018, klokken 22:49
Da får vi håpe at de som får telefon først kan lekke litt her inne slik at vi som står lenger ned på listen kan forberede oss litt :)
+1  :+1:

Rekkevidde WLTP+EPA+"reell"
Lanseringskalender og tekniske data elbil

Eier: Enyaq 85X - after Elon went crazy
Eid: TMY, e-Soul, TM3, e-Niro, Kona, Soul EV, TMS, Leaf + 17 ICE

vrom

Tre varianter

729, 779 og 829 (FIRST topputstyrt)

Hengerfeste kan bestilles med. Også "crossbars" til evt takboks.

Lading, som jeg var skeptisk, skal visstnok IKKE være begrenset til 50kw. Han nevnte 150kw på telefonen, men skulle komme tilbake til meg på dette.

Glemte å spørre om hva servicekostnadene vil ligge på, samt dette med garanti..

Jeg har plass ca 220 på lista

mariowing

Hva med ombord laderen for hjemmebruk, spurte du noe om den?
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

vrom

Hjemmeladeren spurte jeg ikke om, men han nevnte vel at det ville ta et døgn på en vanlig (16A) lader (ikke overraskende).

Har aldri hatt behov for å lade Teslan raskere enn 16A hjemme, så glemte å spørre om dette..

Tor Ping

Sitat fra: vrom på fredag 05. januar 2018, klokken 13:23
Tre varianter

729, 779 og 829 (FIRST topputstyrt)

Hengerfeste kan bestilles med. Også "crossbars" til evt takboks.

Lading, som jeg var skeptisk, skal visstnok IKKE være begrenset til 50kw. Han nevnte 150kw på telefonen, men skulle komme tilbake til meg på dette.

Glemte å spørre om hva servicekostnadene vil ligge på, samt dette med garanti..

Jeg har plass ca 220 på lista

Fikk du noe mer info om hva slags utstyr det var på de forskjellige variantene og om hva betegnelsene var.
Det har jo tidligere vært nevnt 4 varianter: S, SE, HSE og First.
Hvis den til 729k er innstegsmodellen (S) synes jeg det var dyrt :(

Nå er det vel ikke sikkert det er åpent for alle variantene enda heller.

Tellus

De tre variantene nevnt  er SE, HSE og First-Edition.

Den siste varianten er S og skulle koste rundt 620. Kan være at Jaguar Norge i siste liten har bestemt seg for ikke å tilby den. I så fall gir de slipp på en glimrende markedsførings effekt ved å kunne tilby I-Pace til omlag samme pris som billigste Tesla S og samtidig tilby lengre rekkevidde og hengefeste.

Vi får snart offisiell informasjon.

THE

Sitat fra: Tellus på fredag 05. januar 2018, klokken 13:58
De tre variantene nevnt  er SE, HSE og First-Edition.

Den siste varianten er S og skulle koste rundt 620. Kan være at Jaguar Norge i siste liten har bestemt seg for ikke å tilby den. I så fall gir de slipp på en glimrende markedsførings effekt ved å kunne tilby I-Pace til omlag samme pris som billigste Tesla S og samtidig tilby lengre rekkevidde og hengefeste.

Vi får snart offisiell informasjon.

Med en ordrebok som allerede er større enn det 2 års full produksjon klarer å dekke, så er det siste Jaguar trenger større etterspørsel etter bilen. Jeg vil tro at Jaguar ønsker å fremstå som litt mer eksklusiv, og at de helst vil at de som skal ha "rimeligst" mulig bil velger Tesla X75.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Elling Berg

Det er disse tre som blir levert først med standarisert utstyr for å ha mest mulig effektiv produksjon i starten. Man kan bestille S og biler der du selv plukker utstyr, men det blir ikke de første månedene om jeg har forstått det rett.

Elling

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA