Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Alle taxier skal bli utslippsfrie i Oslo fra 2022

Startet av Jejl, onsdag 08. mars 2017, klokken 10:12

« forrige - neste »

Jejl

http://www.aftenposten.no/osloby/Snart-skal-alle-drosjene-i-Oslo-vare-utslippsfrie-616582b.html

Forøvrig et veldig merkelig valg av eltaxi av Oslotaxi.
Uten hurtiglading er det ikke rart bilen ikke fungerer optimalt.

Ingeniøren

#1
Sitat fra: Jejl på onsdag 08. mars 2017, klokken 10:12
http://www.aftenposten.no/osloby/Snart-skal-alle-drosjene-i-Oslo-vare-utslippsfrie-616582b.html

Forøvrig et veldig merkelig valg av eltaxi av Oslotaxi.
Uten hurtiglading er det ikke rart bilen ikke fungerer optimalt.

At det går an - taxi gutta var vel ikke de som fant opp hjulet  :)

Det går vel for øvrig en del Tesla som taxi men selv om den kan hurtiglades tar og det tid når batteriet er stort. Og de har vel bevist lagt de litt unna folk slik at de er tilgjengelig for folk som faktisk trenger å lade og ikke bare vil slippe å lade hjemme.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

goggo

#2
Gammel tråd, men i disse tider er det vel bedre å gjenbruke en gammel tråd enn å starte en ny?  ;)

Siste Fully Charged video handlet om Shell sin satsning på hurtigladere på deres bensinstasjoner, men i videoen var det også en London Taxi som ladet på Chademo.


https://youtu.be/nst2RGtgzfk

Jeg ble litt nysgjerrig, fordi i de første spesifikasjonene for denne Geely/Volvo hybrid taxien så sto det at den bare skulle ha saktelading AC fordi den skulle lades over natt hjemme hos taxi sjåføren.

Nå ser jeg at den har både 22KW AC og 50KW Chademo lading, og da må den jo være midt i blinken i Oslo og hele resten av norges land for den saks skyld. Da er det jo bare å sette opp noen 22 KW stolper med fast kabel på de største holdeplasene, og ha noen dedikerte Chademo ladere rundt omkring i tillegg.

Bilen har 33 KWh batteri og en Volvo bensinmotor som range extender, og hvis det er tilgjengelige ladestasjoner rundt omkring så vil det vel omtrent aldri være behov for den bensinmotoren.

https://en.wikipedia.org/wiki/TX5_(taxi)


Bildet er schreenshot fra  Fully Charged videoen

mvh
Hugo

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Amoss

#3
Sitat fra: goggo på fredag 10. november 2017, klokken 14:30
https://en.wikipedia.org/wiki/TX5_(taxi)
Noen som vet hvorfor ikke den siste parentesen kommer med i linken??


Du må omslutte URL'en med [ url ] (uten mellomrom rundt) slik:
https://en.wikipedia.org/wiki/TX5_(taxi)
(Marker heler URL'en og klikk på "Sett inn link" ikonet i verktøylinjen over)

Edit: Dette er strengt talt kun nødvendig når linken inneholder "problematiske" tegn, som f.eks. sluttparentes i dette tilfellet, eller f.eks. norske tegn og spesialtegn osv... Men det er en god praksis å bruke dette konsekvent når man legger inn linker her.
Model S 85D

goggo

Sitat fra: Amoss på fredag 10. november 2017, klokken 18:34
Sitat fra: goggo på fredag 10. november 2017, klokken 14:30
https://en.wikipedia.org/wiki/TX5_(taxi)
Noen som vet hvorfor ikke den siste parentesen kommer med i linken??


Du må omslutte URL'en med [ url ] (uten mellomrom rundt) slik:
https://en.wikipedia.org/wiki/TX5_(taxi)
(Marker heler URL'en og klikk på "Sett inn link" ikonet i verktøylinjen over)

Edit: Dette er strengt talt kun nødvendig når linken inneholder "problematiske" tegn, som f.eks. sluttparentes i dette tilfellet, eller f.eks. norske tegn og spesialtegn osv... Men det er en god praksis å bruke dette konsekvent når man legger inn linker her.


Takk, da er det rettet.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA