Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er Ampera-e-kjøperene elbilferskinger eller elbilveteraner?

Startet av zbk, onsdag 08. mars 2017, klokken 08:29

« forrige - neste »

zbk

Blant de som har bestilt og venter på Ampera-e, er det mest erfarne elbileiere som vil ha mer rekkevidde til en noenlunde fornuftig pris, eller er det mye førstegangskjøpere som lokkes utpå når rekkevidden kommer over et visst punkt?

Nå antar jeg at bestiller som allerede er elbileiere vil være overrepresentert på forumet, men er det ferskingene eller veteranene som har kastet seg på?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Quetzalcoatl

Første bil vi kjøper, og det var absolutt rekkevidden som var avgjørende. :)
Reservert: Tesla Model 3 (Levering sent i 2018)

Ipadjove

Har vert interressert i elbiler siden før Tesla kom, men det er først nå med Ampera-e jeg kan ha en elbil som eneste bil. (Utenom Tesla til 2-3 ganger prisen)
Trenger minst 22 mil vinterstid pga ingen ladere på et strekk som jeg ofte kjører.

Krsand

Selv om det ikke gjaldt AE var det rekkevidden som var avgjørende for min del når jeg kjøpte nye Zoe nå. Rekkevidden har vært for liten for mitt bruk frem til nå, og jeg ble derfor ganske giret når Ampera-E ble lansert. Men på grunn av ventetiden, og at Zoe også har mer enn nok futt til mitt bruk, ble det Renault i stedet :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Counterpointer


bardkg

Dette blir første elbil. Det stod mellom denne og model 3 pga rekkevidde.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Radar70

AE er min første elbil. Kjøpt pga rekkevidden og vil fungere som bil nr 1!
Opel Ampera-e Quantum Grey med alt utstyr - Bestilt 28/9-16 - Levert 16/6-17

Como

Vært interessert i elbiler lenge, men det er først nå med Ampera-e jeg kan ha en elbil som eneste bil. Trenger/ønsker kun 1 bil i husstanden og da måtte rekkevidden på plass. Ønsker ikke å bruke Tesla-summer på bil.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2022 Skoda Enyaq 80x
2017 Ampera-e

mzziaz

Var vært interessert i elbil lenge, spesielt for kona som pendler bomvei nokså langt.

Andre biler, med unntak av Tesla, har hatt rekkevidde litt i korteste laget for en t/r tur på vinterstid uten rekkeviddeangst. Derfor valgte vi å vente på Ae.

AmocoCadiz

Endelig en elbil i normal størrelse som lar seg både håndtere og parkere i trange bygater. Og med stort nok batteri til at man slipper lete etter ladeplass hver dag/natt.

Perfekt for folk i byen uten fast garasjeplass men med barn og et transportbehov som ikke kan sykles til året rundt!

alv1

Som mange andre har en ventet på god nok rekkevidde. Dette blir min første elbil.

jche

Ampera-e blir min første elbil også. Slo til allerede da den skulle ha 400km rekkevidde, og har fått mange positive overraskelser etterhvert. Perfekt størrelse, pris og rekkevidde for oss.

Hagbart

Noen der ute som har vurdert leasing muligheter for Ae? Ser BMW etter hvert tilbyr ulike alternativer, men så langt har jeg ikke sett tilsvarende for Ae

DagfinnN

Sitat fra: alv1 på onsdag 08. mars 2017, klokken 14:20
Som mange andre har en ventet på god nok rekkevidde. Dette blir min første elbil.
Det blir min 3. Erfarne elbilister setter pris på stort batteri :)
Jada, vet at jeg klarer meg i det daglige med 10 - 15 mils rekkevidde. Men det er de dagene hvor man ikke klarer seg med det, en husker.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

trykkertor

#14
Sitat fra: DagfinnN på onsdag 08. mars 2017, klokken 16:31
Jada, vet at jeg klarer meg i det daglige med 10 - 15 mils rekkevidde. Men det er de dagene hvor man ikke klarer seg med det, en husker.
Meget godt sagt.

Første elbil her også. Det handler om rekkevidde til en overkommelig pris.
Har både Model 3 i reservasjon og er i Ae-køen. Men dumper nok M3 på grunn av Tesla har et elendig rykte hva kvalitet på bil og kundeoppfølging å gjøre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA