Endelig bestilling av I-Pace

Startet av bmw2002, onsdag 08. mars 2017, klokken 21:39

« forrige - neste »

Krabbe 2

Når kan en forvente levering ved bestilling f.eks april mnd?
Når dere som har allerede skrevet kontrakt forventer bil juli/august er vel det kanskje håp om levering i oktober/november for oss som liker å gruble litt ??? ???
2017 e-Golf Exclusive sort. Januar 2017.
2018: På jakt etter bil nummer 1

S.S

Jeg har hørt at Jaguar har lovet 1000 biler til Norge i 2018.
Med 13-1400 forhåndsbestillinger, og kanskje 75% av disse bestiller, vil jeg tro det holder hardt å få bil i år om du ikke allerede har betalt depositum og bestiller før 1. mars.  De som så langt har blitt "lovet" levering i juli/august, er langt oppe på bestillingslista, kanskje høyere enn 200.
Men dette er ikke noe info jeg garanterer er riktig.

Jeg vil tro at når bilen først avdukes i mars, kommer et hav av bestillinger.. 
Regner med følgende (Ønskeliste?):
100 kWh batteri.
22 kW ombordlader
150 kW hurtiglading.

Tellus

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 22. januar 2018, klokken 09:16
Sitat fra: Tellus på mandag 22. januar 2018, klokken 08:28Nå vet vi ikke hvilken NCM kjemi Jaguar vil benytte i I-Pace. Vil tro det er den nye NCM 811 og ikke f.eks. NCM 622 som det antas benyttes i Ampera-E. Hurtigladingsegenskapene til NCM 811 er så vidt meg bekjent helt ukjent.
Kan hende det er NMC 811, men i så fall ville jeg ikke forventet bedre lading. NMC 811 skal være bedre enn NMC 622 på energitetthet og kostnad, så om de klarer å forbedre dette og samtidig ha samme ladeeffekt som før, så er det faktisk veldig bra. I verste fall ofres ladeeffekt. Levetid ofres definitivt.

Men, vi får som sagt vente og se. Det er for mange ukjente til at man kan konkludere.

Leser forøvrig at det nye 40kWh batteriet til Nissan Leaf er NCM. Regner med at det hurtiglades på minst 50kW som er 1.25C. Overført til I-Pace vil det i så fall bli 115kW.

BMW I3 bruker vel også en NCM variant og har enda høyre relativ ladeeffekt. En av fordelene med NCM kjemien over andre kjemier har forøvrig være antallet ladesykler batteriet tåler.

Counterpointer

Sitat fra: S.S på mandag 22. januar 2018, klokken 15:34
Regner med følgende (Ønskeliste?):
100 kWh batteri.
22 kW ombordlader
150 kW hurtiglading.
Siterer meg selv fra en annen tråd da det passer godt her også

Sitat fra: knut.aulie på mandag 22. januar 2018, klokken 19:32
Må desverre si at det høres ut som standardsvaret på alt en spør om.

Blir det 90 kWh = ja minst det....

Ladefart = minimum 50 kW .....

Hengervekt = minimum 750 kg......

Osv

Det danner seg et klart inntrykk av at de har en formel for å svare. Det er vel sånn at de har lagt seg på en standard hvor oppgitt spec er minimum, men det er lite trolig at alle vil økes. Jeg vil gå ut fra at det er det oppgitte det blir, og er det for dårlig så ville jeg heller ventet.

Veldig lett å bli skuffet hvis en tror alt blir bedre.

Jeg bruker som utgangspunkt;
90 kWh bruttokapasitet
55 kW hurtigladekapasitet
1 FAS 7,4 kW internlader
750 kg total hengervekt
0-100 på fire sekunder som er vanskelig å oppnå i virkeligheten
500 km NEDC rekkevidde

Men krysser både fingre og tær for at «ønskelista» slår til.

bmw2002

Sitat fra: S.S på mandag 22. januar 2018, klokken 15:34
Jeg har hørt at Jaguar har lovet 1000 biler til Norge i 2018.
Med 13-1400 forhåndsbestillinger, og kanskje 75% av disse bestiller, vil jeg tro det holder hardt å få bil i år om du ikke allerede har betalt depositum og bestiller før 1. mars.  De som så langt har blitt "lovet" levering i juli/august, er langt oppe på bestillingslista, kanskje høyere enn 200.
Men dette er ikke noe info jeg garanterer er riktig.

Tror de er garantert flere, de får 1000 biler i Juli og August har jeg hørt.

mariowing

Har lest 2000 biler i løpet av høsten. For min del er jeg mest interessert i hvor mange som kommer i juni for 2. juli reiser jeg på ferie og det hadde vært knall om turen går i min nye I-PACE
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

bmw2002

Jeg drar på ferie 21 juli, håper virkelig jeg får bilen før det.  Burde vel ikke være usannsynlig med reservasjonsnummer på 20 tallet...

mariowing

Sitat fra: bmw2002 på mandag 22. januar 2018, klokken 21:59
Jeg drar på ferie 21 juli, håper virkelig jeg får bilen før det.  Burde vel ikke være usannsynlig med reservasjonsnummer på 20 tallet...

Kanskje vi møtes på utleveringen for jeg har også reservasjon på 20 tallet Som det ble diskutert her så virker det som om alt som kommuniseres nå er minimum slik at det er rom for noen positive overraskelser. Jeg tror/håper det gjelder når de første bilene kommer også!
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Mc_Herreington

Da er bestilling gjennomført med levering juni/juli trodde selger. Reservasjonsnummer 2xx. Artig å bestille bil igjen uten å ane hvordan den blir :)  ( bestilte første model S i 2011 med 150 000 i depositum :) ). Selger trodde interiøret ble veldig Velar inspirert, og det er jo ikke akkurat dumt  :+1:
Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

Krabbe 2

Ble oppringt i dag. Trodde det skulle gå lengre tid tid ettersom det er ca 14 dager siden jeg betalte inn 10 000,-
Klarer selvsagt ikke å bestemme meg og når produksjonsversjonen er i butikk 22-23 februar er jeg selvsagt på Gran Canaria på ferie 8)

fantonsen

Sitat fra: Krabbe 2 på tirsdag 23. januar 2018, klokken 14:39
Ble oppringt i dag. Trodde det skulle gå lengre tid tid ettersom det er ca 14 dager siden jeg betalte inn 10 000,-
Klarer selvsagt ikke å bestemme meg og når produksjonsversjonen er i butikk 22-23 februar er jeg selvsagt på Gran Canaria på ferie 8)

What!!!  ???

Jeg reserverte i sommer, en god stund etter de første, men lenge før dette, og har ikke hørt et pip fra dem.
Følger de ikke reservasjons-rekkefølgen når de ringer rundt? Spesielt når det høres ut som du også er hjemmehørende i Bergen siden du refererer til datoer bilen kommer hit.

Nå blir det neppe bestilling uansett for min del dessverre, på grunn av prisen de har lagt seg på, men tenkte at jeg uansett skal se på den når den kommer hit til Bergen, siden jeg ikke reiser til Spania før 24. februar. For en gangs skyld klaffet visningsdatoen perfekt...

8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

Krabbe 2

Uvisst hvilket system de følger når de ringer. Ser jeg innbetalte 10K den 7 januar. Stemmer at det er i Bergen.
Håper noen kan legge ut bilder da etter visningen så får jeg ta en sjefs avgjørelse fra baren om det blir kjøp nå eller vente på en billigere versjon.

chargedup

Jeg betalte depositum 21.03.17 og har enda ikke fått noen tlf (Insignia oslo), men fikk en konfidinsiell e-post idag (infoen som allerede ligger her), så de ringer nok snart...
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

S.S

Bare å ringe opp din forhandler om du ikke har hørt noe.
Jeg fikk avtale og skrev kontrakt dagen etter at jeg ringte.

Counterpointer

Jaguar har vel omtrent så mange depositum som de regner med å få kontrakter så det har ikke så mye å si hvilken rekkefølge de ringer.
Utlevering derimot vil nok forholde seg til kønummer og ikke minst hvilke biler som kommer først. Så de vil nok forsøke å være rettferdige, men levere tilgjengelige biler.

De har aldri levert ut 1000 biler på to måneder så dette blir en ny opplevelse for dem.

De ansetter nye folk for dette nå fikk jeg vite i dag.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA